Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 24 mei 2006 01:37

 
Die Van Tuyl van mij is 65 cm C_C , ik ben 203 cm Lang , met een binnenbeenlengte van 106, ik had me vergist
Maar martin met die mooie koga, Dan  woon je bij mij  in de buurt als jij in Heerhugowaard woont , ik woon in Andijk.  (ik ken het daar wel)

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 24 mei 2006 01:43

Quote: Origineel geplaatst door chevalier op 23 Mei 2006
Die Van Tuyl van mij is 65 cm C_C , ik ben 203 cm Lang , met een binnenbeenlengte van 96 cm Maar martin met die mooie koga, Dan woon bij je in de buurt in Andijk als jij in Heerhugowaard woont.






BBL van 96 cm maar? Die van mij is 94,5 cm bij een totale lengte van 1m90-1m91. Terwijl jouw zadel toch wel een heel eind verder boven je achterband lijkt te hangen dan bij die van mij... (heb een 58cm CT licht sloping frame btw)

Ohja, prima fiets trouwens, degelijk stel onderdelen ook.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 24 mei 2006 02:00

Quote: Origineel geplaatst door Cas* op 23 Mei 2006
Idd! Ik ben 196 cm en heb ook een 63cm. Fraaie fiets........een wolkenkrabber....dacht dat die van mij "erg" was

Veel fietsplezier!




ps. Rigida DP18? Oersterk!


Nope. Rigida DPX.

BTW, ga jij ook mee naar Dalhem?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 24 mei 2006 16:32

@Marrtin Ik dacht dat ik al iemand kende met een extreem grote maat, maar deze is nog groter Zeer verstandige keuze om die shimano's in te wisselen voor 36spaaks wielen! Maar dat mag nu wel duidelijk zijn.
Quote: Origineel geplaatst door Daf treks op 21 Mei 2006
Aparte fiets, ik vind 't wel mooi, die retro-look. zeker ook wel een licht fietsje?

Valt mee frame is niet echt licht en enkele onderdelen zoals mijn zadel ook niet. Wielen wegen net iets minder dan een stel Ksyrium SL. Maar dat komt vooral door de vrij lichte velgen. (350gr.)

Nog enkele foto's van een vriend/clubgenoot zijn fietsen. (Staan ook al enkele in het Canondale topic.)



Dit was eerst een gewone koersfiets maar hij heeft er een tijdritfiets van gemaakt.

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 24 mei 2006 18:34

Scepticus: Ik ben 2.01 Mtr, en heb een bbl van 97 cm.
mijn "oude fiets" is 64 cm C-T,en is net iets te klein

Chevalier: Ik ben twee weken geleden nog in Andijk wezen fietsen. Heb daar talloze muggen zitten happen langs de dijk bij de jachthaven. Wist trouwens niet dat je ook zo lang was als ik?

De velgen zijn inderdaad DPX'en. Ik heb geen gebruikservaringen met deze wielen, dus moet eens kijken hoe ze bevallen. (op mijn andere fiets heb ik CXP-33 velgen zitten, maar wilde eens wat anders,vandaar.

Verder de voorbouw veranderd van 120 mm naar 100 mm. met de mogelijkheid om bij mijn FM de originele voorbouw terug te zetten. Ik ondervind bij langere afstanden wat pijn in mijn re-schouder, en wil eens kijken of dit een verbetering is. Ik merk trouwens dat de geometrie van deze koga heel anders is dan mijn batavus. Deze lijkt wel beter te sporen en heeft vlgs mij een meer ontspannen karakter.( in tegenstelling tot zijn baas..hi)

Allen bedankt voor jullie spontane reactie's. Misschien een aparte topic over koga bezitters?

Bestaat er trouwens behoefte om een topic te starten voor lange fietsers, om ervaringen uit te wisselen mbt grote frame-maten en onderdelen?
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

juri
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 nov 2005 19:26

juri 24 mei 2006 19:33

http://img506.imageshack.us/my.php?imag ... ets0jg.jpg
http://img506.imageshack.us/my.php?imag ... ets6qg.jpg
http://img127.imageshack.us/my.php?imag ... ets8df.jpg
http://img506.imageshack.us/my.php?imag ... ets0jg.jpg
2e hands colnagootje, 350 euro voor betaald, met afgeragde ultegra groep er op en stel rotwieltjes diek allerlei vreemde bewegingen en geluiden maken. gaat komende winter vervangen gaan worden door centaur/chorus en zonda's/eurus. Frame vind ik in ieder geval wel erg gaaf, mooie vierhoekige, klavervormige buizen en mooi gelakt met die vlammetjes en de afbeelding van het fietsertje.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 25 mei 2006 01:16

Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 24 Mei 2006

Scepticus: Ik ben 2.01 Mtr, en heb een bbl van 97 cm.mijn "oude fiets" is 64 cm C-T,en is net iets te kleinChevalier: Ik ben twee weken geleden nog in Andijk wezen fietsen. Heb daar talloze muggen zitten happen langs de dijk bij de jachthaven. Wist trouwens niet dat je ook zo lang was als ik?De velgen zijn inderdaad DPX'en. Ik heb geen gebruikservaringen met deze wielen, dus moet eens kijken hoe ze bevallen. (op mijn andere fiets heb ik CXP-33 velgen zitten, maar wilde eens wat anders,vandaar.Verder de voorbouw veranderd van 120 mm naar 100 mm. met de mogelijkheid om bij mijn FM de originele voorbouw terug te zetten. Ik ondervind bij langere afstanden wat pijn in mijn re-schouder, en wil eens kijken of dit een verbetering is. Ik merk trouwens dat de geometrie van deze koga heel anders is dan mijn batavus. Deze lijkt wel beter te sporen en heeft vlgs mij een meer ontspannen karakter.( in tegenstelling tot zijn baas..hi)Allen bedankt voor jullie spontane reactie's. Misschien een aparte topic over koga bezitters?Bestaat er trouwens behoefte om een topic te starten voor lange fietsers, om ervaringen uit te wisselen mbt grote frame-maten en onderdelen?


         Ja geweldig he al die vliegjes, 2 weken terug het was verschikkelijk          daar woon ik vlakbij , bij de jachthaven. ik zal morgen even een foto  van me fiets maken en op het forum zetten , hij staat er al maar ik zet hem wel even opnieuw in dit topic.
 
 

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 25 mei 2006 16:58


  Hier dus mijn Van Tuyl hier rij ik op vannaf 17 januari en helemaal zelf opgebouwd, en ik heb er nu 3700 km op gefietst en hij rijd heerlijk

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 25 mei 2006 20:49

Ik wist niet dat VT ook van die grote frame's maakte?
Ziet er mooi uit, vooral de kleur bevalt mij wel.
Leuk trouwens om eens een keer een ander groot frame te zien. Misschien komen we elkaar eens tegen, kunnen we de frame's eens naast elkaar zetten.


Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 25 mei 2006 21:47


Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 25 Mei 2006



Ik wist niet dat VT ook van die grote frame's maakte?Ziet er mooi uit, vooral de kleur bevalt mij wel.Leuk trouwens om eens een keer een ander groot frame te zien. Misschien komen we elkaar eens tegen, kunnen we de frame's eens naast elkaar zetten.Ik zie me foto nu niet meer , jij wel .maar dit frame is gemaakt in belgie daar doen ze ook wel eens zaken met een framebouwer vadaar dat ie op maat is ,maar we kunnen wat afspreken of zo kunnen we een keertje samen fietsen .
Ik heb de foto er even opnieuw opgezet.





 

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 25 mei 2006 22:43

en dit is mijn nieuwe Cannondale!
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 mei 2006 22:49

Hoelang ben je wel niet Chevalier? Zal wel over de 2 meter zijn als ik die gigantische fiets zo zie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie