Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Ikke1980
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013 10:08

Ikke1980 11 aug 2013 10:13

Goedmorgen Allemaal!

Mijn naam is Roy en kom uit het zuiden van het land ( Maastricht ).
Ik ben 32jr oud en hou van de omgeving te verkennen op de fiets...

Ben in het bezit van een Raleugh Omeso - D Disc MTB, een stadsfiets en ben nu van plan om een racefiets aan te gaan schaffen, vandaar mijn registratie op dit forum.

Ik heb in het verleden een racefiets gehad, maar deze heb ik weg gedaan omdat ik de tijd er niet meer voor had en ik op dat moment de keuze moest maken voor 2 fietsen te houden ivm ruimtegebrek.
De fiets was een fiets van Decathlon, model weet ik niet meer, maar hij was zwart met geel ;) en niet bepaald goedkoop toen... :))))

Nu ben ik op zoek naar een goede racefiets, die geschikt moet zijn voor het heuvelland en in vakanties natuurlijk wat bergjes... Maar hij zal voornamelijk gebruikt worden in ons mooie heuvelland.

GroetjeS RoY!

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 11 aug 2013 15:15

Hallo allemaal,

ik zal mijzelf ook even voorstellen. Ik ben Gert, 38 en woon in Zoetermeer. Ik spin/rpm sinds augustus vorig jaar zeer regelmatig. In januari werd me gevraagd om iemand te vervangen als deelnemer bij Alpe d'HuZes. Heel mooi natuurlijk dus direct ja gezegd. Alleen had ik zelfs nog geen fiets en reed ik op de stadsfiets hooguit 15km...

Begin april MTB kunnen lenen om alvast buiten te rijden en eind april zelf eentje aangeschaft, Cube Acid 29 er wel direct normale banden onder laten leggen omdat ik voorlopig niet offroad zal gaan, maar een MTB voor mij wel het meest comfortabel zit (ik zeul nog een paar kilo extra buik mee die nogal in de weg zit op een racefiets....). Sinds ik mijn eigen fiets heb alweer ruim 3500 km gefietst. En de Alpe 2 x beklommen (in heel de week 4,5 keer maar op d-day zelf tweemaal). Fietsvirus is nu ook wel toegeslagen, met 3 tot 4 keer per week een paar uurtjes fietsen, doordeweeks begon het met 50 km maar wordt het nu meestal ergens tussen de 60 en 80 km. In het weekend probeer ik er een tochtje van 110 km uit te persen. Ga ook graag met een vriend rond Arnhem, Nijmegen en net over de grens in Duitsland fietsen, en als het lukt ook in Limburg. Ondanks mijn postuur vind ik klimmen het leukste :)

Grootste overwinning voor mijzelf is dat ik in anderhalf jaar tijd 60 kilo ben afgevallen en ik nu probleemloos 3 tot 4 uur fiets, iets dat ik een jaar geleden niet eens had kunnen voorstellen..

Groetjes,
Gert

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 aug 2013 15:53

60 kilo :shock: Goed gedaan en ga zo door :!:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 aug 2013 18:51

GJEvK schreef: Grootste overwinning voor mijzelf is dat ik in anderhalf jaar tijd 60 kilo ben afgevallen en ik nu probleemloos 3 tot 4 uur fiets, iets dat ik een jaar geleden niet eens had kunnen voorstellen..

Groetjes,
Gert
Petje af! En welkom hier.
En beloven de Alpe D'Huez te gaan fietsen als je nog niet eens een fiets hebt, vind ik groots. :D
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Contrastique
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 jul 2013 16:31
Locatie: Gronsveld
Contact

Gebruikersavatar Contrastique 11 aug 2013 19:11

Ik zal mezelf dan ook even voorstellen al is dit niet mijn eerste topic:

Ik ben Indra, ben net 30 geworden zucht en woon in Maastricht. Ik spin sinds anderhalf jaar en ben daar zo verliefd geworden op fietsen dat ik sinds donderdag de trotse bezitster ben van mijn eerste racefiets: een Jan Janssen Quarante, 105 afgemonteerd en met een 50/34 compact crankstel. Ik ben vandaag voor het eerst echt gaan fietsen en het bevalt enorm!

Nu een beetje zoeken naar wie er allemaal in Maastricht fietst en of ik mezelf krijg klaargestoomd voor de Ronde van Wolder komend jaar :-)

Gebruikersavatar
Zeeuw54
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 10 aug 2013 19:56
Locatie: Heinkenszand

Gebruikersavatar Zeeuw54 11 aug 2013 21:46

Hallo fietsers,

Mijn naam is Hans en ik woon in de omgeving van Goes.
Sinds 3 weken heb ik maar weer eens een racefiets (Giant OCR 2.0) aangeschaft, 20 jaar geleden had ik er ook al één (MBK), maar ben toen gestopt. Inmiddels heb ik met mijn laatste aanwinst ongeveer 200 km gereden en het oude gevoel komt weer terug. Zo erg zelfs dat ik waarschijnlijk a.s. zondag mijn eerste toertocht ga rijden ( 70 km ).
Toen ik op mijn laptop aan het surfen was kwam ik op dit forum terecht en heb mij toen aangemeld omdat er diverse fiets onderwerpen worden behandeld en het altijd leuk is om ervaringen en kennis met anderen te delen.

Ik hoop dat ik op één of andere manier een bijdrage kan leveren aan dit forum en daarnaast vele fiets kilometers ga maken.
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 15 aug 2013 21:02

Hallo allemaal,

Mijn naam is Erik, uit Zaandam. Sinds februari dit jaar rijd ik met heel veel plezier veel kilometers op de Koga Roadchamp. Vanuit mijn fietsenthousiasme leek het me eens leuk en handig me op dit fietsforum aan te melden. Ben benieuwd hoe het hier reilt en zeilt en zo....

Gr.

Erik

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 16 aug 2013 11:53

Hallo iedereen!

De laatste vier jaar fiets ik redelijk serieus, echter door mijn opleiding na 2010 een jaar veel te weinig gedaan.
Herfst 2011 weer opgepakt en sindsdien weer goed opgepakt! In 2012 vooral veel gefietst om op 1 september de Mont Ventoux op te kunnen. Onder andere als voorbereiding drie weken in oostenrijk gefietst.
In de laatste maanden eigenlijk weer te weinig gefietst maar vanaf januari dit jaar weer lekker bezig. Eerste doel was de 150km van de AGR. Deze goed en redelijk soepel uit kunnen rijden. Daarna op zoek gegaan naar een nieuw doel.. Volgende week de transalp van Lermoos naar Riva del Garda (racefiets)
totaal dit jaar (MTB en race) er alweer dik 6000 km opzitten!

Gr. Laurens
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
DoubleJ
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2013 13:19
Locatie: Den Haag
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 16 aug 2013 12:24

Hallo allemaal!
Ik ben Paul, 35 jaar en ik woon in Den Haag. Heb afgelopen weekend een Jan Janssen aangeschaft om te werken aan conditie en om de auto wat vaker te laten staan... Ik ben van plan om, behalve woon werk verkeer, ook veel langere ritten te gaan maken de komende tijd, echt mooi zeg dat fietsen !
Tot op het forum!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Contrastique
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 jul 2013 16:31
Locatie: Gronsveld
Contact

Gebruikersavatar Contrastique 16 aug 2013 20:54

Hoi Paul ;-) Veel plezier met fietsen! Helaas is mijn woon-werk wat kort voor de JJ; ik ben in 5 minuten daar op een gewone fiets. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met je mooie fiets!

Cloffie
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2013 00:42

Cloffie 19 aug 2013 01:23

Mijn naam is Richard, 30 jaar oud en ik kom uit het Noord Limburgse Maasbree. Ik ben Quality Engineer voor een High-Tech bedrijf in Eindhoven ben nog nooit in de wielersport actief geweest.

Ik heb sinds kort een Colnago racefiets van een kennis kunnen overkopen, waarmee eigenlijk een droom van zo'n 15 jaar uitkomt. Precieze details van de fiets weet ik nog niet, hiervoor ga ik hier in het Colnago-forum hulp zoeken.

Groetjes,
Richard aka Cloffie

Crimefighter
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2013 18:39
Locatie: Antwerpen

Crimefighter 21 aug 2013 19:03

Hoi beste sportievelingen,

Ik ben Mike en ben 35 jaar en woonachtig omgeving Antwerpen. Sinds 2003 werk ik bij de lokale politie van Antwerpen afdeling interventie wat het voor mij soms niet gemakkelijk maakt om na de uren nog aan sport te gaan doen. Mijn nickname (crimefighter) verklaart dan ook veel zo.

Ik ben sinds een 12 tal weken begonnen met wielrennen door aanhoudende achillespeesblessures met het lopen. Het wielrennen is dus een geheel nieuw gegeven voor mij en moet nog zeer veel leren :-)

Verder ben ik sinds kort de trotse eigenaar van een Ridley Fenix model 2014.

Plaats reactie