Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

trek5500
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2004 17:08

trek5500 24 jun 2004 22:07

Ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik heet Ruud ben 36 jaar oud vader van 2 kinderen en woon in de altijd winderige kop van noord holland. Ik fiets jaarlijks ca 3000 km op de racefiets voornamelijk in de regio en ca 1000 km op de mountainbike meestal op het fantatische parcour in Schoorl.
Ik heb jaren gereden op een stalen Gazelle ab race frame met de eerste uitvoering van de shimano 105 sti. Sinds begin maart rijdt ik op mijn nieuwe Trek 5500 carbon met Shimano dura-ace en Ksyrium wielen. Dit is een gigantisch verschil qua rijgedrag met de Gazelle. Hij rijdt werkelijk super. Als mountainbike heb ik ook een Trek.
 
Ooit kiest u voor mooist

danielm1
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2004 19:12

danielm1 06 jul 2004 23:54

Hallo,
Ik ben Daniel, 24 jaar oud en ben woonachtig in Weesp. Ik ben sinds kort eigenaar van een racefiets en die gebruik ik nu om heen en weer naar mn werk te gaan in de hoop om mijn conditie op zo op te vijzelen dat ik de van Dam tot Dam loop in september kan overleven. Ik heb al gemerkt dat het vies tegen valt.
 

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 07 jul 2004 00:13

Quoten: Origineel geplaatst door danielm1 op 06 Juli 2004


Hallo,
Ik ben Daniel, 24 jaar oud en ben woonachtig in Weesp. Ik ben sinds kort eigenaar van een racefiets en die gebruik ik nu om heen en weer naar mn werk te gaan in de hoop om mijn conditie op zo op te vijzelen dat ik de van Dam tot Dam loop in september kan overleven. Ik heb al gemerkt dat het vies tegen valt.
 

Hoe ver fiets je dan?
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

danielm1
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2004 19:12

danielm1 07 jul 2004 00:19

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 06 Juli 2004


Quoten: Origineel geplaatst door danielm1 op 06 Juli 2004


Hallo,
Ik ben Daniel, 24 jaar oud en ben woonachtig in Weesp. Ik ben sinds kort eigenaar van een racefiets en die gebruik ik nu om heen en weer naar mn werk te gaan in de hoop om mijn conditie op zo op te vijzelen dat ik de van Dam tot Dam loop in september kan overleven. Ik heb al gemerkt dat het vies tegen valt.
 

Hoe ver fiets je dan?

totaal 26 kilometer,  merk wel dat het voor mij zwaar is omdat ik weinig aan sport heb gedaan.

aleko
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2004 13:33

aleko 09 jul 2004 13:46

Hallo,
Ik ben Aleko en momenteel 23 jaar oud. Ik fiets een jaar of 5 nu, maar wel met up's en down's. Momenteel fiets ik heel weinig door een lastige logistiek. Maar het idee om dit nog voor augusuts weer op te nemen is zeer levendig aanwezig.
Normaal gesproken rijd ik kleine (als ik dat zo lees hier) rondjes van zo'n 50 a 60 km. Dit, als zo'n 2 keer per week en dan door de week normaal een rondje van 40 km. Dit gemiddeld zo'n 2 a 3 keer in de week. Dit alles gebeurt op een 3 jaar geleden aangekochte 2e-hands colnago waar ik in volle tevredenheid m'n marginale kilometertjes op rijd.
Tot ziens!

zeelui
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2004 22:54

zeelui 13 jul 2004 23:08

Groet,
Wederom zal een Eric zich toevoegen aan dit forum. Kan er ook niks aan doen, die naam vonden mijn ouders wel grappig voor die destijds kleine schreeuwerd.
Ikzelf bezit op dit moment een Koga Miyata X-Runner S (een mountainbike) en verder een Giant X-1500 (een voor, voor, voor, voor loper van de huidige fitnessbikes, toen nog kale hybride). Laatste begint redelijk op te raken, en een nieuwe racefiets is dan natuurlijk veel leuker. Echter het zal wel tot het einde van dit jaar duren voordat deze plannen definitieve vormen gaat krijgen.
Als beroep ben ik zeevarende, of Maritiem Officier, zoals dit tegenwoordig deftig heet.
Fiets ze!

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 14 jul 2004 00:34

Quoten: Origineel geplaatst door (zee)lui op 13 Juli 2004


Als beroep ben ik zeevarende, of Maritiem Officier, zoals dit tegenwoordig deftig heet.
Fiets ze!

Fiets je dan ook op een hometrainer als je op zee zit? In fiets heeft volgens mij wel eens een verhaal gestaan over iemand die dat deed, maar dat was een ander type schip volgens mij ;)
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

zeelui
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2004 22:54

zeelui 14 jul 2004 01:21

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 13 Juli 2004

Fiets je dan ook op een hometrainer als je op zee zit? In fiets heeft volgens mij wel eens een verhaal gestaan over iemand die dat deed, maar dat was een ander type schip volgens mij ;)

ben ik wel van plan, alleen het grote probleem is, ik ben afhankelijk van wat ze aan boord hebben. Ga komende reis naar een ander schip en ik weet dus niet wat ze daar aan boord hebben. De laatste reizen te vaak gehad dat ik weer lekker "opnieuw" kon beginnen als ik terug kwam van drie maanden trappenlopen, en ach, dat houdt je ook fit, schijnt...

jfmtb
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2004 14:42

jfmtb 14 jul 2004 01:36

okee dan: jfmtb dus, johan in het echt en ik had eigenlijk jf willen heten aangezien dat op vrijwel alle forums waar ik actief ben wel m'n nick is.
Ik ben van 1973 en rij inmiddels al weer sinds een jaartje of vijf weer MTB en een klein beetje racefiets daarnaast. Op de MTB ongeveer 6 a 7000 km per jaar, racefiets maakt dat daar zeer wisselend nog een aantal kilometers bij komen (in een goed jaar kom ik aan de 10000 totaal.)
M'n materiaal: als MTB een Trek Fuel met leuke XTR dingen en andere zaken die het leven zo licht maken. Als racefiets een Giant OCR met Tiagra onderdelen, je kunt wel zien waar ik qua fietsen m'n prioriteit leg.
Tenslotte vertelde ik al dat ik op meerdere forums actief ben, waaronder op het forum van www.mountainbike.nl als moderator.

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 14 jul 2004 10:46

Ik zal me dan maar ook even voorstellen.
Ik ben Erik, 22 jaar, student Civiele Techniek aan de HTS in Alkmaar en kom uit Sint Pancras (vlakbij Alkmaar). Sinds 3 weken ben ik weer aan het fietsen, aangezien ik door een blessure aan beide knieen 2,5 jaar niet heb kunnen sporten.
Vanaf mijn achtste tot mijn 20 heb ik gevoetbald bij de plaatselijke club. Het laatste jaar sukkelde ik nogal met blessures aan mn knieen. Toen was ook net begonnen met wielrennen.
Van de vader van mijn toenmalige vriendin had ik een Giant Pacer gekregen (zulke mensen moet je koesteren....) en na 10 ritjes was het fietsen alweer over (door de blessure).
Nu dus sinds 3 weken 1x inde week begonnen met fietsen. De eerste keer was weer wennen, maar toch netjes (in mijn inziens) 45 km in 1,5 uur gefietst.Volgend jaar wil ik samen met een maat van me l'Alp d'Huez beklimmen, dus ik zal dit jaar nog even hard moeten trainen!
Maar het mooie van fietsen is: geen last meer van mn knieen!
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 14 jul 2004 13:09

Quoten: Origineel geplaatst door (zee)lui op 13 Juli 2004


Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 13 Juli 2004

Fiets je dan ook op een hometrainer als je op zee zit? In fiets heeft volgens mij wel eens een verhaal gestaan over iemand die dat deed, maar dat was een ander type schip volgens mij ;)


ben ik wel van plan, alleen het grote probleem is, ik ben afhankelijk van wat ze aan boord hebben. Ga komende reis naar een ander schip en ik weet dus niet wat ze daar aan boord hebben. De laatste reizen te vaak gehad dat ik weer lekker "opnieuw" kon beginnen als ik terug kwam van drie maanden trappenlopen, en ach, dat houdt je ook fit, schijnt...


Wat dacht je van een waterfiets? ;-p . Ben zelf ex koopvaardij. Marconi, Radio Telegrafist dus.  Veel tankers gevaren. Weinig fietsen dus. Tegenwoordig zijn er fitness rooms a/b. In mijn tijd was dat een onbekend iets,  niet eens a/c  bij 50C in de P Golf. Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
 
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

zeelui
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2004 22:54

zeelui 14 jul 2004 19:34

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004



Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
<SCRIPT language=javascript>postamble();


3 mnd zee vakantie EN drie maanden verlof thuis! en er nog voor betaald krijgen ook...

Plaats reactie