Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 29 aug 2016 23:09

Welkom allemaal :winkthumb:
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

-Jorw-
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 sep 2016 12:48

-Jorw- 06 sep 2016 13:11

Hoi hoi,

Na al lange tijd wat meegelezen te hebben op dit forum heb ik me toch eens aangemeld. Hierbij stel ik me dan ook even voor.
Ik ben Jorrit en woonachtig te België, ben 17 jaar oud en ben dit jaar begonnen met triatlon. Mijn eerste triatlon is binnen een kleine twee weken, de triatlon van Ieper. Eigenlijk had ik al enkele maanden geleden mijn eerste triatlon gepland maar 2 dagen voor de start heb ik met mijn rechterknie een verkeerde draai gemaakt tijdens het wassen van mijn fiets :roll: Dusja...
Hierbij nog mijn fiets: Afbeelding

Jorrit

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 06 sep 2016 15:55

Hallo,

Ik ben Christiaan, 41 jaar oud, en met gezin wonend in de regio Arnhem waar het altijd erg mooi fietsen is. Ik heb me een beetje tegen heug en meug aangemeld bij dit forum. In het verleden heb ik vooral met bagage door half Europa gefietst; nu met een gezin is dat lastiger. Sinds enkele maanden ben ik geïnteresseerd geraakt in het fietsen van de langere afstanden (boven de 200km) en omdat er af en toe op dit forum ook wat langs komt over randonneurtochten en brevetten enzo heb ik me aangemeld. Maar ik ben noch een wielrenner noch een mountainbiker; ik bezit ook helemaal geen racefiets en heb ook niet de ambitie er een te bezitten.
Sinds enkele maanden ben ik de gelukkige bezitter van een bijna 30 jaar oude Giant Expedition, die ik heb opgeknapt tot randonneurfiets, en waarmee ik de afgelopen zomer zo'n 1500 km heb gefietst. En dat ga ik graag nog meer doen.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 15 sep 2016 10:05

Hallo, ik ben Tom uit regio Amsterdam. Niet zo lang geleden begonnen met fietsen en probeer gestaag kilometers op te bouwen. 2 maanden geleden een nieuwe fiets gekocht nadat mijn Marktplaatsfiets toch meer TLC nodig had dan dat ik er aanvankelijk aan wilde geven. Die bewaar ik nu maar voor in de winter.
Het forum is tot nu toe erg leerzaam geweest, dank daarvoor.

crasstest
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 mar 2016 20:01

crasstest 22 sep 2016 19:38

Hallo, D.R. hier uit Eindhoven. Tijdje meegelezen hier, tijdje gereageerd hier. Sinds dit jaar begonnen met wielrennen na een aantal jaartjes te hebben gemountainbiked. Mountainbiken blijft mijn voorkeur hebben maar het verbaasde me hoeveel plezier ik ook uit het wielrennen haalde. Vandaar dat ik dit nu afwissel en probeer om en om te doen.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 28 sep 2016 22:22

Tomver schreef:Hallo, ik ben Tom uit regio Amsterdam. Niet zo lang geleden begonnen met fietsen en probeer gestaag kilometers op te bouwen. 2 maanden geleden een nieuwe fiets gekocht nadat mijn Marktplaatsfiets toch meer TLC nodig had dan dat ik er aanvankelijk aan wilde geven. Die bewaar ik nu maar voor in de winter.
Het forum is tot nu toe erg leerzaam geweest, dank daarvoor.
Hallo Tom, welkom. Qua fietsonderhoud moet het nu allemaal wel lukken :D
Veel fijne fietskilometers!
Andere nieuwe leden ook welkom op dit toffe forum.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
damnengine
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2016 15:35

Gebruikersavatar damnengine 30 sep 2016 20:56

Dennis uit Uithoorn, veel gelezen nooit gepost (ik stond op read only denk ik). 41 jaar, nog steeds enigszins te zwaar (95kg bij 201 cm). Vroeger veel gemountainbiked, daarna nogal een jojo-fietser geworden wat een tegengesteld jojo-effect had op mijn gewicht. Ben eigenlijk dit jaar weer een beetje flink aan het doortrappen, fiets veel naar het werk - waar ze gelukkig douches hebben - en gebruik dat ook als training.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 30 sep 2016 22:41

Welkom buur ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 04 okt 2016 21:51

-Jorw- schreef:Hoi hoi,

Na al lange tijd wat meegelezen te hebben op dit forum heb ik me toch eens aangemeld. Hierbij stel ik me dan ook even voor.
Ik ben Jorrit en woonachtig te België, ben 17 jaar oud en ben dit jaar begonnen met triatlon. Mijn eerste triatlon is binnen een kleine twee weken, de triatlon van Ieper. Eigenlijk had ik al enkele maanden geleden mijn eerste triatlon gepland maar 2 dagen voor de start heb ik met mijn rechterknie een verkeerde draai gemaakt tijdens het wassen van mijn fiets :roll: Dusja...
Hierbij nog mijn fiets: Afbeelding

Jorrit
van waar in België ben je? en die fiets staat er beetje omgekeerd op hé.. welkom alleszins!

Tensen
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2016 15:37

Tensen 10 okt 2016 16:19

Hallo allen,

Ik ben Rik en ben van plan als winter project zelf een knappe fiets op te bouwen.
Waarschijnlijk zal ik in de loop van de maanden wel eens om technisch advies vragen hier.

Makkelijk
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 sep 2016 22:59

Makkelijk 15 okt 2016 14:59

Hoi!

Ik ben Douwe en ik fiets, dus dan kom je hier wel eens terecht. De laatste tijd lees ik wat meer mee, omdat ik me aan het oriënteren ben op een nieuwe racer voor volgend jaar :) Vooralsnog zit ik op een Giant TCR-0 uit 2011 of op een Canyon Spectral 29er uit 2015 :)

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 28 okt 2016 20:38

Hey,

Ik ben Sven uit België, geboren in '78 en sinds ik ook maar op de fiets kon zitten (met zijwieltjes begonnen, wie niet?), altijd in de ban geweest van de fiets.

Een jaar of 25 geleden mijn eerste MTB gekregen (eigenlijk een citybike) van het merk MBK. Een fluo-gele met paars!!!! Hier heb ik tot mijn 17de (!) mee gereden. Toen was het nog af en toe eens met de vrienden een bosweg of een veldwegje, maar echt mountainbiken... nee dat ging niet echt met dit materiaal (en de markt was toen ook nog niet zo uitgebreid als nu).
Het logische gevolg: enkele jaren later een prachtige Chamizo MTB aangekocht. Deze was Deore afgesteld.... prijs/kwaliteit, niet te kloppen toen... Deze had een, denk ik uit Tjechië afkomstig Chanka-hardtal frame in heel licht alu en een schitterende Rockshox voorvork. Man wat heb ik leuke herinneringen aan deze fiets.

Door een uitdaging onder collegae ben ik dan heel even vreemd gegaan op een baanfiets. Een Koga Miata met nog zo'n vlinder-schakelsystemen op de onderbuis. Hiermee heb ik dan deelgenomen aan een 24Uren wedstrijd samen met 3 ploeggenoten. Een knappe 4de plaats als resultaat.

Daarna overgeschakeld naar een Scatto racefiets met Campagnola Record groep (die ik van een fiets van mijn neefje had overgezet naar dit nieuwe frame). Hiermee ook zeer succesvol deelgenomen aan diezelfde 24Uren wedstrijd, een jaartje later welteverstaan. Ploeg eindigde 2de, heb zelf na 8u racen moeten opgeven met last aan de lies toen we virtueel 2de reden en ik kort tot 2x toe lek gereden was. (Dit terzijde).
Ondertussen, in diezelfde periode, om tijdens de winter te kunnen trainen, een nieuwe MTB gekocht van het merk Viper... Deze was iets beter uitgerust van wielen en groep (ik dacht DT-Swiss wielen en Deore XT groep met hier en daar een XTR onderdeel). En dit tot ik papa werd van mijn eerste dochter en de tijd en ook de zin begon te ontbreken om nog veel te fietsen. Alles verkocht.

Een jaar of 5 geleden dan toch maar terug een fiets gekocht, om af en toe eens te gaan rijden... je kent het wel. Het mocht niet te sportief zijn, maar ik moest er wel overal mee geraken. De keuze was heel snel gemaakt, toen ik mijn Orbea Carpe Diem zag staan blinken als toonzaalmodel met een vette 40% korting. Deze heb ik nu nog en ik rij er nu terug regelmatig mee. De laatste zomermaanden ben ik er zelf in geslaagd om een dikke 500km aan elkaar te rijden, wetende dat de meeste ritten met vrouw en kinderen waren en deze meestal gemiddeld maar een 25-tal km duurden.

Onlangs, omwille van het werk ben ik begonnen met het mee uitwerken van een nieuw product: fietsleasing (eigenlijk mobiliteitsleasing, maar de fiets kwam eerst aan bod). Door bezig te zijn met al deze zaken, is mijn honger naar het rijden op het stalen ros, nu stilaan zo groot aan het worden, dat ik overweeg om mij terug een beter fiets aan te schaffen, om dagelijks mee naar het werk (of het treinstation) te rijden.
Dit, heel kort over, over mijn "fietsgeschiedenis".
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Plaats reactie