Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 11 mei 2014 22:46

Ach, als je het niet tegelijk doet, he? ;-)

Sorry, beetje flauw, maar ik kon het niet laten...

Welkom op dit forum. Ik ben er pas kort, maar heb al een hoop leuke en nuttige info gevonden.
"Fietsen is mijn medicijn."

Gebruikersavatar
Corto Maltese
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07

Gebruikersavatar Corto Maltese 21 mei 2014 22:57

Hallo allemaal,

Mijn naam is Co, geboren in 1955 en woon in Wormer. Zo'n 5 jaar geleden begonnen met op de fiets naar en van het werk te reizen. Geen zin om met mooi weer altijd maar in de auto te zitten. En zo ver is 21 km enkele reis nu ook weer niet. Voor het doel een fitnessfiets aangeschaft. Het fietsen bleek een succes en zelfs regen en kou worden nu getrotseerd. Ik zit nog maar weinig in de auto, alleen als het echt niet anders kan.
Na een jaar besloten om ook maar een racefiets aan te schaffen. Op naar de lbs om een Caad 10 te gaan proberen. Daar dacht de fietsenmaker heel anders over. Die vond de Cannondale geen goede fiets voor iemand van 185 cm met een binnenbeenlengte van 94 cm. Nu lees ik al een tijdje mee op dit forum. Met de informatie die ik hier heb gevonden en de uitleg van de dealer heb ik gekozen voor een Specialized Roubaix in maat 58.
Sinds november vorig jaar is de fitnessfiets vervangen door een BMC granfondo GF 02. Een racer vind ik toch veel fijner om op te rijden. Door weer en wind rijden eist wel zijn tol van de onderdelen. Gelukkig kost een cassette en ketting van de 105 groep niet veel.

KolonelB
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:56

KolonelB 26 mei 2014 12:06

Hey hoi hallo,

ik ben Bas, 18 jaar oud en ik woon in Tilburg. Na een lange tijd zoeken (en ook hier eerder dit jaar informatie inwinnen) heb ik vorige week mijn eerste fiets gekocht. Eerst zat ik aan een racefiets te denken, uiteindelijk koos ik toch een mountainbike en nu staat (nog niet hangt, helaas) er een prachtige Rocky Mountain Trailhead (maat XL) in de garage waarmee ik langzaamaan het fietsen op langere afstanden wil gaan trainen in mijn vakantie. Daarnaast wil ik deze winter ook het mountainbiken zelf gaan uitproberen.

m@rcel
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 mei 2014 17:50

m@rcel 27 mei 2014 08:49

Hoi fietsers,

Hierbij stel ik mijzelf even voor;
Naam: M@rcel
Fietsen: Giant Speeder Lite, Bulls
Type fietser: Clubkoersjes, sprinter
Toertochten: AGR, LM, JZC
Laatst gewijzigd door m@rcel op 27 jun 2014 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Hikatomb
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 apr 2014 11:11

Hikatomb 27 mei 2014 11:14

Hallo allen,

Bij deze wilde ik me even voorstellen. Ik ben Frank, 31 jaar oud en woon in een klein dorpje in de Alblasserwaard. Ik ben begonnen in 2008 nadat ik met snowboarden mijn milt had gescheurd. Ik mocht niet hardlopen, maar wel fietsen. Daarna een tijdje bijna niet gefietst en sinds vorig jaar weer een beetje begonnen. Vorig jaar de Jan Janssen Classic gefietst en nu wil ik dit jaar wel meer toertochten gaan fietsen. Op dit moment fiets ik met een Gazelle Vuelta, maar wil toch wel een stapje omhoog qua kwaliteit. Ik zal jullie hier nog wel mee lastig vallen in een ander topic.

Twente77
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2014 19:51

Twente77 02 jun 2014 20:14

Hoi! De naam is Jos, woonachtig in het oosten van het land. Rijd op een Zwitserse fiets. :)

Leuk forum!

callmewimpy
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2014 16:10

callmewimpy 04 jun 2014 16:27

Hoi,

Ik ben Wim, 52 jaar uit Roeselare.
Al een tijdje geen "fietser" meer (lopen en fietsen gaan bij niet goed samen) maar wel ontzettend geïnteresseerd in het wielrennen.
Sinds jaren organiseer ik voor collega's een tourspel en dit jaar heb ik het eens on line gegooid om het zo aan een ruimer publiek voor te stellen. Zie fietscafé voor de link en meer details.

Maaike_26
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 jun 2014 16:04

Maaike_26 07 jun 2014 16:10

Goedemiddag!

Mijn naam is Maaike, woonachtig regio Roosendaal.
Jaren lang gevoetbald, na een blessure de overstap gemaakt naar een Cube WLS Acces pro. Deze gebruikte ik voornamelijk op de weg en de rolweerstand begon mij aardig tegen te staan.
Vandaag heb ik mijzelf een occasion Cube Peloton Race uit 2012 aangeschaft. Ik hoop hier vele malen meer plezier van te hebben dan de moutainbike!

Gebruikersavatar
willempie538
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2014 15:02

Gebruikersavatar willempie538 07 jun 2014 17:55

Hallo

ik ben wim ik ben 29 en ik kom uit Lienden.
ik heb ook jaren gevoetbald en ook door blessures overgestapt op het wielrennen.

3 maanden geleden kocht ik een 2e hands oude racefiets om eens te kijken of het wat was en probeerde hem op te lappen, echter liep dat spaak omdat de achtertandwielen nog met het index systeem bevestigd waren en zie daar als leek maar eens aan te komen.

een week geleden heb ik daarom een nieuwe fiets gekocht.
simpel instapmodel met een sora triple erop.
Inmiddels heb ik op deze fiets al 240km erop zitten en het bevalt me prima.

Verder ben ik best wel een sportman en stel ik allerlei doelstellingen.
de eerste op de racefiets is voltooid en dat was Lienden Almere Lienden te fietsen
maar de grootste uitdaging is om eens de Tourmalet te gaan beklimmen

Xander
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2014 21:25

Xander 09 jun 2014 21:38

Hoi allemaal,

Bij deze wil ik mij even voorstellen.

Ik ben Xander en woon sinds kort weer in Nederland na bijna 20 jaar Frankrijk, Corsica.
Eindelijk tijd om eens kleine tochtjes te gaan maken.

Ik behoor bij de 65 plussers, maar voel nog me fit genoeg om het stalen ros te bestijgen.

Helaas meteen al een technisch probleem, daarover in een ander topic meer.

Xander

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 09 jun 2014 22:16

Hallo Xander, welkom in Nederland en welkom op dit forum.

Remcow
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2014 07:08

Remcow 12 jun 2014 07:36

Hallo mijn naam is Remco en ik kom uit Ruurlo. Nu weer 2 jaartjes lekker aan het fietsen, daarvoor een tijdje stilgelegen. Heb nog een Rose Red Bull van 2000, een stalen ros zeg maar. Begin steeds meer plezier te beleven en ook ritjes richting Holten en Postbank zeer aangenaam.
Ben me nu wat aan het oriënteren op een nieuwe racer.

Plaats reactie