Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Jheuvel
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2018 12:35

Jheuvel 09 aug 2018 12:56

Hallo allemaal, ik ben Jonathan (28jr) en wil gaan starten met de wielersport. Heb zo net een topic aangemaakt waarin ik hulp zoek om te komen tot een goede keuze voor een eerste racefiets :-). Hoop hem te gebruiken voor de hobby als ook voor een deel woon-werk.

Hubert.
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2018 13:15

Hubert. 21 aug 2018 12:46

Ik ben Hubert, 43 jaar en woon in de Krimpenerwaard.
Ben afgelopen juli begonnen met fietsen (eigenlijk vorig jaar september, maar toen vanwege drukte op het werk eigenlijk meteen weer gestopt)

Ik rij mijn rondjes door de Krimpener- en Lopikerwaard altijd alleen.
Ik rij op een oude Raleigh, model en materialen onbekend.
Heb er SPDSL pedalen opgezet, een bidonhouder achter/onder mijn zadel en nieuwe Continental Ultra Sport bandjes.
Ik ben op zoek naar een goede/nieuwe fiets want heb het gevoel dat deze fiets aan een elastiek vastzit 😂
IMG_0268.JPG

Peetn73
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2018 12:15
Locatie: Izegem

Peetn73 01 sep 2018 12:26

Hallo, ik ben Peter uit Izegem ( België ), 44 jaar en weinig ervaring met racefietsen, vroeger wel al een paar MTB's gehad ( Trek en Cube ), daarna een racefiets ( Cube peleton sl 2013 ), maar de FM had me achteraf gezien een te grote maat aangesmeerd, en dus altijd rugpijn, de Cube is sinds vorige week verkocht en dus nu op zoek naar een nieuwe racefiets die comfortabel zit, alsook andere FM die me deftig opmeet en advies geeft, bedoeling is om wekelijks 1 - 2 tochtjes te maken van max. 100 km.

smyrnium
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2018 16:28

smyrnium 16 sep 2018 10:04

Ik ben Klaas, 46 alweer. 3 september begonnen met woonwerk 16 km 2x per dag, 5 dagen. Dit jaar mei ben ik daar een beetje voor gaan trainen. Gravel racer aangeschaft en ik heb nog mijn Colnago master en een Giant mtb, en een Giant randonneur.
13 jaar hiervoor niets meer gefietst. Van mijn 17e tot mijn 26e wedstrijden, Marmotte, Alpen, veel gefietst.

19Erik70
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2018 17:24
Locatie: Zwolle

19Erik70 12 okt 2018 20:02

Hoi allemaal, ik ben Erik 48 jaar jong en heb het voornemen om in het voorjaar een eerste racefiets te kopen. Ik ben net klaar met een studie (omscholing) en wil weer wat gaan sporten. Het lijkt me leuk om twee keer in de week op de racefiets te klimmen. Inmiddels ben ik al een weekje op dit forum aan het rondkijken naar informatie over racefietsen, onderdelen en kleding.

Voor zover ik het nu voor ogen heb wil ik graag een endurance voor een comfortabele zit. Ik ben ongeveer 1.94 lang en heel krom zitten is niet mijn ding. Er is keuze te over en de prijzen kunnen ook aardig oplopen. Ik heb een bedrag van ongeveer 1.700,00 in gedachten en ben aan het uitpluizen wat voor dat bedrag mogelijk is.

Misschien spreken we elkaar nog eens op dit forum.

Groet,
Erik
Ik word niet gehinderd door kennis…...

martijn1991
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:08

martijn1991 20 okt 2018 10:19

hallo ik ben Martijn ben 26 jaar oud.
ik kom uit de omgeving van maas en waal dus lekker centraal van verschillende fiets routes. ik lees al een aantal jaar stiekem mee op het forum hier waar ik heel veel van heb mogen leren!

ik heb op dit moment enkel een mtb waar ik tussen de 1000 en 5000km per jaar op fiets. ben vooral veel op de weg te vinden in de bossen kom ik jammer genoeg niet zo heel vaak. hier ga ik wel aan proberen te werken omdat het zo leuk is.

overigens ben ik al een tijdje aan het rond kijken voor een nieuwe racefiets.

Captainhindsight
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 aug 2018 19:05

Captainhindsight 24 okt 2018 09:13

Hallo ik ben Jaco, 30 jaren oud.
Ik ben sinds februari dit jaar begonnen met fietsen (woon-werk), de eerste 5 maand gewoon op de normale herenfiets en later op een hybride fiets ( Cube Editor 2018).

Het hele avontuur is begonnen met het doel om af te vallen, onderhand ben ik nu 35kg lichter en 10.000+ kilometers verder. Fietsen is voor mij een nieuwe verslaving geworden, dit zich niet meer beperkt tot woon-werk verkeer.

Volgend jaar wil ik toch maar eens kijken naar een 'echte' racefiets, hopelijk kan ik dan nog meer plezier uit m'n nieuwe hobby halen.

nokietje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2018 10:22

nokietje 24 okt 2018 10:32

Heb me ook net geregistreerd. Ik ben Nico, 38 jaar.
Ik ben voornamelijk een hardloper (2500km/jaar) maar nu de kinderen groot genoeg zijn dat ze niet meer achterop hoeven en het verkeer hier rondom Antwerpen als maar drukker wordt, wil ik wat meer de fiets gaan nemen. Het doel is om (aanvankelijk) 1-2keer per week (het hele jaar) door te gaan commuten met de fiets (enkele rit 30km, ik deed het al een paar keer met mijn oude Batavus, maar dat is toch een beetje stoempen).

Daarnaast, mijn vader is op z'n 72e nog steeds een fanatieke rijder (ritten van 4 uur zijn geen uitzondering), dus die zal me wel na aankoop wel uitdagen om de Vlaamse Ardennen te gaan verkennen (waar mijn ouders nog steeds in de buurt wonen). En ik zal het ook wel niet kunnen laten om op vakantie ergens een berg op te rijden.

Het werk gaat een samenaankoop doen met mooie kortingen, waar ik mijn "karretje" aan wil hangen...

JJ Geers
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2018 20:42

JJ Geers 24 okt 2018 20:55

Ahoy,

laat ik me dan ook maar eens voorstellen: Jasper Joppe Geers, 47 jaartjes jong, en inmiddels al een paar jaar actief met de kleinere wieltjes onder ons.

Op de een of andere manier zijn klassieke vouw- en deelfietsjes mijn passie geworden. Ik heb niet zo veel met de racefietsen of de mountainbikes, de sjoppers of de kruisframes... eigenlijk verzamel en restaureer ik van allerlei kleine fietsjes tot laten we zeggen 1975.

Het enige 'nadeel' wat ik ondervind is dat ik met mijn tak van sport een beetje op een eilandje zit. Er zijn maar weinig mensen die mijn passie delen, laat staan dat die in de omgeving van Schijndel te vinden zijn. Maar ik klaag niet, integendeel! Zolang ik op mijn 14 inch Stella Poketby uit '64 naar het dorp kan karren ben ik helemaal happy.

Mocht je willen weten wat er zoal in mijn schuur staat en hangt? Check JJGeers maar eens op Pinterest. De rest volgt vanzelf.

Ik weet ook niet of die belangstelling er is om hier eens wat restauratieprojecten te posten met fotootjes e.d. en probleempjes die ik tegenkom, dat hoor ik dan vanzelf wel.

Hartelijke groeten,

Jasper Joppe.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 25 okt 2018 07:15

Hee, Jasper Joppe, wat grappig om jou hier tegen te komen. We hadden het gisteren nog over je op Legoworld. Bouw je nog wel eens iets?

JJ Geers
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2018 20:42

JJ Geers 25 okt 2018 11:55

Hee Alois!

Nee, met Lego ben ik volledig gestopt. De meiden hier bouwen nog wel eens iets, maar alleen wanneer de oppaskinderen hier zijn. :)

benedenstad024
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2018 18:01

benedenstad024 25 okt 2018 18:07

hallo allen, zojuist mn nieuwe fiets uitgelaten voor een rondje Nijmegen en omstreken. het is een Isaac Vitron geworden met de nieuwe R7000 105 groep van shimano. Binnenkort vertel ik wat meer over mn bevindingen met deze nieuwe fiets.

Benedenstad024. aka (Ron) Nijmegen
Bijlagen
IMG_6276.JPG
IMG_6274.JPG
IMG_6270.JPG
IMG_6291.JPG

Plaats reactie