Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Stoklos
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2012 22:46

Stoklos 28 sep 2013 23:52

Hoi,

Mijn naam is Martijn, 40 jaar en woonachtig in Amstelveen met vriendin en zoontje van 2. In de jonge jaren regelmatig met vrienden op fietsvakanties geweest (MTB), zowel fietsend met bepakking als de fiets in de auto en ter plekke fietsen. Zo'n 15 jaar niet recreatief op de fiets gezeten en twee jaar geleden weer begonnen, nu op de racefiets.

Afgelopen juni 4x Alpe d'Huez beklommen en dus het fietsvirus weer helemaal te pakken. Volgend jaar de Mont Ventoux beklimmen in het kader van Klimmen tegen MS.

Vanuit Amstelveen is het heerlijk fietsen richting de kust, een rondje Haarlemmermeer of richting Het Gooi. Wie weet tot ziens!

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 01 okt 2013 14:47

Hallo Fietsers,

Mijn naam is Eric, 51 jaar en sinds enkele weken op de racefiets. Tot 2 jaar gelden op een MTB gereden maar door tijdgebrek ( het van en naar MTB locaties rijden) de fiets verkocht. Vorig jaar een kruisbandoperatie ondergaan dus voetballen gestopt en nu een racefiets aangeschaft. HEERLIJK!!!
Rij samen met een maat 2 a 3 maal per week rond de 40 à 50 km, die afstanden gaan van het voorjaar wel opgevoerd worden!
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Nielslein
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 okt 2013 11:43

Nielslein 03 okt 2013 11:53

Hallo allemaal,
Ik ben Niels, 29 jaar oud en ik woon in Maaseik (BE).
Ik heb sinds juli dit jaar een fiets geërfd die ouder is dan mezelf (stalen Norta sprinter) en probeer hier minstens 3maal per week mee naar het werk te pendelen (66 km per dag). In het weekend probeer ik soms ook tijd te maken voor een ritje.
Ik werk in Genk (ook BE) als Quality engineer in de automotive sector.
Ik kijk zoals velen graag een film of serie, luister graag naar muziek, verder ga ik wekelijks ook een balletje trappen op het voetbalveld.
Ik hoop veel van de ervaringen op dit forum te leren.
Groetjes

DjVe
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2013 13:46

DjVe 05 okt 2013 14:01

Mijn naam is Jordy. Ik ben 27 jaar jong en kom uit Nijmegen. Twee zomers terug ben ik begonnen met wielrennen op een tweedehandse Ridley Boreas, na wat upgrades en tweaks ziet hij er nu zo uit:

https://7qalzg.bn1.livefilestore.com/y2 ... jpg?psid=1

Hoewel het een fijne fiets is, is het frame qua geometrie niet helemaal goed voor mij (te groot frame). Ik ben dus al een langere tijd bezig met het zoeken naar een nieuwe fiets en ik heb gisteren een Wilier GTR 2014 Ultegra 11 speed besteld.

Daarnaast heb ik afgelopen zomer een Cube LTD gered van een barbaar en heb deze met liefde, materiaal en wat vet weer opnieuw in elkaar gezet en op een aantal vlakken ge-upgrade. Mijn bostrekkertje is bedoeld voor de slechtere maanden, maar ik betrap me erop dat ik ook op mooie dagen geregeld de MTB pak ;)

Gebruikersavatar
thebas
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2013 15:46
Locatie: emmeloord

Gebruikersavatar thebas 17 okt 2013 21:55

goedenavond

mijn naam is bas
ben 26
kom uit Emmeloord
ik fiets al aantal jaar de moutenbike wou toen langen afstanden gaan fietsen collega zij neem een racefiets
heb 3 maanden trug een racefiets gekocht een koga miyata roadwinner 7005 het bevalt me heel erg goed
ik fiets dagelijks afstanden van 60 tot 80 km en 1 dag in het weekend van 80 tot 190 km

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 18 okt 2013 13:17

Hallo allemaal, ik ben Marlon, 32 jaar, man, woonachtig in Pijnacker, ik werk in Den Haag & Utrecht, gelukkig getrouwd, 1 dochter en 1 kleintje onderweg en sindskort (weer) gestart met fietsen. Een comeback na 28 jaar...... :D

Mijn eerste sport was namelijk BMX'er in de jaren 80 (4-8 jaar), maar toen Oranje het EK won moest en zou ik op voetbal. Ai, wat was mijn vader boos, net nieuwe sponsors geregeld, mooie resultaten in nl en op europese wedstrijdjes en heel zijn hart in het fietsen.....
Demonstratief ging hij zijn auto wassen tijdens de EK finale en moest ik mijn opa vragen dat met mij te gaan doen hahaha

Na jaren met veel plezier te hebben gevoetbald op alle niveaus mogelijk in Nederland was het wel mooi geweest (blessures helaas, de verplichting tot wat zat, etc...). Het besluit was genomen, ik wil mijn oude passie/hobby weer leven in blazen, fietsen. Niet meer op zo'n klein knal fiestje, maar nu op een mooie Cannondale CAAD10 Ultegra 2013 om mooie ritjes in Nederland en buitenland op te gaan maken :D

De combinatie met werk/thuis is even puzzelen, maar hoop op 100-150 km's per week te kunnen gaan maken in combinatie met wat spinning de komende maanden. Hopelijk gaat dat lukken en ga ik in mei/juni samen met mijn zwager enkele dagen toeren in Italie. :)

Leuk jullie te spreken op dit forum en alvast dank voor alle tips, info, ideeen!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 20 okt 2013 15:07

Mijn spinninginstructeur zegt altijd, geen excuus om niet te fietsen, je kunt op zaterdag om 7 uur op de fiets stappen en dan ben je terug als het gezin wakker wordt :)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 21 okt 2013 10:55

GJEvK schreef:Mijn spinninginstructeur zegt altijd, geen excuus om niet te fietsen, je kunt op zaterdag om 7 uur op de fiets stappen en dan ben je terug als het gezin wakker wordt :)
Klinkt goed, maar helaas met mijn werk niet altijd een optie ;-)
En wil ook nog niet in het donker gaan rijden in deze periode, dan maar binnen spinnen met het licht aan.

Maar kom wel aan mijn km's joh, gewoon creatief mee omgaan en helaas af en toe afwijken van de planning.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
DiXi
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2013 17:14
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Gebruikersavatar DiXi 21 okt 2013 17:33

Hoi mede Fietsers,

Mijn naam is Bram, ben op moment van schrijven 28 jaar jong, gelukkig getrouwd en heb een prachtige dochter. Ik train voornamelijk in de omgeving van de Utrechtse Heuvelrug.
Ik neem het fietsen heel serieus en besteed veel tijd en aandacht aan training en voeding.

Ik ben in het bezit van een Specialized Stumpjumper Comp 29 (2013). (Rood, wit en zwart)

De fiets heeft een upgrade gehad naar volledige X9 afmontage. (Zal na slijtage worden vervangen door X0 of XX)

Gepland staat een upgrade van de wielset naar een Stan's NoTubes ZTR Crest 29 wielset, een s-works carbon zadelpen, stuurpen en stuur.

Ben me aan het oriënteren op een goede fietscomputer. Hierbij heb ik momenteel de Garmin Edge 810 op het oog. Ik ga dit systeem gebruiken voor diverse trainingsdoeleinden, trainen op hartslag, analyse en navigatie.

Hier een foto van de fiets:

Afbeelding

Afbeelding
I am Specialized

edgar1976
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 okt 2013 15:02

edgar1976 23 okt 2013 15:28

Goedemiddag,

Mijn naam is Edgar en ben 36 jaar jong, getrouwd en 3 kinderen.

Sinds een aantal jaren fanatiek aan het fietsen op mijn 2de hands Giant OCR Zero uit 2005 of 2006. De meeste kilometers maak ik van mijn huis naar het werk, 26 km enkele reis. Dit doe ik gemiddeld zo'n 3 keer per week. Daarnaast over het algemeen nog een ritje van 60 - 100 km in het weekend.
De buitentemperatuur maakt me niet zoveel uit, ik fiets alleen niet als het heeft gesneeuwd.

Eind van het jaar ga ik voor het eerst een nieuwe racefiets kopen dus ben me momenteel druk aan het oriënteren :-)

Verder hoop ik hier op het forum (nog) wat wijzer te worden over alles wat met de racefiets te maken heeft en hoop ik goede tips en adviezen op te doen over alles wat met fietsen te maken heeft. En als ik anderen van advies kan voorzien is dat natuurlijk ook mooi meegenomen!

Groeten,

Edgar
Als je het koud krijgt op de fiets moet je harder fietsen

Gebruikersavatar
Stefaan
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2013 17:20

Gebruikersavatar Stefaan 24 okt 2013 17:42

Hoi, ik ben Stefaan en op zoek naar een nieuwe racefiets. Ik heb al een beetje mee zitten lezen maar heb me nu dan ook maar aangemeld. Vroeger heb ik veel gefietst en ben nu sinds een jaar weer bezig op een tweedehands Moozes. Ik hoop hier weer wat kennis op te doen van het hedendaagse materiaal.

Groeten,

Stefaan

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 25 okt 2013 11:17

Heel leuk om te zien dat er bijna dagelijks fietsers bijkomen..... Welkom allemaal.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Plaats reactie