marrrtin
24 mei 2006 18:34
Scepticus: Ik ben 2.01 Mtr, en heb een bbl van 97 cm.
mijn "oude fiets" is 64 cm C-T,en is net iets te klein
Chevalier: Ik ben twee weken geleden nog in Andijk wezen fietsen. Heb daar talloze muggen zitten happen langs de dijk bij de jachthaven. Wist trouwens niet dat je ook zo lang was als ik?
De velgen zijn inderdaad DPX'en. Ik heb geen gebruikservaringen met deze wielen, dus moet eens kijken hoe ze bevallen. (op mijn andere fiets heb ik CXP-33 velgen zitten, maar wilde eens wat anders,vandaar.
Verder de voorbouw veranderd van 120 mm naar 100 mm. met de mogelijkheid om bij mijn FM de originele voorbouw terug te zetten. Ik ondervind bij langere afstanden wat pijn in mijn re-schouder, en wil eens kijken of dit een verbetering is. Ik merk trouwens dat de geometrie van deze koga heel anders is dan mijn batavus. Deze lijkt wel beter te sporen en heeft vlgs mij een meer ontspannen karakter.( in tegenstelling tot zijn baas..hi)
Allen bedankt voor jullie spontane reactie's. Misschien een aparte topic over koga bezitters?
Bestaat er trouwens behoefte om een topic te starten voor lange fietsers, om ervaringen uit te wisselen mbt grote frame-maten en onderdelen?
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard