Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Peaveybrown
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2019 16:29

Peaveybrown 30 nov 2019 16:48

Ha,

Na begint oktober een achtste triathlon te hebben gedaan op een geleende racefiets, ben ik om. Fietsen is leuk (en kost helaas meer tijd dan een los hardlooprondje). Dat in combi met mijn andere sporten (hardlooprondje + CrossFit samen goed voor 3-4 trainingen per week) wordt het dus een wekelijks zondagochtend rondje met de fiets in goed en slecht weer. Zal zo'n 30-40 km worden in het eerste jaar, dus toch goed voor zo'n kleine 2000 km per jaar.

Verdere info: vrouw, 40 jaar, altijd al sportief bezig geweest, moeder van 7 en 10 jarige, 4 dagen per week bezig als adviseur water en woonachtig in Brabant.

Dit forum ga ik in het begin gebruiken voor aanschafadvies en mogelijk daarna als medium om fietstochten e.d. te delen.

Fietsjongen
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:55

Fietsjongen 25 dec 2019 14:43

Ben hier zo door de jaren heen wel actief geweest, maar pas sinds kort een "echte" racefiets, dus zal hier denk ik ook wat actiever worden.

Ik ben Maarten, 26 jaar en woon in Brabant.
Jarenlang al wel een fietsadept, maar eigenlijk altijd gefietst op wat thuis voor handen was. Meestal een ouwe racefiets of mijn gewone schoolfiets. Nu ik wat ouder ben heb ik jarenlang rondgereden op een Trek hybride, maar via mijn werk de kans gekregen om via een Fietsplan een racefiets te halen.
Die is er na lang wikken en wegen gekomen, een Sensa Trentino SL 105!


Natuurlijk gekocht nèt toen het weer minder begon te worden, dus heb er nog niet al teveel rondjes op gereden. Ben niet echt een rondjesfietser, heb de voorkeur om een fysiek doel te hebben, vaak zijn mijn ritten daarom ook lang en in één richting, en ga ik met OV terug. (BOOOOH, nepfietser!! Hoor ik jullie al denken ;) )

Fiets dagelijks naar mijn werk, en een aantal jaar geleden ook een redelijk aantal kms gefietst, nu is dat wat minder geworden (ik schat een kleine 4000 per jaar alles bij elkaar). Wil komend jaar wel een stuk meer gaan fietsen, heb al het een en ander in mijn hoofd waar ik naartoe wil gaan. Zin in!

Wil dit forum vooral gebruiken voor (trainings)advies en inspiratie voor en eventueel delen van tochten. :)

kopkuhhhh
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 dec 2019 16:58

kopkuhhhh 27 dec 2019 12:08

eey eey beste forum leden.

ik ben jeroen.
ik kom uit hengelo en ben 43 jaar.
ik zal ten eerste wat over mij vertellen van hoe en wat en hoe ik in aanmerking ben gekomen met de wieler sport.

voor 7 jaar terug is er bij mij een scheur in de rug geconstateerd.
ik heb hier een hele reveledatie achter de rug.
ik heb twee jaar bij het roesink gelopen(reveladatie centrum)
dat is redelijk goed gegaan.
ik heb best veel gesport krachttraing enz.
nu wil ik graag aan wielrennen doen en mtb.
ik weet dat ik altijd last van me rug zal houden.
maar goed heb de stoute schoenen aangetrokken en me een racefiets aangeschaft
wel een oude heb een Cannondale caad gehaald en al aardig een paarkeer opgefiets.
waarom ik een oude racefiets gehaald heb is om het te proberen als het iets voor me is en hoe me rug het houd.
soms heb ik last van me rug zodat ik wel 2 weken niet kan fietsen.
maar ik zet wel door.
kan nartuurlijk ook komen dat ik minsten 25 jaar niet te hebben gefiets jah ik weet het 25 jaar niet gefiets.
maar moet zeggen het bevaltme goed.
vind het echt fijn om het te doen en wat belangrijk is vooral leuk.
ook heb ik me een mtb aangeschaft wel nieuwe een Cannondale fully scalpel .

en verder is d evraag nartuurlijk wat ik hier zo op het forum wil berijken.

ik heb heel vel vragen van hoe en wat ik hoop et hier te vinden en te leren.

hoop dat ik me zo een beetje heb kunnen voostellen.

PS.mijn exusses voor dat er veel spelfouten of moeilijk te lezen ins ben namelijk dislecties.

SteefH
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2020 13:16

SteefH 07 jan 2020 15:05

Hallo allemaal,

Net als sommige/vele ben ik al een tijdje mee aan het lezen op dit forum en nu is het tijd geworden om ook eens wat actiever te worden.
Zowel fysiek als op dit forum?!
Dus hierbij stel ik me even voor.

Ik ben Stefan, 39 jaar en woon in Andijk in het mooie west-friesland :like:
Al sinds begin deze eeuw wat fanatieker aan het fietsen.
Eerst voornamelijk met de MTB, maar later steeds meer met de racefiets.
Door het jonge gezin de afgelopen jaren helaas te weinig tijd op de fiets door kunnen brengen. En als gevolg daarvan de MTB de deur uit gedaan.
Maar de racefiets die blijft!
En voor de spaarzame vrije tijd wil ik eigenlijk op zoek gaan naar een leuk projectje in plaats van te kijken naar een nieuwe fiets.
Dus ik ben me aan het oriënteren op een wat oudere fiets die ik dan ga restaureren of waar ik een neo-retro fiets van wil maken.
De kennis (en misschien ook wel jullie mening :lol: ) op dit forum is daarbij zeker van grote waarde.
Ik "spreek" jullie dus nog wel!!

Southspeed
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2015 11:10
Locatie: Leiderdorp

Southspeed 28 jan 2020 14:21

Hier nog eentje die van meelezen naar actief deelnemen gaat!!

Ik ben Ramon, 39 jaar en 8 jaar geleden begonnen met fietsen. Meegedaan aan Alpe d'HuZes en het wielrennen heeft me toen meteen gegrepen. Inmiddels fiets ik ongeveer 8500 km per jaar, rijd ik op zaterdag wedstrijden op het wielerparcours van Sloten in Amsterdam. Tijdens het slechte weer ook wel actief op Zwift.

Verder probeer ik 90% van het onderhoud aan mijn fiets zelf te doen, heb ik twee jaar geleden een fiets zelf in elkaar gezet. Alle losse onderdelen aangeschaft en beginnen maar, wat met vallen en opstaan ging.

Doel dit jaar is de Marmotte.
Rijd vaak 1 tot 2x per jaar een flinke tocht als de Jean Nelissen Classic of Velomediane. De Marmotte stond al langer op het lijstje, nu maar eens daadwerkelijk ingeschreven.

Gebruikersavatar
Jonasipdevélo
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2019 06:46
Contact

Gebruikersavatar Jonasipdevélo 07 feb 2020 10:59

Goeiemorgen,

Na een hele tijd mee te lezen maak ik ook eens een voorsteltopic aan.

Ik ben Jonas voorlopig nog 32 uit Wevelgem,
Een decenium ofzo geleden de fiets een beetje weggezakt uit mijn leven,dit was toen vooral MTB'en.
Andere prioriteiten...feestjes,vrouwen,werk,kinderen,... zoals bij velen wss.

Tot een jaar of 5 geleden,het start bij mijn oudste zoon (de appel valt niet ver van de ...) ,

Hij kreeg een loopfiets, 1 jaar oud,fietste daar een jaar op rond,

Daarna een eenvoudige kinderfiets 2 jaar oud (decathlon shizzle),
kon na 5 seconden fietsen, en papa maar lopen de winkel rond, want remmen kon hij niet.
En met 110 kg (1m78) ondertussen, lopen met de
conditie van een zeemossel ging me niet zo goed af.

Jaar gaat voorbij, enige wat die kleine deed ( nog steeds)
fietsen, in huis, rond huis, overal. 3 jaar oud, papa en mama ik wil een MTB.
Oke dan maar voor zijn verjaardag, mtb btwin.
Alles goed en wel, hele zomer beginnen overal rondfietsen, naar bakker, naar slager,
maar die kleine wil meer. 3/4 km is niet genoeg, iedere keer nog wat bij. rondjes van km of 10.

Owen word 4 jaar,
papa mama, ik wil crossen. ( papa zijn oude mtb na jaren stilstand van stal).
Cube 240 voor de man gekocht en hop, in de bossen enzo.
Owen eerste mtb.jpg
Ik nog altijd Rokend als een schouw van een olieraffinaderij en drinken alsof de brouwerij leeg moest.

Jaartje later , nog steeds gepasioneerd door zijn fiets.
na de zomer, ingeschreven bij nevenbond eerste crosswedstrijdje, en na eentje nog eentje, ...
Owens eerste wedstrijd.jpg
Heel veel fietsen en dan kwam het probleem dat ik niet meer meekon met hem, op tochtje van 15 km had ik zowat 3 pauzes nodig om op adem te komen.
Dat kon niet meer. knop omgedraaid en met de fiets naar het werk 2 keer per week 18km. heel zwaar eerste maanden afzien, trillend op mijn benen toekomen.
Na een drietal maanden kon ik al in een ruk naar het werk fietsen, heel trots op mezelf ( nog altijd rokend en drinken). Daarna dagelijks met de fiets heen en weer.


Mijn oudste zoon ondertussen wekelijks wedstrijdjes rijden ( hij is compleet gepasioneerd door alles wat met fietsen te maken heeft ,bmx,race, en vooral cyclocross en MTB)
mudowen.jpg
, na een tijdje dat zien,...
Dan begon het zowel een beetje bij mij ook te kriebelen,
dan men stoutste schoenen aangetrokken eerste keer terug ingeschreven een tweedehands crosser gekocht en zelf meegereden 2x februari 2019.
owen en papa.jpg
Ondertussen ook wat km's op straat, meestal om de 2 weken want ondertussen gescheiden en
met 2 zoons alleen is het een druk.
nu en dan wel een beetje spelen in bossen en parken met de kleine mannen als ze bij mij zijn,
maar het is vroeg donker in de winter en dan gaat dat moeilijker.
De smaak goed te pakken terug en tochtjes op mezelf beginnen fietsen, en alles ging beter en beter, gematigder drinken, sigaretten na eerste wedstrijd helemaal aan de
kant. En dit alles door de passie van mijn zoon te zien.

Vanaf september 2019 , 100procent op fietsen gegaan, tot nu toe al 23 wedstrijden zelf cyclocross meegereden 100% rook en drankvrij , er staan er
voor dit seizoen nog 3 op het programma.
Dan vul ik de lente en zomer met wat toertochten in binnen en buitenland een rits graveltochten en ook mijn eerst BK street MTB staat op het programma
en eens proberen een DH mee te pikken ( stond normaal zondag op het programma maar is afgelast door storm op komst) .

Mijn jongste zoon vorige week ook zijn eerste wedstrijdje gereden en wil ook niet anders meer (4 jaar).


Dus momenteel is het bij mij in huis een gedeelde pasie van vader en twee zoons op de fiets met dank aan de Oudste zoon die de vlam terug heeft aangestoken.
Ik ben geen auteur of schrijver, dus neem men grammatica en zinsbouw niet op de korrel want deze is niet om over naar huis te schrijven.

Hieronder nog wat actiefoto's

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 08 feb 2020 18:33

Jonasipdevélo schreef: 07 feb 2020 10:59
Prachtig! Leuk verhaal en mooie foto's. :like:

Gebruikersavatar
Jonasipdevélo
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2019 06:46
Contact

Gebruikersavatar Jonasipdevélo 11 feb 2020 12:26

Dank je fred404 :)

Gebruikersavatar
Frakke
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 apr 2020 15:11

Gebruikersavatar Frakke 09 apr 2020 15:19

Hoi de Frank hier,

Moet stoppen met lopen slechte knie.
Dus op zoek naar een nieuwe ont en inspanning ;)

Grts

Bobbie_boy
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2020 13:56

Bobbie_boy 22 apr 2020 14:06

Hoi allemaal,

Ik ben Bob, 29 jaar, werkzaam als illustrator/grafisch ontwerper en vrij nieuw en onervaren in de wereld van fietsen. Mijn hele leven heb ik altijd veel en graag gefietst. Ik ben een keer naar Parijs gefietst en een keer naar Hamburg op een vrij sobere vakantiefiets. Daarnaast fietst ik regelmatig aardige stukken. Ik fiets gemiddeld 25 km per uur en geniet altijd van het landschap en het gevoel van onafhankelijkheid. Soms fiets ik tochten van 120 km en soms aanzienlijk minder.

Ik heb me hier aangemeld omdat ik graag meer wil leren over de techniek achter het prachtige fenomeen; de fiets. Ik ben van plan om zelf een fiets te maken die voor mij persoonlijk perfect is en waarop ik de wereld kan trotseren! Ik hoop dat ik hier aan het juiste adres ben en meer kan leren. Ik zal eerst het forum is grondig doorspitten om achter al mijn vragen te komen.

Ik hoop jullie allemaal vanzelf beter te leren kennen. Mochten jullie trouwens geïnteresseerd zijn in mijn illustratieve/grafische werk dan zou ik je willen verwijzen naar www.bobmollema.nl

Hartelijke groet en tot spreeks!

Bob

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 26 apr 2020 20:46

Ik ben inmiddels al best lang lid van dit forum, maar tot mijn schrik heb ik me nooit netjes voorgesteld.... :o

Ik ben inmiddels ongeveer 5 jaar aan het wielrennen. Eerst begonnen op een oude Koga GentsLux, daarna overgestapt naar een nieuwe Cube Attain met schijfremmen. Met die laatste het nodige gedoe gehad zoals framebreuk, verkleurde lak etc. wat allemaal keurig onder garantie is verholpen.

Aangezien het wielrennen me inmiddels niet meer los laat, ook maar de stap gezet naar een nieuwe fiets. Zodoende vorig jaar een matte Giant Defy Advanced Pro 0 met Di2 gekocht.

20200411_130834.jpg

Super fiets!! Heerlijk stijf frame, en toch comfortabel. En Di2 is natuurlijk geweldig. De fiets is heerlijk compleet, tot en met powermeter. Het enige wat ik aan te merken had was de lak. Mat is toch wel heeeeel gevoelig voor krasjes. Inmiddels het matte gepolijst met een mooie glanzende fiets als resultaat. Wax eroverheen en het is alsof hij nooit mat geweest is....

lwolting
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2020 13:48

lwolting 30 apr 2020 11:52

Hallo fietsliefhebbers,

Ik ben Laurens, 35 uit Zwolle,
Sinds het sluiten van PBP-forum op een andere site ben ik ook mee verhuisd naar dit forum.

Als kind al vroeg begonnen met mountainbiken en daarbij af en toe racefietsen voor wat specifieke uitdagingen zoals de elfstedentocht, Alp d'huez en Galibier.
Voor een nieuwe uitdaging (de Pico Veleta, in Spanje) de veel te grote en te zware stalen Koga Myata ('70s) ingeruild voor een passende Giant TCR. En sindsdien verknocht aan de lange afstands tourtochten. Modern en goed passend materiaal is echt een must.

Mijn motivatie is meer om wat te zien van de omgeving op de lange tochten, dan zo hard mogelijk te fietsen korte tochten. Grootste prestatie is voor nu Parijs-Brest-Parijs, Als alles goed komt met de Corona hoop ik in Augustus mee te rijden met 1001-miglia.
In de toekomst waarschijnlijk ook wel weer mountainbiken. Maar ook daar is het materiaal aan vervanging toe. (Batavus B1 van 20 jaar oud)

Plaats reactie