Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

TomdeTester
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2018 08:17

TomdeTester 07 mei 2018 10:42

Hoi allemaal,

Ik ben Tom Langerhorst en 45 jaar oud. Op dit moment heb ik een trek 1600 uit 2007, een Cube Attain uit 2017 en een Cube LTD Pro uit 2015 in bezit. Van beroep ben ik software tester, vandaar mijn nickname.

De trek is een aluminium fiets met een carbon voorvork en een carbon zadelpen, afgemonteerd met een 105 / Ultegra mix.. De Cube Attain is een carbon fiets afgemonteerd met volledig Ultegra met velgremmen;
De Cube LTD Pro is een aluminium fiets afgemonteerd met SLX / XT (met schijfremmen hydraulisch).

Ik fiets bij de Zwaluwen in Deventer en op dit moment ben ik in voorbereiding voor de beklimming van mijn eerste HC col de Stelvio. Ik was een fervent mountainbiker maar heb nu toch de liefde voor de Race fiets zo langzamerhand gevonden en ik ben nu helemaal verknocht aan het wielrennen. Ik fiets zo een 160 kilometer per week op dit moment.

rickkt
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2018 09:56

rickkt 10 mei 2018 17:31

Hallo allemaal,

Lees al een tijdje mee op het forum, nog bedankt voor alle tips die ik gelezen heb ;) nu meer eens een account aangemaakt.

Mijn naam is Rick 25 jaar oud en woon precies in het midden van het land. Fiets al ongeveer 6/7 jaar op een oude Batavus en vorig jaar het fietsen wat actiever opgepakt, met minimaal 2 keer per week. Toen ook een nieuwe Trek Emonda SL5 met Shimano 105 aangeschaft.

Fiets meestal ook in het midden van het land, of lekker door de polder heen fietsen. Ook een verwent hardloper trouwens ;)

Ben12
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2018 20:51

Ben12 25 mei 2018 21:15

Hallo allemaal.
Ik ga mij even voorstellen.
Mijn naam is Ben met gebruikers naam Ben12.
Ik ben 65 jaar.
Woon in Weesp.
Buschauffeur van beroep.
Mijn vader dee vroeger ook aan wielrennen, als klein kind die nog in de box stond vlak bij het raam heb ik tijdens het varen ooit al zijn bekers en kransjes die hij had gewonnen over boord ge gooit.
Wij voeren vroegen op een binnenvaartschip vandaar overboord.
Nu ik bijna ben gepensioneerd wilde ik naast het hardlopen gaan wielrennen.
Maar zo goed als mijn vader was zo zal ik nooit worden, maar het begin is er.
En ik hoop en nog veel plezier aan te beleven.
Groetjes
Ben Bremmer

fietsbrillen_net
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2018 21:36
Locatie: Zeeland
Contact

fietsbrillen_net 04 jun 2018 00:16

Hallo allemaal,

Ik ben Thomas, 32 jaar oud, en ik heb een koga roadchamp.

Ik had al een aantal jaren een oudere koga roadchamp (2008 meen ik), en kon pas een nieuwere overnemen (2015).

Ik woon in zeeland, waar het toch wel heel prettig fietsen is, meestal rijdt ik tussen de 20 en 50 km per keer.

Naast fietsen houd ik ook veel van hardlopen, tennis & fitness.

Ik hoop hier wat meer informatie te vinden over leuke fietsroutes / ritten in het land.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 04 jun 2018 18:43

Welkom allemaal!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Doublebass
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2018 09:36

Doublebass 14 jun 2018 10:02

Dag Allemaal, Ik ben Jean-Paul, 51 jaar, Doublebass is mijn forum naam omdat ik voor mijn beroep contrabas speel en les geef. Gek van fietsen en knutselen aan fietsen ben ik al mijn hele leven. Vroeger altijd alles aan fiets spullen van de straat gehaald om er een eigen fiets van te maken. Verderop in een garage altijd met water in de mond naar de buurman gekeken die een echte Koga Miyata had! Dat was liefde op het eerste gezicht en dat is nooit meer over gegaan. Op mijn 14e kocht ik mijn eerste Miyata, de goedkopere Japanse fabrieksfiets. In 1992 kocht ik mijn allereerste echte Koga Miyata. Het was een model Traveller van 1991. Met deze fiets heb ik sindsdien een paar vakanties en vele tochten gemaakt tot dat bij een aanrijding mij knie geblesseerd raakte en ik niet meer in de bergen kon fietsen. Gelukkig lukt fietsen in Nederland wel en dat doe ik met veel liefde op mijn 3 Koga Miyata fietsen. De Traveller heb ik omgebouwd van recht stuur naar racestuur. Daarnaast heb ik een racefiets uit 1986 en een zelfbouw project gebasseerd op een Terra Liner frame. Naast fietsen ben ik graag op het water met mijn zeekayak.

rocksoff
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jun 2018 21:59

rocksoff 23 jun 2018 18:42

Hi! Ik ben Mark, 44 jaar uit Assendelft. Getrouwd en 2 kindjes. Heb altijd aan hardlopen gedaan, maar dat levert te veel klachten op. Vandaar overstap naar fietsen. Heb een Cube Attain SL Disc besteld; nog 2 weekjes geduld ;)!

Damian98
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2018 19:52

Damian98 02 aug 2018 19:57

Hallo,

Ik ben Damian en ik ben 20 jaar, ik kom uit Grave (Noord Brabant). Sinds een jaar of 5 steeds fanatieker gaan fietsen. Ik bezit nu inmiddels mijn 2e wielrenner een Specialized tarmac disc expert model 2019. Mijn andere hobby's zijn mountainbiken en sleutelen aan van alles. Ik hoop hier nog meer info in te winnen over het wielrennen.

Groet,
Damian

Gebruikersavatar
Vintage81
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2018 23:39
Locatie: Fryslân

Gebruikersavatar Vintage81 03 aug 2018 00:15

Hallo, Ik ben Jan-Sietze en nieuw op de site en forum.
Mijn eerste racefiets, een Batavus Champion heb ik nu al ruim 23 jaar in bezit.
Op mijn 14e fietste ik daarop al toertochten van 240 km.

Nee, een fanatieke fietser ben ik niet, een mooi-weer-gelegenheids-fietser
De laatste 11-steden rijwieltocht heb ik ongetraind gefietst (de week daarvoor een fietscontrole ronde van 35km)

Maar een nieuw 'hobby project' kwam op mijn weg, een Peugeot Triathlon van 1988.
Vrijwel in originele staat, op een paar dingetjes na...
Die zijn we nu aan het 'perfectioneren' en daarvoor heb ik enige adviezen nodig...

Eerst maar eens even inlezen op het forum, er is ruim voldoende info te vinden!

Afbeelding20180731_190640 by Jan-Sietze Brouwer, on Flickr
Laatst gewijzigd door Vintage81 op 03 aug 2018 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Peugeot Triathlon '88
Batavus Champion '92
Kenosha MTB & Vintage Transportfiets

PaulRush
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2017 17:11

PaulRush 03 aug 2018 10:10

Hallo, ik ben Paul uit Arnhem, 57 jaar.
Ik zit bijna dagelijks op de MTB vanwege mijn woon-werkverkeer. Wat heel fijn is, is dat ik over de Veluwe rij om bij mijn werk te komen.
In 1973, ik was toen 13, kocht ik mijn eerste racefiets, nieuw voor Hfl 379,-, van mijn krantenwijkgeld.
Die fiets heb ik nu nog steeds, maar is de afgelopen decennia vooral jn gebruik geweest op mijn werk.
Ik zal vooral op dit forum kijken naar zaken gerelateerd aan mijn Genesis Croix de Fer, Surly Krampus en Ritchey P29.
Racefietsen heb ik al 15 jaar niet meer in de schuur, asfalt trekt mij minder.

Gebruikersavatar
Christine
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2016 20:16

Gebruikersavatar Christine 06 aug 2018 20:56

Dag, ik ben Christine. Ik heb lang geleden wedstrijden gereden, toen een poosje niet gefietst, en sinds een jaar of wat zit ik weer een paar keer per week op de fiets. Ik vond dat koersen altijd wel gezellig, het kriebelt een beetje, maar ik twijfel of je op latere leeftijd nog zinvol kunt meedoen met clubwedstrijdjes en zo.....

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 aug 2018 23:00

Wat heet latere leeftijd...
Ik ben met 57 weer begonnen en reed lekker mee met clubwedstrijden (B klasse) en later in de 60+ competitie van de belangenvereniging Veteranen en denk dat ik zelfs nu nog met 65 nog wel meekan, het werd me alleen te link.
Het hangt nogal af van welk niveau je vroeger haalde.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie