Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

ras8176
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2011 20:29
Locatie: zaanstad

ras8176 17 feb 2013 22:24

Hallo beste collega bikers ;)

Ik ben Robert en een fanatieke fietser, ik ben regelmatig te vinden op en rond de noord-hollandse mountainbike routes.
In het verleden regelmatig op de race fiets te vinden geweest, maar doordat de mtb virus oversloeg, heb ik mijn racer verkocht. Nu een aantal jaren verder
alles in gezet op mtb gebied 8-)

Verder ben ik in het bezit van deze bikes zie foto`s:
Afbeelding
cube acid full xt
Afbeelding
scott scale 20 full carbon
Afbeelding
en deze giant nrs in eigen kleur overgespoten, en voorzien van de slx 2013 groep.

Al deze bikes zijn door mij zelf opgebouwd, dit omdat mountainbiken mijn grote passie is. En er absoluut geen andere monteur aankomt behalve ik zelf.

Marniparni
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 jun 2012 09:52
Locatie: Leiden

Marniparni 18 feb 2013 19:52

Hallo allemaal,

ik ben Marnix en ik woon in Leiden. Viermaal per week fiets ik 19km (enkele reis) van en naar mijn werk op mijn huis-tuin-en-keuken-stadsfiets. Een tijd geleden heb ik de racefiets van m'n broer geleend en bleek mijn reistijd daarmee met 15 tot 20 minuten af te nemen. Bovendien heb ik ook een middag een omweg gemaakt van 80km, gewoon omdat het kon. Daarnaast fiets ik regelmatig op zaterdag door het land omdat sommige mensen voetballen leuker vinden dan fietsen :roll: en ze daarbij een scheidsrechter nodig hebben (=ik).

Na lang sparen heb ik afgelopen zaterdag een racefiets besteld: een Van Nicholas Ventus. Als je dus rond Leiden iemand ziet ploeteren op zijn huis-tuin-en-keuken-stadsfiets bedenk dan dat hij wellicht alleen nog maar aan het aftellen is totdat zijn nieuwe racefiets wordt geleverd...

Owja, ik ben allang aan het 'lurken' zonder me voor te stellen. Sorry daarvoor en bedankt voor de nuttige informatie ;)
H.T.F.U.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 19 feb 2013 15:54

Ah, ik had dit topic nog niet gezien... bij deze:

Goeiendag iedereen
Mijn naam is Dave, ben 23 jaar en kom van Geraardsbergen. Ik fiets graag, maar doe dit vooral bij beter weer (lees: zomer). Ik heb bijna altijd al op een MTB gefietst tot twee jaar geleden. Een oude Peugeot racefiets voor 60 euro gekocht en het maar eens geprobeerd hoe het ging. Nu fiets ik al met een Giant, T-Mobile editie en geniet er echt van. Ik ben nu pas echt in het fietsen aan het komen, heb al wat kledij gekocht en wil echt meer trainen zodat ik in de zomer een grote tocht kan maken. Ook het veldrijden interesseert me wel trouwens!

Verder luister ik graag naar muziek, studeer ik nog en lees graag boeken.

Groeten!

Gebruikersavatar
dtcrobin
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 feb 2013 14:30

Gebruikersavatar dtcrobin 24 feb 2013 14:49

Hallo, Ik ben Robin, woonachtig in de achterhoek en fiets zo'n twee jaar nu. Totaal verslaafd eraan geraakt zo'n 5000 km per jaar. oh ja, ben 40+:-)
Hoop op dit forum interessante dingen te lezen, en hier en daar wat op te pikken.

Groeten!

MacReal
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2013 15:41

MacReal 14 mar 2013 15:50

Hallo, ik ben Marcel, woonachtig in Zoetermeer. Het fietsvirus te pakken gekregen via de MTB, een goedkope mtb had ik toch staan en het parcours lag om de hoek.
Na een tijdje gaan fietsen bij de plaatselijke toervereniging (de MTB afdeling) en steeds meer kilometers gaan maken. Inmiddels ga ik richting de 5000km per jaar.
Hier terecht gekomen, omdat ik sinds kort een race frame in de schuur heb staan, waar nog eea aan moet gebeuren. Hoop hier dus wat onderdelen te vinden.

Nog een paar plaatjes dan:
Mijn cross hybride (Gazelle XR2):
Afbeelding
Mijn oude MTB:
Afbeelding
En ik op mijn huidige MTB, een cube elite uit 2006
Afbeelding

Ljgtimmermans
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2013 14:26

Ljgtimmermans 23 mar 2013 15:06

Zojuist een account aangemaakt op dit forum (ik lees al wat langer mee), dus meteen maar een post in het stel-je-voor topic.
Bij deze.

Ik ben Luc, 24 jaar, studeer bouwkunde aan de TU Delft.
Ik heb vroeger veel gemountainbiked. Opgegroeid in Limburg met prachtige bossen om de hoek, en een vrij goedkope (want moest betaald van mijn agrarische bijbaantje :D) Giant MTB.
Binnenkort wil ik, met het goede weer op komst, mijn eerste kilometers op een racefiets gaan maken. Die fiets echter, heb ik nog niet.

Van mijn schoonvader mag ik zijn oude Gazelle gebruiken. Deze heeft tubevelgen, heeft een jaar of 25 stilgestaan maar is in goede staat. Volgens hem. Ik heb de fiets nog niet gezien en weet niet eens welk frame het is, behalve dat het blauw/wit is...
Ik ben mij dan ook op het moment aan het voorbereiden de fiets een grondige makeover te gaan geven, met respect voor de historie van de fiets (en mijn schoonvader :D). En op een studentenbudget, dus mijn vingers jeuken om er iets moois van ta maken!
Binnenkort verwacht ik een aantal concrete vragen te hebben over deze renovatie, maar daar zal ik tzt een apart topic voor openen.

Ik kan mezelf ontzettend verlekkeren aan dit soort plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar of dat haalbaar is, is nog maar de vraag. Sowieso zal de mijne buiscommandeurs hebben, maar een inspiratiebron en daarmee een doelstelling is er!

Jullie horen nog van me in een apart topic! ;)

Globeskater83
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2013 16:22

Globeskater83 25 mar 2013 23:30

Ik ben wendy! Ben 29, fiets als sinds ik een jaar of 7 was.. heb sinds 3,5 jaar de fiets waar ik nu op fiets.. heb er zo geen foto van! Heb eind december net na kerst een enkeloperatie gehad en wil nu 20 mei de elfstedentocht fietsen.. dat is een flinke uitdaging omdat ik echt weer vanaf 0 moest beginnen.. vandaag ook een tacx gehaald zodat ik met dit weer ook binnen kan fietsen!

canondalefan
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2013 14:10

canondalefan 30 mar 2013 14:27

Hallo mijn naam is Freek,woonachtig in alkmaar en 69 jaar en.met pensioen. :D
Ik fiets op een cannondale super six en een mountenbike voor in de winter,
Tevens schaats ik in de winter op de ijsbaan in Alkmaar. :)
Fiets op de weg ongeveer 7 a 8.000 km per jaar.
Ben op dit forom terecht gekomen omdat ik wat zocht voor mijn reis naar Berlijn in Juli.
Gr.Freek :o

siebe27
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jul 2012 19:11

siebe27 01 apr 2013 20:26

Hallo mijn naam is siebe,
Ik ben woonaxhtig in leeuwarden.

Ik ben al eerder actief geweest op dit forum, wegens tijdgebrek had ik mijn cube agree gtc race verkocht.
Na enkele maanden kreeg ik hier toch enorm spijt van, dit heeft mij vorige week doen besluiten om mezelf terug een racefiets aan te schaffen.

Afgelopen week heb ik daarom een koga kimera road 3k besteld. Ik hoop dat ze deze week binnenkomt.

Verder heb ik ook nog een giant xtc atb en ben ik ook nog redelijk fanatiek aan het atben in de omgeving van appelscha.

Groeten siebe

Gebruikersavatar
Roycosoepie
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2011 12:17
Locatie: Oost-Souburg

Gebruikersavatar Roycosoepie 12 apr 2013 11:53

Hallo mijn naam is Roy
Ik ben woonachtig in het mooie dorp Oost-Souburg in Zeeland.

Ik ben 46 jaar oud en fiets nu zo'n 3 jaar. Had al veel eerder moeten beginnen, geweldige sport. De afgelopen 3 jaar heb ik op een aluminium ros gefietst. Dit jaar heb ik een Cube Agree GTC van 2010 gekocht. Dus carbon.

Ik ben meer een mooi weer fietser. Je zult met dan ook niet op de weg zien onder de 10 graden. Gelukkig is het weer beter geworden de laatste dagen en ik hoop daarom dan ook weer snel de nodige kilometers te maken.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 13 apr 2013 23:11

Welkom! Ach, zolang het niet regent en je de gepaste kledij hebt spring je toch ff op de fiets? :D

odegraaff
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 okt 2012 09:46

odegraaff 15 apr 2013 16:01

Hoi,

Ik ben oskar, 39 jaar en woon in Utrecht.
Heb een racefiets, Scott CR1 Team, cyclocrosser; Cannondale SuperX Rival, en een mountainbike; Niner SIR9.

Ik fiets iets van 150 km per week en probeer eens per week naar mijn werk in Amsterdam te fietsen.

Verder bouw ik voor de hobby wielen en sleutel ik aan fietsen.

Dit jaar ga ik de Transalp op de racefiets rijden, ik merkte van het weekend dat er nog heel veel werk ligt om goed in vorm te komen.

Plaats reactie