Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Saxbiker
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 aug 2015 01:59

Saxbiker 06 aug 2020 20:42

Na heel lang onder de naam Sebo hier aanwezig te zijn geweest (minus een storing in mijn pc waardoor ik het pseudoniem saxbiker aannam) ben ik mijn inloggegevens na een afwezigheid van enkele jaren kwijt.

Door persoonlijke omstandigheden was mijn motivatie ook tijdenlang ver te zoeken. Echter nu op camping La Sousta in de Provence kom ik een beetje tot rust. Mijn Ridley Orion en mijn Trek xcaliber heb ik meegenomen.
Loop ik forumlid Havana tegen het lijf.

Toch mijn pseudoniem account maar geopend, en hier weer eens kijken onder het genot van plaatselijke lekkernijen ☺️

Bonjour mes amis

Alnico
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 aug 2020 13:01

Alnico 10 aug 2020 13:22

Even voorstellen : ik ben Pieter, leeftijd 65 ( 1 van de ouderen/oudsten hier?), met als hobby knutselen aan klassieke racefietsen, ben zelf natuurlijk ook vintage :D . Ook wel eens een tochtje maken, maar dat stelt (nog) niet zoveel voor.
Mijn collectie fietsen omvat 6 stuks Gazelle Champion Mondial met A, AB, AA, AA Special (2x), en AA Super frame,, Verder een Koga Miyata Roadracer uit 1977, Union Rini Wagtmans met Gianni Motta frame, Gios Super Record en Pinarello Treviso. De Pina ben ik aan het opbouwen, wellicht kan ik bij problemen af en toe een vraagje stellen op dit forum. O ja, ik heb ook nog een moderne racefiets van Scott en een hybride mountainbike van Cube. Groeten, Pieter

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 aug 2020 14:21

Welkom @Alnico, maar of je met jouw leeftijd 65 de oudste bent op dit forum betwijfel ik maar je bent wel tussen de ouderen op dit forum.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 aug 2020 15:30

Zeker niet de oudste.

Jarst
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2020 20:07

Jarst 18 aug 2020 20:15

34 jarige man. op zoek naar een nieuwe fiets na twee jaar op een roadlite gefietst te hebben. Vind het op- en uitzoeken van 2e hands fietsen veel te leuk, de schuur stond al eens vol met 10 mtb’s. Nu probeer ik het bij 1 racefiets te houden :)

mistraller
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 jun 2020 09:42

mistraller 26 aug 2020 22:42

Leuk, een voorsteltopic :)
Marcel, 44jr, IT-er uit het zuiden des Lands.

Ik las al wat jaren mee hier, tot dusver vooral actief op de fiets-en-aanverwante topics op Tweakers. Ik fiets al jarenlang naar mijn werk op een vaste dag, tot mijn vrouw me aanspoorde om eens iets snellers te kopen. Zelf reed ze al een jaar of 3 op een Giant Escape RX (een hybride) en omdat ik mezelf niet zo als racer zag, leek me zo'n fiets ook wel wat. Een nagenoeg nieuwe Gazelle SPN3 gevonden op marktplaats, die ik wat had opgeleukt met bar-ends en een ligstuur, en een demontabele bagagedrager want het zou ook de woonwerk fiets worden. Ieder jaar kwam de jaarlat zo'n 1000km hoger te liggen en ging ik ook meer buiten woon-werk omgeving ritjes maken. Tot we samen weekendjes weg gingen in Zuid Limburg, De Eiffel. En dan gaat het toch kriebelen, dus dit jaar, gingen we met al die andere Hollanders op zoek naar een nieuwe fiets. Het werd voor mij een Scott Addict 20, en tja, mijn vrouw? Die was te laat, haar maat is momenteel nergens meer te vinden...
Om voor haar het leed te verzachten hebben we in elk geval een setje velgen bijgekocht, met gravelbanden. De clearance op zo'n hybride met V-brakes is daar prima geschikt voor, dus nu kan ze ook eens het bos in.
Maar goed, nu ik me dus vanaf dit jaar officieel onder de racers mag scharen, heb ik een tijdje terug dan toch maar eens een account gemaakt hier.
Qua onderhoud probeer ik alles zelf te doen, dus met de nieuwe racer (en straks die van mijn vrouw) is er weer genoeg nieuws te leren :)
Mijn trouwe gazelle blijft als woon/werk, slecht weer en Zwift bike, en zo staat de garage hier dus lekker vol :)

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54

Gebruikersavatar CampaYolo 04 sep 2020 07:26

Hallo luitjes,

Ik ben sander, 35 jaar.
Mijn fiets was vorige maand jarig, 10 jaar alweer.
Om dat te vieren staan er wat upgrades en ander liefdevol sleutelwerk op de planning.
Dus ik het internet op, zoeken naar tips en tricks.
Vroeger zat ik nogal eens op wielertoerist.nl, maar dat ziet er momenteel behoorlijk verlaten uit. Toen de titanic zonk zaten er meer mensen op zeg maar.
Maar goed, tot mijn grote vreugde ben ik snel op dit forum terecht gekomen.
Ik ben al aardig wat wijzer geworden van de vragen van anderen en jullie onuitputtelijke kennis.

Edit:

Ondertussen weet ik ook hoe een foto toe te voegen.
Mijn fietsje:
20200904_100705.jpg
Geen extreem duur en exotisch spul, maar voor mij een prima fietsje. Uiteindelijk zal je toch zelf moeten trappen, of je ventieldopjes nou van carbon zijn of niet.
En zoals het hoort netjes met 2 verschillende bidons.

Daarnaast heb ik nog een sensa sella om mee door het bos te raggen. Gezien de afmontage is die eigenlijk het vernoemen niet waard. Een foto daarvan maken is zonde van het film rolletje.
Boerke van buut'n

david_deman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2020 11:23

david_deman 09 okt 2020 12:09

Hoi!

Ik ben pas nieuw op het forum. Ik kwam vaak op het forum via google en las altijd interessante info. Vandaar mij dus ook even aangemeld. ;)

Ik ben David en 31 lentes jong. Ik heb van mijn 5 jaar tot mijn 25 gevoetbald. Maar na ongeveer 20 jaar schotten begaf mijn knie het (meniscus). Ik heb dan eigenlijk jaaaaaren een passief leven geleid omwille van werk en eigenlijk geen interesse hebben in andere sporten dan voetbal. Voetbal ging niet meer met de knieën en op een of andere manier had ik mij daarbij neergelegd en deed ik niets van sport meer.

Toen was het maart 2020 en Corona brak los in België. We zaten allemaal vast in ons huis en ik wilde bewegen en buiten zijn. De bijna meest knievriendelijke sport is fietsen en zo kwam van het ene het andere. Ik zocht wat info op en kocht mij een deftige gravel bike. (orbea Terra) Dat leek me toen een leuke allround fiets en leek me ook ideaal om te leren "wielrennen". Met 40 mm banden toch nog iets toegefelijker dan dunne koers bandjes.

Er ging een nieuwe wereld voor mij open en sinds maart 2020 ben ik eigenlijk wat verslaafd geworden aan de wielersport. Zeker de combinatie crossen in het bos, stevig ronddraaien op gravel en wat landelijkere wegjes verkennen vind ik zalig.

Ik fiets nu gemiddeld een 4-5u per week en probeer nog elke week mijn kracht en duurritjes op te bouwen. Ik ben van nul conditie terug een fitter mens geworden en geniet van het buiten zijn. Nu begrijp ik zelfs niet waarom ik jaren nul sport deed of wilde doen.

Mijn fietsje:

Afbeelding

Groetjes!

Jadram
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2020 00:14

Jadram 26 nov 2020 04:53

Hallo, oude man stelt zich voor...
Nederlander, 61, via een hoop omwegen op de Philippijnen beland ( nee, niet om wat je denkt...), en het is bij mij nooit zeker of dit het eindpunt is want het zwerfgen roert zich alweer. Voormalig journalist later vrachtwagenchauffeur (zwerfgen...), altijd gefietst, gekoerst maar zonder ook maar een hint van succes, ( van bocht tot bocht sprinten is niet mijn ding), Europa door met een gammel tentje achterop en geen geld, toch La Marmotte en het ( bestaat dat nog?) cyclotours klimmersbrevet gedaan, mijn grote liefde voor klimmen en het bijbehorende lijden ontdekt, maar ik ben te groot en zwaar...en na die triomftocht van 7 weken doofde de vlam wat- ik had alles gedaan wat ik wilde, en het dagelijks leven zat in de weg.
Vele manen later heb ik toch weer een fiets gekocht. Prachtige Olmo, maar vintage, oftewel oud ( 1992); Philippinos zijn klein, ik vond hier niet 1 fiets in mijn maat, en de Olmo is uitgerust met Campagnolo, iets waar ik voorheen nooit het geld voor had. Uitgeprobeerd, likkebaardend, en geweldig, strak, nerveus, direct en messcherp reagerend. Er zijn wat issues ( zie bericht elders), en ik heb een klimverzet nodig ( de heuvels hier zijn Keuteberg ( of Auronzo/ Tre Cime...,)- steil, en dan zal ik ze hier leren fietsen...(geen fietscultuur hier, als ze moe worden stoppen ze).
Extatisch moment: 53- 13 en volgas rammen...ik, oude man, kan het nog...

( ik heb de neiging nogal veel woorden te gebruiken, ik vind schrijven leuk...)

Richard73
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 mar 2021 10:19

Richard73 05 mar 2021 10:25

Goedemorgen,
Even kort voorstellen: 47 jaar oud, Mountainbike nu een jaar of 20. Sinds 2012 ook een racefiets , destijds aangeschaft om deel te nemen aan Alpe d'HuZes en nooit meer weg gedaan (nu inmiddels 3 racefietsen...). Sinds 2017 ook actief op triathlons en een TT fiets aangeschaft. Mijn vrouw komt uit Sicilië (Catania) dus paar keer per jaar maak ik ook mooie ritten op en rond de Etna. Ik kwam hier al vaak om informatie op te halen, wellicht kan ik nu ook af en toe eens iets zinnigs bijdragen.
Pinarello F12 - Pinarello F8W - Specialized Allez Expert alu - Specialized Epic Comp + Cervelo P3

DeweyHS
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mar 2021 11:41

DeweyHS 07 mar 2021 09:18

Mijn naam is Dewey, 23 jaar oud en woonachtig in het oosten van Groningen. Al enkele jaren jeukte het om een racefiets te kopen, maar zoals bij zovelen gaf corona de doorslag. Vorig jaar in mei begonnen en in december geëindigd met zo'n 4800 kilometers. Voornamelijk weg, maar er is ook een MTB bijgekomen en recent heeft een gravelbike de racefiets vervangen.

ronaldi
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2021 20:54
Locatie: Bijlmer zuid

ronaldi 24 mar 2021 12:29

Ik moet toch aan de 25 berichten komen.... Ik stel me eindelijk voor. Ron, Ronaldi op het forum, oudere M-gineering met 10 speed groep in race trim als vakantie fiets en voor rondjes rond de kerk omdat hij zo lekker rijdt, spatborden heeft en er een tas op kan. Gewicht zit al op mijn lichaam dus maakt minder uit.
Ook een oude mountainbike voor strand tochtjes (aan het derde achterwiel bezig) en wat wisselende fietsen waar ik aan knutsel, voorkeur voor cyclocrossers, de oude stalen.
Spijt van de verkoop van mijn chromen jan janssen met dura ace, te mooi om op te fietsen dus maar weggedaan. Voor tochtjes ook nog een idworkx road marathon, heel, heel fijne fiets.
Leuk forum, wordt minder 'gezeken' dan op het vakantie fiets forum.
Wat ik grappig vind is dat op de start pagina van het forum de voorkant van een zwarte stalen fiets te zien is vanaf de zijkant met een scheve bovenbuis bij het balhoofd..

Plaats reactie