Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
Greebo
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2021 08:19

Gebruikersavatar Greebo 28 apr 2021 12:55

Ga me ook even voorstellen.
Ik ben Bruno (Greebo op het forum) en eigenlijk al heel mijn leven aan het fietsen (vanaf mijn 14 jaar, en bij dit schrijven al 47 jaar bereikt).
Wedstrijden bij de jeugd en later iets minder (over)actief.
Ik ben woonachtig in wat voor mij de mooiste fietsregio is van Vlaanderen, niet zo ver van de Vlaamse Ardennen.
Huidig zit ik zonder racefiets, Colnagokader (Carbon) 2 maand geleden gebroken en moet nu tot oktober wachten op mijn nieuwe fiets, een Merida Reacto.
Hierdoor ben ik nu voornamelijk bezig met fietsen op de rollen (oude Alu fiets) tot 4 maal per week en MTB (Cube Ltd) in het weekend.
Verder wil ik mij verdiepen in het bouwen van mijn eigen wielen en probeer ook mijn fietsen altijd zo goed mogelijk te verzorgen en te verbeteren.
Ge moet nog altijd winnen, om de eerste te zijn! (Briek Schotte)

Gebruikersavatar
Greebo
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2021 08:19

Gebruikersavatar Greebo 28 apr 2021 13:13

Dubbel bericht.
Ge moet nog altijd winnen, om de eerste te zijn! (Briek Schotte)

Ken_koning
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2021 09:53

Ken_koning 21 mei 2021 10:02

Goedemorgen Ken hier.
Een 33 jarige Dokkumer die tot voor kort te weinig bewoog en inmiddels een aantal maanden actief hardloopt. Inmiddels weer op gewenste gewicht gelukkig.
Ik fietste vroeger erg vaak met mijn opa gewoon op een toerfiets en had hier altijd veel plezier in. Daarna kwam een tijd van studie, werken, gezin en eigenlijk sporadisch eens even fietsen met het gezin.
Nu heb ik ontzettend plezier in het hardlopen en gaat mijn conditie vooruit maar erg ver kom je hardlopend vaak niet. Zodoende op dit forum terecht gekomen zoekende naar informatie aangezien ik op zoek ben naar mijn eerste (gebruikte) racefiets.
Ik denk stel me meteen even voor wel zo netjes.

Ed073
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 mei 2021 09:30

Ed073 22 mei 2021 18:05

Goede avond allemaal,

mijn naam is Jens en woon in Oisterwijk. Afgelopen zomer heb ik de overstap gemaakt van hardlopen naar wielrennen en nog geen seconde spijt gehad ;-). Inmiddels ben ik zover dat ik mijn marktplaatsfiets uit 2013 wil vervangen voor een nieuwer model.

Ik lees als newb hier graag mee en als ik onverhoopt ergens aan bij kan dragen zal ik dat zeker doen.


Groeten,
Jens

stylish74
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2021 21:54

stylish74 23 mei 2021 22:24

hallo waarde kilometervreters,

Ik ga mijn levensverhaal hier maar ff niet oppennen :-) Laat ik ff mijn fietsverleden met u allen delen:

Terug van weggeweest... ben altijd lid van fiets geweest, alleen nooit op het forum gezeten.

Enfin, ik ben vroeger actief wielrenner geweest tot op amateurniveau toe (de rondjes rond de kerk dus), daarna wel nog wat getoerd (5000 km per jaar). Ik heb ook een tijd niet meer op de racefiets gezeten (zegge 20 jaar). Maar, we gaan de sport weer oppakken met mijn mirage-fiets... het mag dan een ouwetje zijn maar deze superklasse wordt niet meer gemaakt. Voor diegenen die uit Zeeland komen, weten wat een Piet van de Lijcke racefiets is (uit Middelburg).

Mijn allereerste racefiets was een simpele concorde, daarna zelf bij die-daar-ging-je-naar-toe-om-te-watertanden-zaak in Bergen op Zoom mijn 1e racefiets zelf gebouwd met als basis van een ultegra groep op 6-kant colnago-frame. Ik kan dus zelf een racefiets in elkaar klussen, inclusief wielen spaken etc. Pas veel later een maatframe laten maken bij pietje roebel uit Middelburg, haha.

Wellicht dat ik een nieuwe koop, maar deze moet eerst uit de mottenballen -lol- Dus ik ga binnenkort een beroep op jullie wijsheid/ervaring doen, want mijn wiellagers zijn sowieso rot, Dus gaat Bassie nieuwe wielen scoren/(ver)maken. De rest is wel in topstaat nog.

Ik zeg: niet lullen maar trappen... We moeten allemaal lichtere fietsen hebben, maar je kan beter een keer goed schijten, dan ben ik in totaliteit lichter (ok, niet van mij, van oud ploegleider)

Gegroet, Robbert

zotteken
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2021 11:41
Locatie: Brugge, België

zotteken 12 aug 2021 12:26

Hallo,

Hierbij mezelf even voorstellen.
Ben Ivan, 38 (binnenkort 39) & altijd een fervent fietser geweest.
Ik woon in Brugge, België.
Altijd al een koersfiets willen hebben, maar nu, nu ik er in geslaagd ben om serieus af te vallen (44kg!) ben ik echt beginnen rondkijken om er eentje te kopen.
Zodoende ben ik hier terecht gekomen. Heb hier al veel gelezen & zeer interessante info gevonden..

janwillemca
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2021 15:38

janwillemca 21 sep 2021 15:46

Goedemiddag!

Mijn naam is Jan Willem, 26 jaar oud en fiets sinds 2019. Ik woon de buurt van Heerenveen. Ik ben begonnen op een instap Specialized MTB die we al hadden staan thuis. In Januari 2020 een Cube AIM SL gaan rijden. Inmiddels ruim 6100KM verder op deze fiets en flink wat upgrades uitgevoerd. 1x12 NX/GX groepset, tubeless RR/RR set, RockShox luchtvork en nog wel wat kleine dingen. Upgrades zijn voornamelijk door slijtage gekomen, en de behoefte aan beter materiaal.

Afgelopen 4 september een eerste marathon gereden, de veldslag om Norg. enorm leuk om te fietsen en mijzelf eens te meten met anderen. hiervoor al wel een paar leuke toertochten gedaan. Ik rij vaak 3 keer per week, en minimaal 5 uur als het lukt i.v.m werk. Sinds kort ook met een trainingsschema waarbij wat meer interval training komt kijken. (Naast het MTB'ben deed ik veelal alleen maar lange tot zeer lange duurtrainingen variërend tussen de 2 en 7 uur) Het volgende doel is toch wel een 200KM marathon uit te kunnen rijden!

Leon1985
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2021 08:55

Leon1985 29 sep 2021 21:34

Hallo iedereen! Ik ben Leon afkomstig uit Rotterdam. Mijn eerste racefiets is een Ridley om te kijken of ik het leuk zou vinden.

Dat was ook zo echter was het frame te klein. Afgelopen week een hele mooie gebruikte racefiets gekocht!

Het gaat om een S-Works Venge met:

-Shimano Dura-Ace Di2
-Zipp 404 velgen
-Rotor 2INpower DirectMount Crank

Hoop hier een hoop te leren! Groetjes !
Bijlagen
D5240436-CDF0-4CCF-95AF-3C49850265E8.jpeg

Royalstar
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 sep 2021 08:57

Royalstar 01 okt 2021 17:31

Hallo ik ben Stijn, 36 jaar en woonachtig in Gavere, prinsdom aan de Schelde.
Ik probeer elke zondag te fietsen, zomer race en winter mtb. Ik volg het forum aandachtig sinds een paar weken, namelijk op zoek naar een upgrade van mijn huidige racefiets.
Foto van mijn huidige fiets in het desbetreffende topic.

Hybride Bas
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2021 13:11

Hybride Bas 11 nov 2021 14:03

Als compleet nieuw lid zal ik mezelf ook maar eens voorstellen.

Ik ben Bas alweer bijna 32 jaar, woonachtig in de Achterhoek sinds kort.
Na het niet meer tevreden te zijn met mijn conditie, lichaam en energie 'ingekakt' heb ik besloten om te gaan sporten in de vorm van fitness.
Echter om zomaar te beginnen met fitness heb ik besloten eerst weer eens te gaan fietsen, vanaf jongs af aan was ik altijd erg fanatiek op de fiets, door de jaren heen heb ik verschillende fietsen gehad; Bmx, mountainbikes, singelspeed, racefiets en tourfietsje als laatste 3/4 jaar geleden maar die stond meer stil.
Fanatiek ben ik altijd geweest op een fiets, maakt niet uit welke, overal zag ik wel een uitdaging in vooral snelheid en redelijk explosief sprinten.
Allemaal als 'amateur' en niet als sport zijnde maar gewoon in het woonwerkverkeer. Geen speciale kleding of iets aan een fiets gedaan te hebben, basic van de basic.

Vorige week de knoop doorgehakt, ik ga een goedkoop fietsje via marktplaats zoeken, na want afwegen kwam ik uit op een redelijke tourfiets, maar nee, ik wilde toch nog een wat sportievere fiets, een hybride was de oplossing.

Het beperkte aanbod hier in de regio en het beperkte budget wat ik eraan uit wil geven maakte het niet makkelijk.
Uiteindelijk is het een Gazelle Puerto X-road geworden met het juiste frame maat, deze stond te koop met een 'stadfiets' stuur en zadel maar daar keek ik door heen. Verder was de fiets geheel origineel.

Meer over de fiets volgt, zie 'foto van je fiets'

Er zijn nog steeds een aantal zaken die ik erbij moet/wil hebben zoals, een goede fietspomp, goede verlichting voor op onverlichte paden, computertje/GPS en wat kleding als het fietsen echt gaat bevallen.

Hoop via het forum genoeg te kunnen delen, meer kennis op te kunnen doen en misschien nog zelfs een fiets maatje hier in de directe regio te kunnen vinden.

Jwaast
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2021 00:37

Jwaast 11 nov 2021 16:35

Hoi,
Eindelijk geregistreerd na lang het forum geraadpleegd te hebben voor tips, tricks en allerhande zaken...

Ik ben Joost (of Jwaast), 39 jaar en afkomstig uit Schoten (België).
Sinds enkele jaren wat afstanden beginnen fietsen met een singlespeed (Charge Plug 1) maar dat had toch zo z'n beperkingen :-)
In oktober 2020 dan een eerste racefiets gekocht, Scott Speedster 10. Eens kijken of het me zou plezieren...
Dat deed het dus wel en veel leuke kilometers mee gemaakt.
Tussendoor eens op carbon huurfiets gereden en dan in maart 2021 als verjaardagscadeautje een tweede racefiets gekocht: Giant TCR Advanced 2 Disc.

Dat was de korte inleiding tot het fietsen bij mij.
Nog steeds veel plezier op de fiets en steeds aan het kijken om upgrades te doen :-)

Groeten en tot op het forum!
Jwaast

Martijn_H
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 sep 2018 21:19

Martijn_H 29 dec 2021 10:21

Hi allen,

Ik ben Martijn en woonachtig op de Veluwe. Een fantastisch fietsgebied, waar ik met onderstaande fiets de nodige kilometers maak.

Grts
Bijlagen
68BE0BC0-4C32-46B8-92EA-F268EA8F6BF7.jpeg
Laatst gewijzigd door Martijn_H op 07 jan 2022 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie