Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Bert74
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2016 13:08

Bert74 22 aug 2019 10:50

Hallo,

Ik ben Bert uit Eelde, 45 jaar oud. Ik ben sinds jaar of 4 recreatief aan het wielrennen. Ik ben opgestapt op een Bulls Harrier 1 (105 11-speed groep) uit 2016. Naast wielrennen doe ik aan hardlopen (12-20km in de week), daarnaast doe ik ca. 100 woon-werk kilometers op een (sportieve) E-bike.

In het "seizoen" maak ik ritjes van 35-70 km, gemiddeld 90 kilometer in de week. In de vakanties gaat de fiets mee, In het afgelopen jaar heb ik in Zuid-Limburg en in de Ardeche gefietst.

Ik merk dat ik wielrennen steeds interessanter begin te vinden, vandaar dat ik in dit forum kennis probeer op te doen.

Ik ben me al een beetje aan het oriënteren op een nieuwe fiets als vervanger van mijn opstap fiets.

nierswalde
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2019 17:55

nierswalde 26 aug 2019 16:59

Hallo.
Ik ben Franc.
Ben 51 en eigenlijk hardloper.
Loop al ongeveer 17 jaar. Wegens blessures ( knie, lies etc.) Ben ik op zoek gegaan naar een andere sportieve hobby , sinds 2 Maanden ben ik in het bezit van een Trek Emonda ALR 4 met schijf remmen, wat me tot nu toe ( 2000 km.) perfect bevalt.
Hoop hier veel o.a. beginners info te vinden.
Gr. Franc.

Heuvelrug5311
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2019 20:00

Heuvelrug5311 10 sep 2019 20:07

Hallo ik ben 33 jaar en woon aan de rand van de Heuvelrug. Inmiddels fiets ik alweer wat jaartjes rond op een racefiets.
Afgelopen seizoen heb ik veel te weinig gefietst en daar allerlei excuses voor verzonnen.
Nu het seizoen over is heb ik besloten om actiever te zijn tijdens de komende “winter-maanden” om fit aan de start van volgend seizoen te beginnen.
Ik heb dan ook een MTB besteld (Canyon Grand Canyon AL 5.0) om tijdens de komende maanden te starten met de voorbereidingen op volgend seizoen.
Naast de MTB zal ik te vinden zijn op mijn Tacx Neo.

Mate
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 aug 2019 20:22

Mate 10 sep 2019 22:48

Na lang meegelezen te hebben en sinds kort lid, leek het mij tijd om mij voor te stellen.

Iedereen noemt mij mate en ben inmiddels een vijftiger. Ik fiets al meer dan 35 jr op race- en Mountainbike.

Momenteel fiets ik gemiddeld 8 uur per week en het wil maar niet vervelen. Ik heb een Stumpjumper fsr EVO 26 en een Epic 29 staan en momenteel zit ik bijna hoofdzakelijk op mijn racefiets, een S-WORKS Peter Sagan Limit Edition ( tweedehands voor weinig op de kop getikt (^^) ).

Ik vind het fietsen geweldig maar het onderhoud doe ik ook zoveel mogelijk zelf en dat doe ik ook met plezier.

Ik vind het fijn om lekker het forum door te struinen en discussies te volgen die andere voeren over onderwerpen die ook mijn interesse hebben.
Laatst gewijzigd door Mate op 11 sep 2019 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Alwin72
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2019 09:27

Alwin72 11 sep 2019 09:47

Ik lees al lange tijd mee en nu toch ook maar aangemeld omdat ik een mooi aanbod zag. Naam en bouwjaar zijn duidelijk. Ik zit al ruim 30 jaar geregeld op de racefiets. Het begon met de uitdaging om LBL te fietsen. In 1989 heb ik die voor het eerst gereden en daarna zeker 25x in diverse uitvoeringen gereden. Met de komst van de kinderen is daar wat de klad in gekomen maar voor volgend jaar staat hij in april weer op de planning.

Ik rij graag cyclo's maar ben geen hoofvlieger. Middenmoot is meestal de plek waar ik mezelf terugvind. Het zou beter kunnen maar er zijn teveel andere leuke dingen om al m'n vrije tijd in het fietsen te stoppen.

Hadron_Tec
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2019 15:30
Locatie: Itegem / Belgie

Hadron_Tec 16 sep 2019 15:46

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jim, 27 jaar oud en wonende in Itegem ( Heist o/d Berg ).
Oorspronkelijk van Londerzeel.

Altijd al wel een fietsfanaat geweest maar nooit naar het extreme toe.
Zo heb ik bijvoorbeeld wel al enkele fietsreisjes gedaan.

Vertrekkend uit londerzeel: 2013: Londen / Parijs / Amsterdam
Ook eentje met behulp van het vliegtuig: 2014: Japan

Rij nu ondertussen al een goeie 10 jaar met mijn Cube Acid... uiteraard met de nodige aftermarket onderdelen.
Als deze fiets verhalen kon vertellen.... daar kan ik echt een boek van schrijven.

Van beroep ben ik technisch tekenaar / Ingenieur.
Als dagjob bij Pentair water ( ontwerp van watertanks )
Na de uren klus ik nog bij in een garage die hoofdzakelijk actief is met racewagens.

Daarbij heb ik nog een klein bedrijfje dat zich bezighoud met het ontwerpen en 3d printen van vanalles en nog wat.

Blij hier op dit Forum te zijn, ;)

Snarfie
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 sep 2019 19:09

Snarfie 22 sep 2019 18:44

Mijn naam is Frans 60 jaar jong wonend te Heemstede. Werd me geadviseerd om af te vallen. Zitten nu op bijna gewenst gewicht. Isvoor een niet onaanzienlijk deel te danken aan intensief fiets/wielrennen. Eerste racefiets mijn ruim 32 oude 16 kg zware stalen ros de Cycletech die ik al ruim 25 jaar heb.
Sinds kort een Stevens Xenon full carbon fiets aangeschaft van 7,8 kg man wat een bizar verschil bijna in alles.
Niet dat de Cycletech er niet toe doet prima fiets maar bijvoorbeeld je gemiddelde snelheid schiet omhoog met de zelfde inspanning.

Leuke fiets forum levert hoop inspiratie op.

Afbeelding
Afbeelding

Freek053
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2013 09:36

Freek053 25 sep 2019 15:45

Zo, al een jaar of zes geregistreerd hier, maar nog nooit voorgesteld...

Ik ben Freek, en uit mijn nickname valt op te maken dat ik uit Enschede kom. Ben inmiddels 37 jaar oud, heb sinds mijn 16e verjaardag eigenlijk altijd wel een (of meerdere) sportieve fiets(en) in mijn bezit gehad

Begonnen met een Kyosho 5000 van Halfords, helemaal tot het einde opgereden, en uiteindelijk als laatste ritje naar de stort gebracht, toen een Concorde racefiets gekocht van een achterbuurman, daarmee toch redelijk wat tochtjes gereden, maar door studie en bijbehorende andere activiteiten (lees: bier drinken) ging dat op een laag pitje.
Toen ik mijn eerste echte baan had heb ik een Trek 1400 gekocht, met een 3x9 aandrijflijn. Wel redelijk wat mee gereden, zelfs een forumrit (van het oude forum) in Rotterdam, maar wederom heeft deze door drukte in het werk en een verhuizing een tijdje stof staan happen.

Daarna van een collega een mountainbike gekocht, omdat mij dat toch meer trekt, een Stevens S7, maar na een jaar of twee á drie was ik toe aan iets nieuws. Een nieuwe 26" Giant XTC werd het, waar ik veel plezier mee heb gehad, en mijn eerste officiële MTB wedstrijd mee heb gereden. Maar uiteindelijk bleek deze fiets een maatje te klein, en is deze vervangen voor een Niner EMD9 met grote wielen, en die is inmiddels al ruim 4 jaar in mijn bezit.
In de tussentijd is de Trek vervangen door een Soma Fog Cutter, een stalen endurance racer, die ook prima als gravelbike te gebruiken is, en zo is opgebouwd, met 1x11 SRAM Apex. Inmiddels wel de achterderrailleur vervangen voor een Rival, omdat in de Apex-versie de lagerbusjes binnen de garantieperiode overmatige slijtage vertoonden.

Hiernaast heb ik de afwijking opgelopen van het mountainbiken met één versnelling, singlespeed. Hiervoor heb ik een On One Inbred in de schuur hangen, die tijdelijk vervangen is geweest door een Trek Superfly SS, maar helaas ligt die (waarschijnlijk) in een sloot weg te rotten omdat de persoon die deze fiets ongevraagd uit mijn schuur heeft meegenomen er niets mee kan (mijn Niner was ook gestolen, maar die hebben we via Marktplaats terug gevonden).

Zo, genoeg geluld. :P
vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 25 sep 2019 16:23

Freek053 schreef: 25 sep 2019 15:45 Ik ben Freek,
Hoi Freek, groetjes van Fred 8-)

Freek053
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2013 09:36

Freek053 25 sep 2019 16:52

fred404 schreef: 25 sep 2019 16:23
Freek053 schreef: 25 sep 2019 15:45 Ik ben Freek,
Hoi Freek, groetjes van Fred 8-)
Hey Fred! Ook hier? ;)
vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem

Smartye36
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2019 22:23

Smartye36 25 sep 2019 22:37

Hallo nieuw hier op het forum.
Ik ben Mart 26 jaar uit groningen.
Ik heb Vroeger veel gefietst met mijn vader, in mijn tienerjaren werd ik echter lui kreeg slechte vrienden en slechte gewoontes en ben toen gestopt met fietsen (en sport in het algemeen) Waardoor de kilo’s eraan vlogen.
Nu tien jaar later ben ik begonnen met het fietsen weer oppakken om mijn conditie te verbeteren (10 jaar gerookt, inmiddels al 3 jaar gestopt) En gewicht te verliezen.
daarvoor heb ik de oude racefiets van mijn vader overgenomen.
Een merida ride 88.
Ik heb inmiddels de smaak te pakken en heb in de afgelopen maand 680 kilometer gemaakt en al 6 kilo kwijt geraakt, mogen er nog vele volgen
Ik hoop hier op het forum veel te kunnen leren en te genieten van jullie verhalen en meningen.

jasp.
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2019 13:51

jasp. 17 nov 2019 09:42

Smartye36 schreef: 25 sep 2019 22:37 Hallo nieuw hier op het forum.
Ik ben Mart 26 jaar uit groningen.
Moi Mart!

Ik ben Jasper, 35 jaar en tevens afkomstig uit het mooie Groningen

Ik ben zo'n 5 jaar geleden begonnen met fietsen en inmiddels behoorlijk verslaafd geraakt :) . Motivatie was destijds vooral om wat fitter te worden en wat kilo's kwijt te raken. Da's inmiddels goed gelukt, want ik ben van 95 naar 70 kilo afgevallen. Overigens ook door te hardlopen in de wintermaanden (ben nogal een mooi-weer-fietser...)

Fietsen doe ik tegenwoordig op een mooie Trek Emonda SL6. De oude Bulls Harrier die ik 5 jaar geleden heb aangeschaft doet dienst als 'winterfiets' (dus dat excuus heb ik ook al niet meer...). Ik probeer zo'n 5.000km per jaar te fietsen. Wat er nog eens van moet komen, zijn wat tripjes de heuvels en bergen op.

Het mooie van fietsen vind ik, los van het sportieve aspect, dat je je hoofd lekker 'leeg' kunt rijden en op eigen houtje de regio kunt verkennen. In mijn geval de prachtige omgeving hier in het noorden. Sinds ik dat zelf ben gaan ontdekken, ben ik er enorm van gaan houden.

Ik lees al wel wat jaartjes mee hier op het forum, maar vond het nu tijd om zelf ook m'n snavel eens open te trekken. See you around!

Plaats reactie