Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 29 okt 2018 12:12

Hallo allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Carla en ben 61 jaar……………maar zeer sportief. :like:

Mijn sportieve carrière is een aantal jaren geleden begonnen met hardlopen maar na 15 jaar ben ik daar mee gestopt. Snel een andere hobby ontdekt en dat is fietsen. Woon-werkverkeer en fietsvakanties in Nederland en dit op een LIV Allure en dan van B&B naar B&B. En met slecht weer of om mijn conditie een beetje op peil te houden zit ik ook nog op een spinningfiets.

Al een hele lange tijd wilde ik een racefiets. In Augustus van dit jaar heb ik een vintage/retro racefietsje geprobeerd het reed voor geen meter, maar dan toch, ik zat op een racefiets :P . 2 dagen later bij toeval aan een iets betere racert kunnen komen. Een Specialized Dolce Elite, daar wel een aantal keren op gereden. Maar een donderdag j.l. een fietsmeting laten doen en kwam ik er achter dat deze racert een beetje aan de kleine kant was, zithouding en stuurafstand niet oké…………….

Vrijdag j.l. naar mijn fietsendealer en nu een lang verhaal kort, heb ik een gloed nieuwe racefiets gekocht een LIV Avail 1 2019 en heb er al een lekker ritje mee gemaakt. Dus nu hoor ik er ook een klein beetje bij :roll:  Natuurlijk ben ik een beginner met veel vragen. Dus voor mijn vragen, wanneer die er zijn en als het mag, kom ik graag langs hier op het forum.

Sportieve groetjes van Carjans.

Nickjackelson
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2018 15:54

Nickjackelson 31 okt 2018 16:04

Hoi fietsers!

Nick, 52 jaar, woonachtig de mooie fietsprovincie Limburg. Van nature ben ik hardloper maar omdat ik te "oud" en blessuregevoelig werd om voldoende lange duurlopen/KM's te maken in aanloop naar mijn jaarlijkse marathon kreeg ik van de sportarts het advies om duurlopen te combineren met fietsen. Een duo-duurvermogen-training zeg maar. Ik deed dat op een "gewone" fiets want het motto was" "Als je er maar moe van wordt" :-)

Omdat ik het fietsen warempel leuk begon te vinden en me er zelf op betrapte soms ook buiten mijn marathonschema om te gaan fietsen besloot ik het iets serieuzer te gaan nemen. Maar wat kopen??
Het mocht best een beetje sportiever, verder woon ik aan de rand van het bos (maar wilde geen mountainbike want ik wil ook verhard fietsen). De keuze lag dus voor de hand....en cyclocrosser. Het werd een Focus Mares CX APEX1 (Modeljaar 2018 want korting).

Ik kijk uit naar vele mooie KMs en hoop op dit forum het een en ander aan tips en adviezen op te kunnen pakken.
Fiets ze!

Daan2712
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2018 22:58

Daan2712 03 nov 2018 10:54

Hallo,

Ik ben Daniël, 37 jaar en woon in Salzburg, Oostenrijk. Na een aantal jaren vrijwel niet gefietst te hebben en daarvoor zo'n 500 a 1000 km per jaar had ik afgelopen nazomer het idee om het weer op te pakken en dit keer ook goed. Helemaal omdat ik nu ook in de bergen woon en hier fantastisch kan fietsen.

Helaas heb ik na een aantal fietsritten een ongeluk gehad waardoor mijn carbon Koga Miyata Roadracer uit 2007 de vernieling in is geholpen. Dus nu heel erg op zoek naar een nieuwe fiets die ik na het winterseizoen wil gaan kopen. Dit forum heeft me in ieder geval al goed op weg geholpen en ik zal nog meerdere keren hier goede informatie vandaan halen of vragen.

Tot fiets!

Nielstn
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 dec 2018 16:55
Locatie: Gennep

Nielstn 09 dec 2018 17:45

Hi, Niels hier, 43 jaar en woonachtig in Noord-Limburg. Recent in bezit gekomen van een BMC TimeMachine01 Road, en daarnaast nog een Specialized Epic Expert uit 2014. Twee keer deelgenomen aan Duchenne Heroes en voor 2019 staat de Marmotte op het programma. Verder vaak aan het zwiften, als training en opbouw van conditie.
BMC TimeMachine01 Road 03 (MY2019)
Specialized Epic Expert (MY2014)

Rb4284
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2018 11:07

Rb4284 16 dec 2018 12:37

Beste allen, ik ben Richard, 35 en was op mijn zestiende al gek van wielrennen, had een paar jaar een racelicentie en bouwde mijn fiets in de herfst om voor het veldrijden. Enorm van genoten in die tijd, maar helaas vond mijn puberbrein uitgaan, bijbaantjes en andere afleiding stukken interessanter en heb ik mijn fiets aan de wilgen gehangen. Toch heb ik het fietsen altijd wel gemist. Nu is het moment gekomen om de oude passie weer op te pakken!
Om de investering binnen de perken te houden (het gezin wil ook gewoon blijven eten ;) ) heb ik een in nieuwstaat verkerende Koga GranRacer aangeschaft. Deze heeft door het weinige gebruik wat TLC nodig, maar ik hoop snel op het zadel te kunnen springen!
Omdat ik er best een tijd uit ben geweest en er technisch veel veranderd is hoop ik op dit forum mijn kennis weer bij te spijkeren!
Bijlagen
DF0BB9DD-74A8-4BFF-B68F-FF8147D16259.jpeg

Gebruikersavatar
Cactusmuis
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2018 20:10
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Cactusmuis 26 dec 2018 11:11

Hi, mijn naam is Nathalie ik ben 43 jaar en woon samen met mijn vriend en medefietsfan in Maastricht. Afgelopen jaar op een mtb door het Limburgse heuvelland, de Voerstreek en het land van Hervé gesjeesd en zeer enthousiast geworden over fietsen. Zwoegen al die heuvels op je mtb! De kerstman heeft mij m'n eerste racefiets cadeau gedaan: een Merida Reacto 300 (tiagra) waar ik heul blij mee ben. Hij ziet er stoer uit en dat past wel bij me. Veel uitdagingen in het verschiet voor mij. Morgen krijg ik shoes en kan ik voorzichtig gaan wennen aan klikpedalen. Totaal andere houding dan op de mtb aanleren wat ik best spannend vind. Ook nieuwe routes kiezen aangezien veld en onverhard geen opties zijn. Ik lees al langer mee hier maar wil iets actiever op het forum worden dus me even voorstellen leek me wel goed. Grtjs Nathalie

https://photos.app.goo.gl/hQ6Hecdy24TG5TQs8
Laatst gewijzigd door Cactusmuis op 26 dec 2018 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 dec 2018 11:22

Hoi Nathalie, Een echt mooie fiets. Heel veel fietsplezier.
(Haal je het stickertje onder de schuine buis er nog even af? ;) )

Gebruikersavatar
Cactusmuis
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2018 20:10
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Cactusmuis 27 dec 2018 23:21

:lol:
Jans schreef: 26 dec 2018 11:22 Hoi Nathalie, Een echt mooie fiets. Heel veel fietsplezier.
(Haal je het stickertje onder de schuine buis er nog even af? ;) )
:lol:

NickLapin
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2019 21:30

NickLapin 02 jan 2019 23:40

Bij mij zit die sticker er ook nog op, maar op een ietwat minder prominente plaats. :oops:

Maar goed... Laat ik me eerst eens fatsoenlijk voorstellen.

Ik ben Nicolaas, fiets al sinds ik naar school moest, maar ja... Dat was niet op een racefiets. Toen ik afgelopen jaar een beachrider stuur op mijn tourfiets zette, besefte ik me dat het nu toch eens tijd werd voor het betere werk.

Dat werd een Merida Scultura 400 van 2017, die bij mijn lokale fietsenzaak in het dorp. 't Was een 'overjarig modelletje' en hij wilde er vanaf. Het was de goede maat (niet onbelangrijk) en had goede looks (de fiets - niet de verkoper, laat staan deze klant).

Dus nog net op tijd mijn midlifecrisis kunnen verzilveren en inmiddels een hele uitrusting verder. Fiets, helm, computer, kleding, verlichting... etc... Het moest er eens van komen.

Nu eerst maar eens de boel goed opbouwen, uren en kilometers maken en dan eens kijken of ik met mijn conditie een beetje mee kan komen bij een club in de buurt voor wat mooie ritten.

toonp
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 dec 2018 13:48

toonp 03 jan 2019 17:12

Hallo allemaal,

Toon, Nijmegen, 65 jaar en bijna met pensioen.
Na knieproblemen zo'n dertig jaar geleden van het fietsen overgestapt op paardrijden en mennen. Het paardrijden is inmiddels afgesloten, en met het mennen wordt aan de lichamelijke conditie niet echt een grote bijdrage geleverd.
Oftewel, er moet een aantal kilotjes af.
Ben net terug van de bikefitter en hoop binnenkort iets moois aan te schaffen.
Mijn doel daarmee: fitness-bevordering en Genieten met hoofdletter G.
Intussen schuim ik hier alvast lekker rond; fijn forum!

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 03 jan 2019 22:40

Mennen moest ik even opzoeken haha. Maar welkom en veel fiets- en ook leesplezier gewenst.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Grannus
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jan 2019 16:18

Grannus 08 jan 2019 16:24

Hoi,

Ik ben Ed, 52 jaar jong.
Herintreder sinds augustus 2017, dus nog maar een beginner.

Plaats reactie