Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 05 jun 2007 18:47

ik ben jaap en ik kom uit sliedrecht dus jinka stuur maar een berichtje als je een rondje wilt rijden.

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 09 jun 2007 02:23

Volgens mij heb ik me nog steeds niet voorgesteld.

Mijn naam is René, op het moment 42 jaar en (nog) spinninginstructeur. Ik heb al zo'n 10 jaar een racefiets waarop ik zo'n 4 keer per jaar fietste. Sinds ik in 1999 aan spinning ben gaan doen (en sinds 2 jaar als spinning instructeur) heb ik een nieuwe fiets gekocht, ben m'n fiets gaan upgraden (oa. Ultegra groep en Eurus wielen) en ben ik steeds meer gaan fietsen. Zo erg zelfs dat ik m'n bijbaantje als spinning instructeur per 1 juli a.s. stop omdat ik gewoon vaker buiten wil kunnen fietsen. Ondanks dat ik in Lelystad woon en vooral tegen de wind moet vechten vind ik bergop toch het leukste wat er is (afwijking uit m'n spinning periode?). De komende tijd ga ik vooral gebruiken om m'n D1 en D2 trainingen uit te breiden. Iets waar je met spinning niet aan toekomt en wel noodzakelijk is om je fietsconditie te verbeteren. Oh ja, en het voordeel van fietsen ten opzichte van spinning is dat je ziet waar je heen gaat en dat je je niet in het zweet werkt zonder van je plaats af te komen.

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 09 jun 2007 14:24

Ik ga mij ook maar eens voorstellen..

Mijn naam is Rowdy, ik kom uit Arnhem, ben 31 jaar en sinds augustus vorig jaar druk aan het fietsen, nadat ik een 3-tal vrienden had gelokt op Alpe d huez op de fietsen is het 'virus' ook bij hen allen toegeslagen en sindsdien fietsen we regelmatig rondjes op de posbank of in de omgeving berg en dal.


Ik fiets op een specialized allez uit 2006(sora/tiagra mix), omdat ik nog niet wist of het wel aan zou slaan ben ik maar begonnen met het instapmodel...en ja hoor het is aangeslagen, ben nu rustig aan het sparen voor een nieuw stalen ros die in 2008 in mijn schuurtje moet staan.


Mijn fietsdoel dit jaar(begin sept) : alpe d huez opfietsen in ongeveer een uur en voor de rest nog een aantal alpencols beklimmen(galibier,sarenne enz.)

gr
Sensa

cyclejazz
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 aug 2006 01:10

cyclejazz 14 jun 2007 01:12

Yep ik dan ook maar.

Ik heet Jasper, 33 jaar en woon in Hoorn. Samen met mijn vrouw heb ik 3 bloedjes van dochters.
Fietste als student al wekelijks een rondje op een mooie 2ehands Alan. Ik heb vorig jaar rond de zomer het fietsen weer opgepakt en dat bevalt er goed. Vooral omdat ik niet meer met de shifters op het frame wilde prutsen heb ik afgelopen najaar een Bulls 105 gekocht, waar ik erg tevreden over ben tot nu toe.

Doe nu elke zondagochtend een rondje van 60-80 km en 1x spinning per week. Meer tijd heb ik helaas niet, maar ik probeer het nog wat uit te breiden met zo nu en dan wat langere tochten. Klimmen vind ik nog veel leuker, maar helaas is Noord-Holland zo plat als een dubbeltje.

Ik wil op den duur wel samen met anderen gaan rijden, heb alleen het idee dat ik daarvoor nu nog niet hard genoeg ga.
stupidity is it\'s own reward

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 15 jun 2007 13:05

[quote="alpe"]Ik ga mij ook maar eens voorstellen..

Mijn naam is Rowdy, ik kom uit Arnhem, ben 31 jaar en sinds augustus vorig jaar druk aan het fietsen, nadat ik een 3-tal vrienden had gelokt op Alpe d huez op de fietsen is het 'virus' ook bij hen allen toegeslagen en sindsdien fietsen we regelmatig rondjes op de posbank of in de omgeving berg en dal.


Ik fiets op een specialized allez uit 2006(sora/tiagra mix), omdat ik nog niet wist of het wel aan zou slaan ben ik maar begonnen met het instapmodel...en ja hoor het is aangeslagen, ben nu rustig aan het sparen voor een nieuw stalen ros die in 2008 in mijn schuurtje moet staan.


Mijn fietsdoel dit jaar(begin sept) : alpe d huez opfietsen in ongeveer een uur en voor de rest nog een aantal alpencols beklimmen(galibier,sarenne enz.)

gr[/quote]

Als ik jouw was zou ik toch voor andere materialen kiezen. ;)
kiekeboe

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 15 jun 2007 17:04

hah ja zekers..ben al druk aan het orienteren
Sensa

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 23 jun 2007 02:27

[quote="Brecht.Be"]
(..) stel ik voor dat de nieuwe leden zich hier eens komen voorstellen. Zo weet je tenminste ongeveer tegen wie je bezig bent, en dat maakt het allemaal net ietsje aangenamer. (..)[/quote]

Of het aangenamer wordt als je me beter kent laat ik aan onze ploeterende/zwetende/fietsende lezers over:

Mijn naam is Corniel Nobel. Ik ben begin 1979 verwekt en de laatste maand van datzelfde jaar zag ik het levenslicht. Als kind (7-9 jaar) heb ik ge-BMX-t zoals ze dat nu noemen, toen heette het gewoon fietscrossen.

Heb m'n hele leven lang verder dikkebandenfietsen afgeracht. Vooral tijdens mijn zomerbaantjes waar ik gemiddeld 40 km/dag zoet mee was.

Jaren lang fanatiek gewindsurft (nog steeds actief). Nu ben ik afgelopen maart de racefiets die ik in 2002 kocht (tweede handse concorde) maar eens echt gaan gebruiken voor woon-werk-verkeer. Vorig jaar namelijk verhuisd van Delft naar Leiden terwijl mijn werkgever gewoon in eerstgenoemde plaats gehuisvest is gebleven.

Daarnaast probeer ik af en toe - soms met mn liefje - een toertochtje te doen in het weekend en pik ik zo af en toe een low-profile tijdritje mee. Wellicht dat ik mezelf volgend jaar ga trakteren op een iets hippere tweewieler.

O ja, ook ik behoor tot die groep magere wielrenniers die hier in de meerderheid schijnen te zijn: 1m88 en 68kg (BMI 19,2)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 jul 2007 01:28

Matthijs alhier, 26 en thans wonende te utrecht. In oktober ga ik verhuizen naar Amsterdam wat mijn fietshart toch wel pijn doet (qua fietsomgeving). Paar weken geleden het fietsforum ontdekt, en inmiddels flink doorgespit, boeiend al die info! leuk ook om zo informatie uit te wisselen, vooral ook leuk omdat FMers alhier hun technische kennis flink delen, hulde! ik fiets tussen de 0 en 260 km per week, ben van plan me volgend jaar aan te sluiten bij een wielervereniging in amsterdam om eens te kijken of ik niet te zenuwachtig ben om wedstrijden te rijden :-). Fiets nu iets langer dan jaar en wel op onderstaande gazelle. Wil binnen een paar maanden een nieuwe fiets gaan kopen dus ben flink aan het lezen op het forum wat er al dan niet mogelijk is. Verder lijkt het me leuk de techniek (onderhoud/reparatie) van de fiets onder de knie te krijgen. Om maar gelijk een paar vragen in de forumvaria te beantwoorden, mijn gemiddelden liggen op de 50 max rond 33 (maarja van amsterdam naar utrecht in m'n eentje) op de 80 rond de 32 en mijn maximum kmters/dag is dan 150 in m'n eentje rond de 27,5 gemiddeld. En heb vorig seizoen enkel een lekke band gehad toen mijn michelin pro 2 race zo versleten waren dat je de draadjes kon zien hangen. Tot slot vroeg ik me gisteren af waarom de Tour er niet het hele jaar is. Het is weer genieten!

[img=http://monsieurpinot.nl/download/IMG_7401.jpg]

erwin.oosterbeek
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:24

erwin.oosterbeek 06 aug 2007 21:26

Zie links mijn naam. Woonachtig in Zevenaar (vriendin), Oosterbeek (eigen kamer) of Ede (ouders). Na ruim anderhalf jaar spinning toch maar eens de stoute schoen aangedaan en een simpele racefiets gekocht. Het oog was gevallen op een trek 1200. Nu maak ik mijn rondes vooral rondom de Posbank en Monferland. Tochjes van 60/70 km met een gem. van 30 km.

26 jaar, 191 cm, 85 kg (kan nog wel iets af, 4/5kg)

Ik wil alles zo optimaal doen en sommige noemen mijn al snel een freak. Helaas kan ik dat ook niet ontkennen. Ik ben dan vooral te vinden in de topics trainen, voeding, techniek en materiaal.

Volgend jaar wil ik eens flink huishouden op een bekende berg in het buitenland en tot die tijd ga ik lekker hard trainen. Misschien dat ik me aankomend jaar aansluit bij een club in de buurt.

Bedankt voor uw aandacht
De jacht is mooier dan de vangst!

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 06 aug 2007 22:24

Beste mensen, even voorstellen dan maar.

Ik ben Hans, woonachtig in 's-Gravenzande (Westland, dichtbij het strand). Getrouwd, 2 kinderen en werkzaam bij de Rabobank als beleidsmederker.

Sinds februari van dit jaar begonnen met fietsen en de smaak goed te pakken. Eerst op een leenfiets en daarna een eigen fiets gekocht (Gazalle SPN1). Na heel wat kilometers gereden te hebben heb ik besloten om deze fiets in te ruilen, een verkeerde keuze.

Ik heb afgelopen week een nieuwe racefiets besteld, kan niet wachten maar duurt ongeveer 3 tot 4 weken. Een Jan Janssen Vector, Ultegra 10x3 met Mavic equipe wielen met Flightdeck.

Doel is dit jaar op mijn oude fiets nog de Ride for the Roses in Groningen te rijden en tevens de winter door te fietsen. Minimaal ben ik 2x in de week op de fiets te vinden, alleen of met een groepje. Gemiddeld van ongeveer 27-30 km per uur.

Volgend jaar plannen voor de AGR, LBL en een classic te rijden. De zomervakantie in 2008 wordt Frankrijk (omgeving Marseille) en natuurlijk gaat de fiets mee. Na training in Nederland met de bergen zal ik in die vakantie proberen de bergen in de omgeving van Marseille te beklimmen.

Op dit moment staat mijn teller op ongeveer 2000 km maar dat is pas sinds maart en we hebben nog 5 maanden. Ik denk dat ik gemiddeld over het jaar genomen uitkom op tussen de 4000 en 6000 kilometer.

Groetjes en heel veel fietsplezier

Hans

http://www.janjanssen.nl/07/images/L/VC07T.jpg


Jan Janssen Vector
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

hubertje
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 aug 2007 10:47

hubertje 12 aug 2007 02:06

Hallo.
Ook ik zal me even voorstellen!
Ben Hugo, woon sinds een jaar in Benthuizen (groene hart), samen met mijn vriendin! Ben 27 jaar en vorig jaar begonnen met mountainbike(Cube reaction)! Maar nu aangegrepen door het racefiets virus!
Werkzaam in bij de gemeente Den haag, het is dus ook de bedoeling om in de toekomst een paar keer per week op de fiets naar het werk(23km)!
Ook is het de bedoeling om af en toe naar Limburg of de Ardennen te gaan om daar te fietsen!! Een berg in Frankrijk lijkt me ook prachtig om een mee te maken(in de verre toekomst)

Nog niet in het bezit van een racefiets..Ben nu eigenlijk druk aan het lezen geslagen hier op het forum om zoveel mogelijk informatie te krijgen!! Dus alle tips zijn welkom..

Mocht ik vragen hebben dan lezen jullie het wel…

Gr Hugo
Trek 1500, ultegra!

Plaats reactie