Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 19 jun 2010 20:54

Gewicht besparen kan ook door een andere crank te monteren, maar ook daar zal wel bewust voor gekozen zijn. Duurzaamheid en gebruiksgemak gaan bij mij ook boven gewicht. Dat is toch ook helemaal niet zo belangrijk meer, hij is al licht en mooi genoeg...

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 19 jun 2010 20:57

Waaarom zou die dan voor een Schmolke stuurcombi kiezen niet voor de duurzaamheid neem ik aan eerder voor het gewicht,maar kan het mis hebben natuurlijk.
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 19 jun 2010 22:40

Ik heb me zeker nog niet verdiept in de sturen van Schmolke... Ik heb wel eens een Schmolke Compact stuur (nieuwere model) voorbij zien komen en daar vond ik de bocht wel van in orde. Het Ergo model sla ik liever over. Maar als ik nu al lees dat het niet veel soeps is dan denk ik eerst wel even goed na voordat ik iets aanschaf. Ik ben niet iemand die tot uitersten wil gaan op het gebied van gewicht. Ik moet met een zeker gevoel op m'n fiets kunnen zitten in alle omstandigheden.
@Amclassic-fan, zal eens kijken naar een SLX3.
@roger, de FFWD's heb ik nog te kort om er een goed oordeel over te kunnen vellen. Eerste ritje is me goed bevallen, dat wel. Morgen gaan ze mee naar de Alpen om ze eens goed uit te testen!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2010 17:40

[quote="Amclassic-fan"]Ik zou toch nog maar eens goed bedenken of je dat stuur wilt vervangen door een Schmolke. Gewicht scheelt wel aardig wat, maar de vorm van de bocht zou ik zelf niet vrolijk van worden.[/quote]
Schmolke maakt inmiddels een behoorlijk scala aan stuurvormen. Ik weet dus niet of je het over hun oorspronkelijke "modolo" bocht hebt over over alle bochten die zij maken.
[quote="roger"]Schmolke is een vrij slap stuurtje ik zo er geen meer willen al kreeg ik hem voor niks[/quote]
Hoeveel kilometers heb je met een Schmolke gereden dan? Ik gebruik nu ruim een jaar (zo'n twaalfduizend kilometer) een Schmolke en slap wil ik hem toch echt niet noemen.

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jun 2010 18:14

De vorm van de bochten is wel een stuk beter geworden bij Schmolke, maar zo iets moois als de SLX3 hebben ze er nog niet bij zitten. Ook in het Compact stuur hebben ze een knik zitten en daarnaast is de beugel wel heel erg kort.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cobra_27
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2010 11:36

cobra_27 23 jun 2010 11:39

Mijn 'racefiets' voor deze moment en waarschijnlijk nog een hele poos:
Cobrabikes lowracer.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=cd68HovAhTo
Cobrabikes lowracer

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 23 jun 2010 11:44

Da's wel een heel saai filmpje hoewel ik vermoed dat het toch een heel mooi fietsje zal zijn...
Dat moet beter kunnen dan een shot van een achterwiel. Af en toe wat fietsers voorbij gaand die overigens met een erg lage cadans fietsen.

cobra_27
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2010 11:36

cobra_27 23 jun 2010 11:59

[quote="rene1"]Da's wel een heel saai filmpje hoewel ik vermoed dat het toch een heel mooi fietsje zal zijn...
Dat moet beter kunnen dan een shot van een achterwiel. Af en toe wat fietsers voorbij gaand die overigens met een erg lage cadans fietsen.[/quote]

Het was niet bepaald wind mee, anders reed ik makkelijk tegen of over de 60.
Ik veronderstel dat een wedstrijdfietser kans maakt om deze fiets bij te houden,
al gaat 90% voor de bijl, zoals deze fietsers die rond de 35 km/u reden, wat nu ook geen slakkengang is.

Overigens wacht ook ik op een serieuze test, al moet ik die eerder zoeken bij brommers en dergelijke.
Cobrabikes lowracer

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 23 jun 2010 12:02

Jammer dat de stroomlijn weer teniet wordt gedaan door dat wapperende lintje.

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 23 jun 2010 12:08

[quote="Cobra_27"]Het was niet bepaald wind mee, anders reed ik makkelijk tegen of over de 60.

Overigens wacht ook ik op een serieuze test, al moet ik die eerder zoeken bij brommers en dergelijke.[/quote]

En wat wil je hiermee nu duidelijk maken???????
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

cobra_27
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2010 11:36

cobra_27 23 jun 2010 12:54

[quote="Bongo"][quote="Cobra_27"]Het was niet bepaald wind mee, anders reed ik makkelijk tegen of over de 60.

Overigens wacht ook ik op een serieuze test, al moet ik die eerder zoeken bij brommers en dergelijke.[/quote]

En wat wil je hiermee nu duidelijk maken???????[/quote]

Dat ligfietsers best wel aardig snel kunnen fietsen.

Geloof me, af en toe rijd ik een stukje mee met een racefietser, en dan gaat het er prettig aan toe. Het is dus niet de bedoeling om een oorlog te starten ;)
Cobrabikes lowracer

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 jun 2010 13:02

Beetje een nutteloze discussie die riekt naar provocatie. Een ligfiets is nu eenmaal sneller - klaar - wat "cobra" nu doet is hetzelfde als dat wij naar een forum voor opoefietsen gaan en daar komen melden dat racefietsen sneller zijn. Ja logisch....dus? Dan gaan we "voor de bijl" - nou joepie. Het zegt niets over de atleet enkel iets over zijn materiaal.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie