Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

JvdHurk
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:24
Locatie: Oss

JvdHurk 07 mei 2012 18:30

Hele topic gemist, maa rook maar ff voorstellen.

Ik ben Jarno, ben pas 34 geworden, en ben na 15 jaar en 20 kilo weer aan het fietsen geslagen.
Heb vroeger veel gefietst op de MTB en op de wielrenner, maar ben daar 15 jaar geleden mee gestopt, voornamelijk door tijdgebrek, en andere hobbies, zoals auto's en motoren
Nu ik sinds een tijdje ander werk heb, met meer vrije tijd toch maar weer wat serieuzer gaan fietsen, vooral omdat de conditie in die 15 jaar omlaag, en de wijzer van de weegschaal omhoog is gegaan
Ik heb als gewone fiets een Giant Explorer, een Trek 8500 met XT voor het wat lompere stoempwerk, maar heb onlangs weer een echte wielrenner gekocht, namelijk een Rose CRS3000, met Ultegra triple en Cosmic SL's.
Die komt echter pas eind van de maand dus foto's volgen wel tegen die tijd, dan schiet ik meteen ook wat plaatjes van de Trek (de Giant Explorer is niet echt iets aparts, maar het kan zijn dat ik daar eerdaags toch wat dingetjes aan ga veranderen qua afmontage,het rolt gewoon veel en veel te zwaar nu,ondanks netjes en gepast onderhoud en daardoor zit ik vaker op de Trek)

erikd
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2012 17:07

erikd 12 mei 2012 17:25

Weer een nieuw forumlid!

Ik ben Erik en zit al ongeveer een jaar stil mee te kijken op dit forum. Ik fiets zo'n 1 of 2 keer per week, ligt eraan hoeveel tijd ik heb.
Nu is het zo dat ik mijn racefiets wil verkopen en in plaats daarvan een mountainbike te kopen (niet genoeg geld voor 2 fietsen, ik ben maar een arme student).
Ik had eigenlijk meteen een vraag omdat ik geen idee heb wat ik voor mijn fiets zou kunnen vragen, of is dit niet het goede topic?
Het betreft een Bianchi via nirone model 2006 met carbon voor en achtervork, de fiets is met shimano ultegra afgemonteerd, iemand een idee?

rubberduck42
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2012 10:32
Locatie: tilburg

rubberduck42 13 mei 2012 23:22

Hoi.

Ik ben Bert uit Tilburg, ik ben nieuw hier.
42 jaar, een beginnend buikje die er af moet.
heb vroeger veel gefietst, en nu meer een recreatieve fietser.

Heb een Concorde racefiets, hou niet van het moderne spul.
maar meer van het retro of klassieke racefietsen.

Roadrunnertoao
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:00

Roadrunnertoao 15 mei 2012 12:12

Hai, mijn naam is Jeffry en helemaal nieuw op dit forum.
Ik ben 36 jaar en van plan om mijn eerste stapjes in de fietswereld te gaan maken.
Ik heb geen enkele (race)fiets ervaring dus echt een leek op dit gebied.
Ik doe veel aan motorracen en duiken en ben voor mijn conditie toen gaan hardlopen. Dit ging best goed en heb afgelopen april mn 1ste marathon gelopen. Redelijk verslaafd geraakt aan het lopen en op zoek naar een nieuw uitdaging; ik wil duathlons en triathlons gaan doen.
En daar hoort dus ook het fietsen bij. Vandaar mijn aanmelding hier.

Jeroen4X
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2012 20:55

Jeroen4X 19 mei 2012 21:25

hoi iedereen,

ik ben Jeroen 15 jaar en woon in Woudsend. heb een mooie
oude raceiets, een batavus course uit '86

mooiboy
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2012 10:17
Locatie: Leiden

mooiboy 20 mei 2012 11:11

Na dit forum al een paar jaar actief te volgen, heb ik me nu eindelijk aangemeld. Mijn naam is Joris, ben 29 jaar en fiets al jaren met heel veel plezier. Eerst op de toerfiets en sinds een jaar of 6 ook op de racefiets. Ik fiets vaak een rondje Ringvaart Haarlemmermeer, maar zoek ook graag de heuvels en bergen op. Sinds kort ben ik bezig met het opknappen van een oud Nishiki NFS Prestige frame en daarover hoop ik ook nog een en ander te leren op dit forum.

reetegoed
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2012 09:54

reetegoed 20 mei 2012 13:23

Hi , ik ben René
25 jaar MTB en meer dan 35 jaar racefiets ervaring. Mijn eerste racefiets was een locomotief (ja dat was een merk) mijn tweede na lang sparen een handemaakte Presto (dat was in 1977-78) Na heel wat jaartjes nutteloos geknutsel met motors enzo , uiteindelijk besloten alleen nog maar aan fietsen te knutselen.Omdat het fietsen toch mijn fijnste tijdverdrijf is.
Sinds een jaartje of 6 gefocused op zo lang mogelijke marathon tochten op mijn MTB. De racefiets is alleen nog maar om soepel te blijven , liever ga ik de natuur in dan in het vieze verkeer te moeten rijden.Mijn motto: geef mij een bos en een fiets en ik ben gelukkig .
In tegenspraak tot dit motto hou ik ook van : hardlopen scaten surfen enz. de beperkte tijd is echter steeds meer een factor ...
Ik ben een goede fietsenmaker en heb ervaring met de oudere mountainbikes en racefietsen.
groetjes en veel fiets plezier.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 28 mei 2012 21:16

Hoi, ik ben Rick.
Die naam was al ingenomen op het forum, dus vandaar dat ik wat anders moest bedenken.
Ik heb vorig jaar een racefiets gekocht. Daarvoor fietste wel af en toe op een oude racefiets die ik had gekregen.
Mijn huidige fiets is een Stevens Vicenza (vandaar dus de nick-name), met een Campagnolo Athena groep. Ik fiets daar zo'n 100-200 km per week op.

CyclingSegietere
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jun 2012 09:40

CyclingSegietere 13 jun 2012 09:58

Hallo, mijn naam is Stefan,
Na enkele weken het forum gevolgd te hebben, heb ik me uiteindelijk toch maar aangemeld. Sinds 3 jaar ben ik helemaal verslaafd geraakt aan zowel het wielrennen als het mountainbiken.
In het begin ben ik begonnen op een Specialized Allez om te kijken of het wielrennen me beviel. Al snel heb ik toen de overstap gemaakt naar een Cube Agree GTC Pro, deze fiets bevalt nog steeds super! Sinds een paar dagen heb ik mijn Cube geüpdate met een setje FFWD F6R wielen, helaas nog niet het weer geweest om deze te kunnen testen...
Als het weer te slecht is om op de racefiets te stappen, kan ik altijd nog de overstap maken en mijn Specialized Comp Carbon uit de schuur halen om lekker mee door de Limburgse blubber te crossen (moet wel zeggen dat ik een beetje een goed weer rijder ben haha).
Zelf ben ik ook lid van de fietsclub die ieder jaar MH2D organiseert, dus op-/aanmerkingen op dit evenement zijn altijd welkom!

Gebruikersavatar
Macer77
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 mei 2012 20:48
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Macer77 14 jun 2012 14:23

Ook maar even voorstellen dan.

Ik ben Martijn en was de afgelopen jaren al aardig aan het fietsen op mijn Concorede Mistral 320 met recht stuur, maar sinds begin mei overstapt naar een Trek 2.5
Ben inmiddels behoorlijk verslaafd geraakt aan het fietsen en heb mijn eerste toertochten achter de rug (Boretti Classic, Limburgs Mooiste).

Naast fietsen ook verslaafd aan het internet en diverse forums (oa GOT), dus fiets is een mooie aanvulling :)
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

deraeij
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:43
Contact

deraeij 16 jun 2012 08:59

Hallo,

Ook ik zal me eens voorstellen, ik ben Erik 40 jaar en zit al geruime tijd hier mee te lezen en informatie te vergaren, fietsen doe ik van maart tot oktober, daarna gaat de
fiets naar zolder en komen de schaatsen te voorschijn, ik fiets en schaats puur recreatief, en mag ook graag eens ergens anders fietsen en schaatsen dan altijd in dezelfde
omgeving, en ben dan ook zomers regelmatig te vinden in de ardennen of de franse alpen, en voor het schaatsen geld natuurlijk het liefst natuurijs,
Ik ben momenteel in het bezit van drie racefietsen, mijn eerste die weer helemaal in originele staat is teruggebouwd, en staat weer op zolder onder een doek net zoals mijn tweede,
het is toch zonde om ze weg te doen?

Als we ergens anders gaan fietsen of schaatsen mag ik graag wat fotograveren en filmen, zodat iedereen die mee is geweest er met plezier naar terug kan kijken,

maar goed genoeg geleuterd, ik hoop hier nog veel info te vinden.

gr Erik
http://www.cycle-skate.com" onclick="window.open(this.href);return false;

SBredewout
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2012 21:33
Locatie: Apeldoorn
Contact

SBredewout 17 jun 2012 21:54

Ola,

Mijn naam is Sander (31) en ik kom uit Apeldoorn.
Ik ben al jaren actief op de MTB, maar wil nu ook de Racefiets gaan proberen.
Op dit forum mezelf aangemeld om een beetje te kwijlen bij de mooie fietsen en tips te vragen.

Vragen? Let me know.

Grtz Sander
De enige constante is de verandering & Give is the new Get

Plaats reactie