Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

DikkieDick
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
Locatie: Groningen
Contact

DikkieDick 17 jul 2017 09:12

Hoi, ik ben Dick en bijna 50. Woonachtig in Groningen. Halverwege jaren 90 ooit eens een relatief goedkope Kyoso-racefiets gekocht en daar jaren op gereden. Niet heel fanatiek. En helaas geen data bewaard gebleven van de beginperiode zodat ik ook niet weet hoeveel ik erop heb gereden. Na mijn eerste >100km-rit 2 jaar geleden toch maar gekozen voor een wat modernere racefiets en toen kwam er een Trek 1.2. Deze heb ik afgelopen weekend enigszins geupgrade door nieuwe/bredere buitenbanden (van 23 naar 25mm). Eerste rit daarop leek veelbelovend. Ben iemand met 2 linkerhanden maar wil toch proberen steeds meer dingen zelf te doen.
Naast de Trek 1.2 heb ik nog een Trek 800 sport-mountainbike. Jaar of 5 geleden eens gekocht voor het schamele bedrag van 35 euro.
Ik ben eigenlijk meer fanatiek hardloper, maar de laatste tijd pak ik het fietsen wat meer op. En heb ook een paar triathlons (zij het hele korte of bijzondere (zoals ruim een week geleden 1 met ATB en kanogedeelte)) gedaan. Mede ook doordat het lijkt dat mijn loopsnelheid wat afneemt en conditie om langer hoog tempo vol te houden. Mijn loopPRs liep ik ook 3-4 jaar geleden. Nou zal gewicht ook een rol meespelen omdat ik inmiddels ook weer iets zwaarder ben. ;-)

dhamel
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2015 09:35
Locatie: Terneuzen

dhamel 18 jul 2017 11:58

Hallo, ik ben Denny Hamelink en woonachtig in Terneuzen ik fiets nu z'on 6 jaar en ben wel een echte goed weerrijder. Mijn eerste fiets was een Jan Jansen (stalen frame), nadat hij wat mankementen begon te krijgen kon ik goedkoop een Bianchi overnemen. Met deze lekker wat kilometers gemaakt met als hoogtepunten de Alp d'huez beklommen en in de omgeving Winterberg gefiets en de verschillende bekende pukkels in Vlaanderen en een mooie toertocht in de Ardennen. Nu heb ik sinds 2 jaar een nieuwe fiets een Lapierre Sensium 100 en als winterfiets een Lapierre Raid 700 (mtb).

Falconbiker
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2016 12:17

Falconbiker 20 jul 2017 13:29

Aangezien ik hier tegenwoordig best veel meelees, mezelf ook maar even voorstellen... Domien, 32 jaar,, Woonachtig in Belgisch Limburg. Vroeger "kennis gemaakt" met het fietsen via verschillende GT mountainbikes. Waarvan ik nu nog steeds een Avalanche LE in m'n bezit heb. Daarna door zoveel andere bezigheden amper nog gefietst, en een jaartje gelegen door woon/werk verkeer dat aantrekkelijker werd de racefiets ontdekt... Daarmee doe ik momenteel 52 km/dag.
En dat doe ik op een Prorace Elektra met 10 speed Chorus of een Giant OCR-2 met 8 speed Sora afmontage.

Door beroepsmisvorming (autotechniek mekaniek & carrosserie) echter meer aandacht voor mooi spul en gereedschap dan goed is voor m'n portemonnee... :-)

arcss
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2017 16:09

arcss 22 jul 2017 16:12

Hallo, ik ben Arne.
Ik ben geen fietsfanaat (de techniek interesseert me in feite meer dan het fietsen zelf :) )
Ik fiets enkel maar eens als ik naar de bakker, of de post ofzo moet.
Binnenkort gaan we met de kindjes naar Nederland op reis en vonden we het eigenlijk een goed idee om de fietsen mee te doen. Op de fiets waar ik voornamelijk mee reed is het niet mogelijk om een kinderzitje makkelijk te plaatsen, daarom wil ik de oude fiets van mijn vader (+-20 jaar) terug wat opdoen, en zo ben ik hier geregistreerd :)

Jan Peter H
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2017 09:48

Jan Peter H 25 jul 2017 10:13

Hoi,
zojuist mezelf aangemeld hier op het forum, omdat ik op zoek ben naar een bepaald type voorwiel.
Fiets normaal 1 á 2 keer per week. Nu helaas even niet i.v.m. gebroken elleboog.

johank
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2014 20:38

johank 05 aug 2017 20:26

Hallo ik ben Johan en ben 40 jaar.
Woon in drenthe, en fiets vaak.
Voor mijn werk ben ik automonteur,
Thuis sleutel ik veel aan fietsen.
Voor mijn woon werk verkeer heb ik een fixie gebouwd, waar ik zolang ze niet met pekel strooien op fiets.

Voor de fiets hobby heb ik al jaren een racefiets en een mtb.
Onlangs heb ik een "nieuwe" racefiets gekocht een cube peloton race. De fiets is modeljaar 2015.
Afgelopen maand al een paar honderd km op deze fiets gemaakt.
En bevalt mij goed.

rookie54
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2017 16:05

rookie54 06 aug 2017 14:57

Zopas een Sensa cross disc aangeschaft en mij hier aangemeld in de hoop dat er meerdere eigenaren van deze fiets zijn,na 2 jaar sportschool waar ik behalve niets afviel bijna stierf van verveling ga ik proberen door fietsen conditie op te bouwen en af te vallen,met mijn 54 jaar en 100kg wil ik toch proberen mijn gezondheid en gewicht op peil te krijgen....
Vincent.

E_dwin
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2014 20:14

E_dwin 07 aug 2017 16:35

Hoi,

Ik ben Edwin en ik woon in Drenthe (Emmen). Lees al geruime tijd op het forum en heb mij een keer ingeschreven maar tot op heden niks mee gedaan.

Ik ben in het bezit van een racefiets (trek) en die gebruik ik voor zo nu en dan een ritje en voor de triathlon.

Deef-1908
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2017 13:36

Deef-1908 09 aug 2017 13:47

Beste fietsers
Ik ben David , woonachtig in Den Helder . Fiets als sinds mijn 15de toen ik in Ierland woonde en was een paar jaar gestopt , toen ik in Nederland ben gaan wonen ( mijn Nederlands is niet altijd 100% zuiver dus alvast excuses ), heb ik de draad weer opgepakt en fiets zo vaak mogelijk in verband met mijn werk ,
Fiets graag in zuid Limburg maar de kop van noord Holland voldoet ook aan mijn wensen .

Ik fiets op een sensa romagna -105 groep , is een prima fiets
Ben nu bezig met een scott foil - ultrega voor de zomer en heb nog steeds mijn eerste fiets
Een claud butler staal frame met Shimano groepset
Leuk om alvast kennis te maken

Hoop hier mijn kennis te verbeteren

Bedankt

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 16 aug 2017 14:11

Terug van een tijdje weggeweest.
In dat tijdje wat zwaarder geworden en een jaar geleden van de Randstad naar Midden Limburg verkast.
Alwaar we tegenwoordig de wegen onveilig maken met hetzij een Vitus 979 (ultegra afgemonteerd) of een Giant NRS-2 met, sinds gisteren, een Fox RL F90 voorvork.
Streven is om me een 3x per week gedurende gedurende minimaal een uurtje op het smalle zadel in het zweet te werken.
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

MarkRB
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2017 07:51

MarkRB 17 aug 2017 07:59

Hallo,

Vorige week heb ik een Focus Cayo 7.0 aangeschaft, eigenlijk vanwege dezelfde reden als de vorige post. Sportschool is niet echt mijn natuurlijke omgeving, hardlopen vind ik leuk, maar gaat niet goed in verband met een slechte knie, dus dan is er geen andere optie dan wielrennen ;) .

Vooralsnog rustig aan beginnen en eens kijken wat ik wel en vooral niet leuk vind aan het fietsen. Ik woon in de omgeving van Rotterdam (Barendrecht), dus wie weet komen wij elkaar nog wel eens tegen!

terrier
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2017 12:36

terrier 27 aug 2017 16:17

Hallo.

Lees al een tijdje mee op het forum en nu maar eens aangemeld.
Fiets sinds 5 jaar op een stevens x6 lite hybride voor de conditie te verbeteren.
Ik heb nu ook nog een cannondale optimo 105 gekocht .
Wil graag wat sneller worden maar merk dat het echt aan mij ligt en niet aan de fiets.
Gewoon rustig aan dus .

Plaats reactie