Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

coldesaulude
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:48

coldesaulude 29 dec 2008 13:23

Nomaden van de smalle zadel,

Ik ben René, 25 jaar, verkeersadviseur en woonachtig in Lansingerland. Wielrennen is één van mijn hobby's en dat is ook meteen de reden waarom ik mij hier aanmeld (tips en tricks over alles wat met wielrennen te maken heeft). De liefde van het fietsen is ontstaan toen ik 12 jaar was. Dat was tijdens een vakantie in het heuvelachtige Sauerland. 6 jaar lang bleef het eigenlijk bij fietsen tijdens vakanties. Daarna kocht ik voor het eerst een racefiets. Er werd toen ook buiten de vakanties gefietst. Momenteel fiets ik gemiddeld zo'n 400 km in de maand. Ik ben vooral een liefhebber en vind het rijden van klassiekers erg leuk. Op mijn bescheiden palmares staan (semi-)klassiekers als Ronde van Noord-Holland, Amstel Gold Race (2x), Luik-Bastenaken-Luik, Marmotte (2x) en de Claude de Criquelion.
In 2009 hoop ik Les Trois Ballons en La Fleche Wallone er bij te schrijven.

Mooiste beklimming die ik heb gedaan is de col du Saulude!


tobinho
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 nov 2008 13:53

tobinho 29 dec 2008 13:57

Hey,

Ik ben Tobias, ik woon in Antwerpen en ben 15 jaar. Ik ben geboren in Brazilie en heb er zes jaar gewoond (vandaar Tobinho)
hobby's: fietsen, voetbal en chiro (jeugdbeweging) en soms hardlopen en zwemmen
fiets: Gianni Motta Primo Campagnolo Veloce

ik ben pas begonnen met fietsen op de racefiets, maar ik ging vroeger wel met mijn gewone fiets af en toe fietsen en we gaan met het gezin soms op fietsvakantie (deze zomer naar Parijs)

ik fiets gewoon 'voor het plezier , niet in een club, o.a. doordat ik niet zoveel tijd om te fietsen (andere hobby's, school(latijn-wiskunde :/ ))

eelco
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2006 19:48

eelco 29 dec 2008 22:30

Het lijkt mij ook eens tijd worden:

Ik ben Eelco, 20 jaar oud en gebruik dit forum sinds kort, nadat ik al een tijdje geregristreerd sta. Ik woon in Leiden en fiets zo'n 4 jaar nu.
Ik heb een bianchi Via Nirone, met Campagnolo Mirage en daarmee leg ik zo'n 5000 kilometer per jaar af! Ik hoop het komende jaar de AGR en Tillf-Bastogne-Tillf te rijden!

Groet

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 30 dec 2008 12:03

Na al een tijdje op het forum rondgekeken te hebben, heb ik me dan ook eindelijk geregisteerd en ik zal me ook meteen maar even voorstellen. Ik ben 33 jaar en woon in Delft. Ik ben in 1997 begonnen met mountainbiken en heb in 2000 mijn eerste recefiets gekocht.

In 2008 veel geklust in huis en daarom wat minder gefietst, in 2009 wil ik een zware tocht gaan rijden. Waarschijnlijk de Marmotte, maar moet dit nog even afstemmen met de vakantieplannen van m’n vriendin ;). Daarnaast in elk geval de Amstel Gold race en Limburgs Mooiste.

bingohome
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 jan 2009 22:44

bingohome 03 jan 2009 23:56

Ik ben Fred, bouwjaar 1964, en ik rij op een Gazelle Champion Mondial AB, met Shimano 600, bouwjaar onbekend, van staal en ook niet meer de jongste.
Fietste al een aantal jaar in de zomer, buiten het voetbalseizoen, maar sinds ik in maart 2008 tijdens een voetbalwedstrijd de voorste kruisband van mijn rechterknie afscheurde ben ik geheel en al op de fiets gericht/aangewezen.

Ik woon in Amsterdam, ben niet in het bezit van een auto, en rij mijn tochtjes dus rond A'dam. Het kopje in bloemendaal is ongeveer mijn enige klimervaring...
In 2008 heb ik mijn eerste toertochten gereden; Gerrie Knetemann Classic (100km), en de Dam tot Dam Classic (140km).
Op 1 juni 2009 hoop ik de Elfstedentocht te rijden, als ik die mijlpaal heb bereikt ga ik daarna voorzichtig proberen of ik ook bergop kan (leren) rijden, al weet ik nog niet hoe ik daarvoor ga trainen, met al dat vlakke land rondom...

Ik werk als componist/muzikant/technicus in de studio van een muziekproductiebedrijf, en heb daarnaast ook een vrouw en twee kinderen die om tijd en aandacht vragen.

De tijd die overblijft zit ik op de fiets, of achter de computer... Te surfen... Op dit forum bijvoorbeeld...
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

edraket
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 nov 2008 09:37

edraket 27 jan 2009 15:05

Hallo,

Mijn naam is Eddy, 26 jaar en ik woon in Rotterdam.
Een jaar geleden weer een beetje begonnen met racefietsen nadat mijn zwager een hele gave CUBE AGREE Ultegra had gekocht. Eerst nog op de 30 jaar oude ELAN van m'n vader, waar ik jaren geleden ook regelmatig op gefietst heb. Tijdens de Jan Janssen classic kwam ik tot de conclusie dat schakelen met je remshifters toch wel erg makkelijk is dus hierna een Cube Peloton gekocht. Vorige jaar ongeveer 3000km op de racefiets gereden. Ook ongeveer 3000km op mn stadfiets, Giant motion, naar m'n werk in Ridderkerk.

Groeten,
Eddy
Cube Peloton 2008, Pinarello Asolo

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 28 jan 2009 12:41

Hallo, als nieuw forumlid wil ik me ook even voorstellen

Ik ben Sjaak (roepnaam Sjaakie), 33 jaar, getrouwd, 2 dochters.

Sinds 2005 ben ik begonnen met racefietsen. Wat begon als een grapje, is
uitgelopen tot een behoorlijke hobby/passie.

Ik ben begonnen op een Giant Speeder Lite en daarna een Gazelle Vuelta gekocht en dat is nog steeds mijn huidige fiets.

Ieder jaar fiets ik de Amstel Gold Race, Friese 11 stedentocht en toertochten van de club (DTC Driebergen). Dit jaar komen er ook nog andere tochten bij.

Gemiddeld fiets ik zo rond de 8000 km per jaar.
In de wintermaanden train ik op een Tacx.

Ik ga binnenkort ook opzoek naar een mooie klassieke stalen fiets, liefst een Bianchi, Gios of een ander Italiaans merk, waarom italiaans? Italie is één van mijn favo vakantielanden. Een fiets voor aan de wand en alleen voor mooi weer.

Ook ga ik opzoek naar een ander oud frame, waar ik een fixie of singlespeed van wil gaan maken.

Maar zoals mijn onderschrift al laat zien...: ik wil nogal eens veranderen...

Tot schrijfs,
Sjaakie

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 28 jan 2009 18:51

Vrienden worden Gastheer? Prima, maar laat mij eerst maar eens de weg op dit forum vinden, er is zoveel te lezen.

Wat betreft de fiets voor het mooie weer, ach, neem het niet zo heel nauw hoor, want je kan natuurlijk ook in een regenbui terecht komen.

jv27
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2009 00:11

jv27 14 feb 2009 00:45

Al sinds enige tijd lees ik mee op dit forum en nu heb ik mij ook dus geregistreerd. Laat ik mij dan ook maar even voorstellen: ik ben dus jv27, combinatie van mijn initialen en mijn favo getal, roepnaam Jasper, 23 jaar oud en student. Tijdens een vorige studie lid geworden van de Domrenner, en dat ben ik nog steeds.

Qua fietsen ben ik vooral op de weg te vinden; jaarlijks tussen de 6000 en 9000 km. De meeste daarvan op een Jan Janssen Tour de France van inmiddels toch al zes jaar oud. Daarnaast heb ik nog een stalen Italiaan zelf opgebouwd, maar die komt alleen met mooi weer van de muur.

Alhoewel ik een tijdje wedstrijden (zonder resultaat) heb gereden, blijven de fietsambities dit jaar beperkt tot het betere toerwerk!

groet, Jasper
In elke koers is er altijd iemand die als eerste moet lossen. Meestal ben ik dat.

kamerplant
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 feb 2009 21:08

kamerplant 16 feb 2009 16:15

zal me ook is voorstellen...wel zo netjes op een forum.(zo hoort dat he!)

ik ben patrick.

van bouwjaar 1972..=dus 36 jaartjes jong.
Getrouwd bijna 2 jaar.
maat 1.88(dus framemaat 60cm)

ik fiets al denk vanaf mijn 16de jaar op mountainbikes..
ik heb nog een paar jaar bij Randstad ATB gereden.
(ik heb nu nog een Specalized FSR staan.)

ik ben een liefhebber van mooie Goodies(ik ben niet de enige hier..heb ik al gezien!)
ik heb op een dag een Racefiets gekocht(bij van Herwerden)
een Cannondale R600.
die was ik een beetje zat.
ik heb een zwak voor Colnago..
en die is er dus ook gekomen.een Colnago Olympic Master Competition.
met hele aardige spulletjes Campa Record afgemonteerd,chrisking,deda...etc.

naast fietsen een andere hobby gehad eigenlijk,een auto hobby....aai!! niet goed natuurlijk.
een Opel corsa helemaal racetrim..kaal kaal etc etc..klaar voor de track dus.maar wel straat legaal.

een motor hobby gehad,alleen heb ik geen motor meer,die heb ik al weer een tijdje verkocht.

fietsen is helemaal mijn ding.
ik zit nu jammer genoeg met een flinke Hernia....die heel veel kracht uit mijn linker onderbeen trekt.
ik moet dan ook onder het Mes jammer genoeg.ik werk nu dan ook Halve dagen.

maar na dit ga ik er weer tegen aan.dat staat vast als een huis.
Colnago Olympic Master lovert.

heb dr zin in!.

Plaats reactie