Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
Patsknal
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mar 2017 14:39
Contact

Gebruikersavatar Patsknal 10 jan 2019 09:44

Hallo allemaal,

Mijn naam is Pascal (M), ben 48 jr. en woon in Cuijk.

Oktober 2016 ben ik gestopt met roken en begonnen met bewegen. Ik heb toen een fiets gekocht (een stalen Batavus Criterium 1989).
Eerder dat jaar heb ik een paar hele mooie hardloopschoenen gekregen van een opdrachtgever waar ik vervoer voor heb gepland en gecoördineerd. De fiets werd daarom slechts gebruikt om zo nu en dan een rondje te gaan trappen en het hardlopen kreeg de overhand.
Doordat ik na ander half jaar een knieblessure opliep ben ik meer gaan fietsen om mijn knie te ontzien. Ik moet zeggen hoe meer ik het doe, hoe leuker het wordt. Maar dat hardlopen blijft toch wel een ding zeg, wat een verslaving!
Ondertussen een stapje hogerop gegaan qua fiets. Geen grote stap maar ik ben/was er heel blij mee. Een Belgische Diamond Pro Team met zowaar Ultegra en ik kon opeens schakelen vanaf het stuur. Hoe lekker die Batavus ook gaat, dat schakelen aan het stuur is toch ook wel een gemak zeg.
Ondertussen ben ik al weer op zoek naar een fiets die de Diamond gaat vervangen, want zoals ik al zei het wordt steeds leuker. Ik ga eens wat vaker met deze of gene mee en dan wil je ook op gebied van materiaal net wat beter voor de dag komen. En ik weet dat je daar niet harder van gaat trappen! Maar het doet wat met me.
Ondertussen spin ik 3 keer in de week waarvan een keer een duurtraining. Zo kan ik ook in deze donkere periode heerlijk afreageren en bouwen aan mijn sportieve toekomst.

Groeten,

Pascal.

Courax
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2019 14:42

Courax 11 jan 2019 14:48

Hallo,

Riny van Malsen, 37 jaar oud, werkzaam bij de brandweer zowel beroepsmatig als vrijwillig.
Wereldreiziger, zojuist terug van een jaar rond de wereld.

Ik fiets voornamelijk omdat ik het leuk vindt en om goede doelen te steunen. Zelf zijn we ook bezig met het oprichten van een goed doel. De details kan ik nog niet geven maar in grote lijnen, mensen helpen hun droom waar te maken.

Ik ga in september 2019 de coast to coast run doen in Schotland samen met een collega, we hebben er heel veel zin in en de trainingen zijn in volle gang!
Vandaar dat ik een andere fiets aangeschaft heb, de Ridley XFire.

Tips zijn altijd welkom.

Verder heb ik nog wat vragen over schoenen en klikpedalen en daarbij ook nog over goede training locaties/wedstrijden en kleding (bedrukt). Mocht iemand mij van een link kunnen voorzien waar ik die het beste plaats dan zou ik je zeer dankbaar zijn.

Veel fietsplezier allemaal!

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 27 jan 2019 18:52

ik ben Marco 44 jaar ben nu zo'n 6 maanden aan het fietsen geslagen. In het verleden veel gevoetbald en ongeveer 7 jaar geleden begonnen met hardlopen. Op de planning staat de 1/4 triathlon en misschien wel langer afstand in de toekomst.
In dec j.l.. heb ik een Braun Beauty SL Dedacciai aangeschaft, deze is oa v.v. dura ace di2 en dura ace C24 wielen.
Ben me vooral veel aan het inlezen en (zeer) waarschijnlijk zal ik in de toekomst gebruik willen maken van jullie expertise.
Braun Beauty SL Dedacciai

Green Egg
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2019 11:42

Green Egg 28 jan 2019 12:22

Hallo, al een tijdje lees ik af en toe undercover mee op dit leuke forum. En zojuist toch maar eens account aangemaakt,

Mijn naam is René, 46 lentes jong en woonachtig in de omgeving van Groningen. Een anderhalf jaar geleden ging bij mij de knop rigoreus om. De weegschaal kraakte en piepte in al zijn schroeven, moeren en boutjes .... 130 kg bij 1.88 mtr. Conditie van een wijkagent en niet vooruit te branden. Werk aan de winkel !!!

Dus op 3 September 2017 met een tas vol motivatie naar de sportschool waar tijdens een intake nog maar eens werd bevestigd dat het met mijn conditie en levensstijl niet best gesteld was. Samen met een trainer een trainings schema opgesteld en flink aan de gang gegaan. Ook mijn eetpatroon en gewoontes heb ik vervolgens enorm aangepast.. Een half jaar later na vele uren op de hometrainer, ellenlange km's wandelen gaf de weegschaal 18 kilo minder aan, man wat voelde dat al goed. Maar we waren er nog lang niet. Ik had mezelf voorgenomen een gewicht beneden de 100 kg te bereiken.

Ook merkte ik dat ik het fietsen op de home trainer erg leuk vond, en mijn vrouw pushte mij steeds om eens een spinning les mee te gaan doen. In eerste instantie zag ik daar nog niet zoveel heil in, ik zag mezelf al zitten en was bang dat ik " niveau " van die spinning klas niet aan kon. Uit eindelijk toch maar een keer de stoute klikkers aangetrokken, en de eerste twee keren volledig naar de ratten gegaan. Maar ondanks dat was het eigenlijk wel erg leuk en lekker. En eindelijk eind September YES ... 99.8 kg. Mission accomplished !

Inmiddels zitten we dus al weer in 2019 en doe ik gemiddeld 6 uur spinning per week, soms zelfs blokken van twee uur en mijn ftp waarde maakt reuzensprongen. De weegschaal geeft op dit moment een kleine 105 kg aan, en het lukt me redelijk goed stabiel te blijven ( al werkt een drie week durende longontsteking niet echt mee :evil: ). Het fietsen vind ik nog steeds erg leuk om te doen, zo leuk dat ik vorige week een racer heb aangeschaft, en het plan is om straks op de fiets naar mijn werk te gaan. Dit komt neer op een kleine 60 km per dag. En ook heb ik me aangemeld bij een fietsclub die elke maandag serieus traint en er op zondagochtend uit trekt voor een lange tocht .... zin in.

Voorts heb ik ook alvast een aantal vragen mbt een fietscomputer, maar die zal ik posten in het daarvoor bestemde draadje.

Groet René

TomdeTester
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2018 08:17

TomdeTester 11 feb 2019 21:30

Hallo,

Mijn naam is Tom Langerhorst (46) sinds 1,5 jaar aan het fietsen tussen huis en werk adres. Met als resultaat dat ik van 115 kg naar 75 kg ben afgevallen. Het meeste hiervan is op het conto te schrijven van het fietsen en het andere deel is door het aanpassen van eet en leef gewoonten.

Dit alles is ingegeven door mijn zoontje die 4 jaar geleden zei: pap, we doen nooit meer wat leuks samen! Op mijn vraag wat wil je dan gaan doen, zei hij Mountainbiken. En zo maken we samen de groene en de rode route rond Deventer onveilig.

Door de weeks rijd ik op mijn oude getrouwe trek 1600 welke nu voorzien is van de nieuwste 105 groep en in de weekenden rijd ik of op mijn cube Ltd pro 27.5” of op mijn Roubaix.

Al een tijd las ik het forum en de diverse aub-fora mee en ik heb nu de stoute schoenen aangetrokken om een actieve bijdrage te gaan leveren.

Groet,

Tom

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 11 feb 2019 22:51

Welkom. Respect hoor.

Genoeg ruimte om te fietsen, we wonen wat dat betreft in een prachtige omgeving. IJssel, Holterberg, Veluwe, Posbank.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 12 feb 2019 16:00

devriesman schreef: 11 feb 2019 22:51 Welkom. Respect hoor.

Genoeg ruimte om te fietsen, we wonen wat dat betreft in een prachtige omgeving. IJssel, Holterberg, Veluwe, Posbank.
He een mede-apeldoorner, mtb, race of beide? Ik beide, niet aangesloten bij een officiele fietsclub. 40 jaar. vorig jaar 7500KM, waarvan 6000KM race

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 12 feb 2019 19:23

racefiets, ook ongeveer dat aantal kilometers, meestal in mijn uppie.
Ouwe Giant en een vrij nieuwe Apeldoornse stalen fiets. En nog een oude Trek 7600 (de moeder van de 29er?) altijd voor vakanties gebruikt.
Heb al 40 jaar een racefiets maar ben in de basis een hardloper. Door ongeluk op mijn 22e kan dat niet meer.

Gebruikersavatar
Jizka.H.
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2019 12:42

Gebruikersavatar Jizka.H. 22 feb 2019 13:26

Jizka.H. Vrouw. Al jáááren 36. Woonachtig schuin tegenover een bierbrouwerij in het zuiden desch landsch, samen met man en 3-legged killercat.

Jaar of 12 geleden eerste racefiets gekocht en na een paar jaar pauze (vanwege ernstig gevalletje hardloopvirus) vorig jaar in augustus weer op de fiets gekropen (met een ernstig, zoniet ongeneeslijk fietsvirus tot gevolg).

Het plan is om dit jaar la Marmotte te fietsen, liefst sneller dan 10 jaar geleden...
Verder doe ik m'n woon-werk op de fiets (4 dgn/week, 17 km enkele reis) en heb ik vorig jaar zelfs een atb gekocht (ik ben een schijtlijster en vind atb'en eng).

Veel zinnigs heb ik over 't algemeen niet te melden, behalve als het over eten gaat.

Zo, genoeg over mij, ik ga even iemand uit de top-10 van de kilometerstand kieperen :twisted:

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 28 feb 2019 13:20

Piet Heijn (alias) uit 1982.
Een jaar of 5 geleden begonnen met fietsen op een oude (en te grote) Gazelle Champion Mondial. Inmiddels aardig verslaafd, van een paar duizend km in 2015, vorig jaar ruim 12.000 km weggetrapt. Gewoon lekker fietsen, meestal alleen, genieten van het afzien, de vrijheid en de buitenlucht.

Afgelopen jaar ontdekt dat ik het klussen aan de fiets ook leuk vind. Inmiddels twee frames opnieuw gespoten en opgebouwd. Een Carraro Valles voor de zomer en een alu Aeron (by Ridley) voor winter en nattigheid.

https://www.strava.com/athletes/10428633
🚴🏻Strava

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 16 mar 2019 10:44

Ik heb mij hier al eerder voorgesteld, maar deze maand vier ik mijn 40-jarig bestaan als fietser met een krom stuur. In maart 1979 begonnen als lid van "klein verzet", de wielervereniging van de Universiteit Twente. #vinnuttochwelleuk :)

JoFa
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 feb 2019 10:18
Locatie: Zevenbergen

JoFa 27 mar 2019 19:48

Beste lezers,

Ik ben nog wat zoekende op het forum. Maar met de tijd zal ik mn weg wel vinden.

Ik ben john, liefhebber van fietsen en racefietsen. Ik hou ervan om eraan te prullen, daar kan ik rustig een middagje mee zoet zijn. Ik heb een voorkeur voor Italiaanse merken, met name Colnago en Bianchi. Zelf bezit ik een Colnago Dream, met Campagnolo Centaur en Mavic cosmos wielen. deze fiets heb ik enkele jaren geleden 2de hands gekocht. Hoe oud hij nu precies is weet ik niet. Wellicht hebben jullie een idee? Ik had al een fotootje geplaatst van mezelf en de fiets, in het Colnago rubriekje.

Ik rij er regelmatig mee voor de lol, en ook als woon werk.

Hoewel Colnago en Bianchi mijn voorkeur hebben, geniet ik van elke fiets. Of het nu giant, pinarrelo, jan jansen if sensa is. Het gaat om het plezier wat je ermee hebt.

Ik hoop me zo een beetje netjes voorgesteld te hebben, en anders vraag maar raak!

M.v.g John

Plaats reactie