Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

bernard
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2014 23:51

bernard 11 jul 2014 21:34

Hoi allemaal, ook ik zal me na maanden 'meelezen' ook nog even voorstellen. Ik ben Bernard, woon in Utrecht en ben na jaren veel te weinig sporten op de fiets beland om algemene conditie te verbeteren en gewicht te verminderen. Het plan is om - als het weer het enigszins toelaat - 1 of zelfs 2 x per week op de fiets naar mijn werk in Amsterdam te fietsen (en weer terug) en zo af en toe eens een ander ritje. Na lang inlezen (oa op dit forum), het raadplegen van een paar ervaren fietsers en een zeer slechte ervaring bij een FM die me bij een oriënterend bezoek eigenlijk niet zonder fitness!bike de winkel uit wilde laten gaan besloten eerst maar eens voor een tweedehands te gaan. Eind april een zeer weinig gebruikte Orbea Fleche uit 2009 voor een leuke prijs op de kop getikt en na nog zo'n bedrag aan schoenen, broek en diverse accessoires en pechonderweg spulletjes uitgegeven te hebben maar gewoon gaan fietsen. Valt me niet tegen! Inmiddels 8 x woon-werk en diverse andere tochtjes achter de rug, waarvan ook 3 in Frankrijk met wat klimwerk (1,5 km in totaal). Afijn, genoeg voor nu. Afbeelding

IJnte
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2014 11:12

IJnte 14 jul 2014 11:22

Goedemorgen beste Fietsers!

Ik ben IJnte, 29 jaar jong en woonachtig in Utrecht. Ik ben sinds een paar maanden actief aan het wielrennen op een Bulls Dura Ace Pro uit 2008. Groot deel van 2013 en het begin van dit jaar heb ongeveer de halve wereld rondgefietst op een andere fiets, namelijk een Santos Travelmaster 2.6, een hele andere soort fiets dus. Een tocht van bijna 22.000 km van Turkije naar Nieuw Zeeland. Een bijzonder mooi avontuur en dat heeft me heel wat gebracht op persoonlijk vlak. Toen ik in April dit jaar terug kwam wilde ik natuurlijk niet stoppen met fietsen en heb ik van een vriend van mij een racefiets geleend. Dat was een interessante ervaring omdat ik ineens met 35km/h kon fietsen zonder dat het veel moeite koste. Geen fiets van 17kg en 20kg aan bagage maar een fietsje van een schamele 8kg en 'dunne bandjes'. Ik fiets met veel plezier 200 tot 250km per week nu maar doe dat veelal alleen. Ik ga me binnenkort maar eens aansluiten bij een vereniging om ook wat op houding en techniek te trainen en natuurlijk voor de gezelligheid.

JordydeJ
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2014 23:14

JordydeJ 18 jul 2014 00:12

Hallo allemaal.

Ik ben Jordy, Geboren en getogen in Schagen, Ben 21 jaar oud.

Heb al vanaf kinds af aan fietsen geweldig gevonden maar pas sinds de afgelopen 5 jaar het idee om een racefiets te kopen, en vanaf nu eindelijk het budget om een knappe fiets te kopen.

Zit momenteel nog in de rondkijk fase maar hoop deze maand of volgende maand toch echt een fiets te hebben staan. :)

En zou dan graag na een tijdje wedstrijden willen gaan rijden.

Groetjes,
Jordy

EdRaket3
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2014 23:03
Locatie: Heemstede

EdRaket3 18 jul 2014 07:50

Hallo beste fietsers,

Ook ik stel me graag even voor. Ik ben Ed, 50 jaar en ongeveer 10 jaar geleden begonnen met fietsen. Aanleiding was een hernia operatie, waardoor hardlopen niet meer ging. Sindsdien zeer enthusiast geworden. Ik fiets inmiddels op een Pinarello Dogma (geweldig) zo'n 5.000 km per jaar. Dit jaar heb ik meer tijd en heb er inmiddels al 4.500 km op zitten. Ook dit jaar voor het eerst aan bergen geroken. Zo heb ik in mei de Mont Ventoux gedaan en ga ik in september naar de Alpen. Klimmen is nog niet helemaal mijn ding, ook omdat ik met 88 kg behoorlijk zwaar ben (ben nu eenmaal 1.90 lang). Ben ook actief op Strava, super app.
Ik woon in Heemstede en fiets daar veel in de omgeving rond.

diekstra
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2013 21:43

diekstra 21 jul 2014 16:12

Hallo,
Ik ben Sander en woon in Deventer, sinds ca. 1,5 jaar houd ik me bezig met wielrennen. Dat ben ik primair gaan doen om deel te nemen aan de Alpe d'HuZes, wat erg goed bevallen is.
Ik heb een Cannondale Synapse uit 2013, waarover in het Cannondale topic meer te vinden is...

Gebruikersavatar
danny1909
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 mei 2014 21:04
Locatie: Voorburg

Gebruikersavatar danny1909 29 jul 2014 08:30

Hallo,

Bij deze wil ik me ook graag voorstellen. Ik ben Danny, 29 jaar oud, kom uit Voorburg en nu ruim 2 jaar bezig met wielrennen. In eerste instantie begonnen met een hybride (Giant Rapid 3) en via via aan een Gitane Mach 600 gekomen om te kijken of 'ik het wat vond'. Inmiddels helemaal mijn hobby geworden en vorige week een nieuwe Bianchi Sempre Pro gekocht. Meer hierover in het Bianchi topic.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 11#p948711

Afbeelding

Gr,

Danny
Bianchi Sempre Pro, Merida Big Nine XT edition 2016

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 30 jul 2014 19:23

Hallo,
Ik wil me ook voorstellen. Mijn naam is Ramon en woon in Heerlen (Zuid-Limburg). Na een tijdje te hebben gemountainbiked (wat ik nog wel doe) heb ik me vorige maand een 2e hands Giant TCR racefiets gekocht.
Gezien ik nu even een kuitblessure heb, heb ik nog niet veel kunnen fietsen maar dat gaat zeker gebeuren zodra ik weer wat hersteld ben. Heb me ook een garmin navi gekocht met hartslagmeter en candanssensor, dus kan haast niet wachten met fietsen.

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 31 jul 2014 09:30

Allen,

Corné uit Zoetermeer. Een herbeginner met een Sensa Umbria.. Inmiddels 31 jaren jong en wat te zwaar, maar dat fietsen we er wel weer af..
#HoeMoeilijkKanHetZijn

ervanheel
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 31 jul 2014 11:23

ervanheel 31 jul 2014 11:49

Hi,

Mijn naam is Etienne, 26 jaar en woonachtig in Flevoland. Altijd al fan geweest van fietsen maar nooit een racefiets gehad tot een jaar geleden. Vorig jaar een 2e hands Bianchi 928 Carbon met Shimano 105 gekocht en begonnen. In het begin waren afstanden van 35 km al flink afzien, inmiddels rijd ik gemiddeld 70/80 km rondjes met uitschieters richting de 100.

Dit seizoen veel getraind op de Posbank en in en om Nijmegen voor wat klimwerk en afgelopen week tijdens de Tour naar de Pyreneeën geweest om o.a. de Col du Tourmalet te fietsen. Dat was loodzwaar maar de finish hebben we bereikt :) Verder regelmatig een toertochtje fietsen, dit wordt wel langzaamaan een hobby die me veel tijd en geld kost ;)

Mijn fiets: Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel1908
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 jul 2014 20:55

Gebruikersavatar Roel1908 01 aug 2014 21:26

Hoi iedereen,

Ik lees al een poosje mee op dit forum. Van de week dacht ik waarom zou ik me niet registreren zodat ik me af en toe kan mengen in een topic. Uiteraard heb ik wel eens vragen waar jullie me mee kunnen helpen. Ik ben Roel, ben 30 jaar oud en woon in Hellevoetsluis. Op dit moment fiets ik op mijn oude Giant OCR. Ik fiets regelmatig mijn rondjes alleen of met vrienden. Ook pak ik regelmatig een toertochtje mee en ga eens per jaar een aantal dagen naar de bergen op wat te klimmen. Nou even tot zover.

Gr Roel

Canyonfreak
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2014 09:25

Canyonfreak 03 aug 2014 09:31

Goedenmorgen ,

Ik ben Jeroen ben 40 jaar en al jaren verzot aan het mountainbiken , de laatste tijd kriebelde het al om ook eens op de racert te stappen ik hoop dat ik hier meer info kan vergaren

Alvast bedankt

Saltyzzz
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2014 12:49

Saltyzzz 03 aug 2014 12:59

Hi,

Ik ben Deborah en lees al een tijdje mee op het forum. Ben een beginnende mountainbiker en binnenkort ook een beginnende fitnessbiker en kan dit forum goed gebruiken voor de nodige tips.

Groet, Deborah

Plaats reactie