Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 jul 2005 23:47

Quoten: Origineel geplaatst door DeRosa op 21 Juli 2005

Ik zou mijn fiets maar ook deze Pina NOOIT laten afmonteren door Mischa de Vries van BikeLife . Ik ken betere monteurs in de regio!


Welke regio is dat trouwens? En die winkel, BikeLife, waar is die?
Uit de foto's maak ik enkel op dat de man behoorlijk wat tijd heeft voor het hele fotogedoe (gaf me de indruk alsof hij maar eens in het jaar een >4000€-fiets monteert) en een nogal rare werkplaats/toonzaal ineen heeft. Op zich zegt dit niets.
Wel een bizarre manier om een stuurlint te leggen, echt...

 
Vraagje... van wie is het ingekaderde shirt van Illes Balears?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 21 jul 2005 23:52

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 21 Juli 2005


Tsja, daar ga je met je Bianchi L Alloy... dit is echt een droomfiets idd. Nu nog een paar zwarte Eurussen eronder en hij is helemaal perfect!
Eneuh.. Il Grasso, heb jij al een foto van je fiets geplaatst?


Nee, ga ik dit weekend maar eens doen.
Hier al vast de specs:
Pinarello Dogma (Voormalige Telekom teamfiets van Savoldelli). De geometrie is afwijkend van de standaard Dogma zo is de bovenbuis langer dan bij de standaard Dogma. De fiets is van 2003 en ik heb hem nieuw gekocht met toen absoluut 0 km op de teller.
Campa record 10 speed, Deda Newton stuur en stuurpen (huidige stuurpen is een Magic die ik van een vriend geleend heb om de lengte te testen), setje Eurus wielen met Conti GP 3000 en 21-11 en 26-11 en Bora (model 2003, die met die alu velgrand) met conti tubes, verzet idem als Eurus. Pedalen: Time magnesium. Zadel: Flite met magnesium rails.
Dat is het wel zo'n beetje denk ik.
Mijn andere beestje is een Empella Bonfire SL full ultegra (39-46) en een set Ksyrium SL, Xentis Mark 1, en een handgespaakt wiel met ultegra naaf en Mavic open pro ceramische velg. Banden: Michellin Sprint (die groene) en Mud 2.
Stuur: Deda, Stuurpen ITM Millennium, Zadelpen ITM Millennium. Zadel: Fi:zik (weet zo niet welk model). De fiets is voorzien van froglegs. Foto volgt.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 22 jul 2005 00:20

Quoten: Origineel geplaatst door DeRosa op 21 Juli 2005

Ik zou mijn fiets maar ook deze Pina NOOIT laten afmonteren door Mischa de Vries van BikeLife . Ik ken betere monteurs in de regio!


Vreemde opmerking.
Het enige dat ik daarop kan zeggen is dat ik buitengewoon tevreden ben over de wijze waarop ik ben geholpen, en inmiddels 2000+ probleemloze kilometers achter de rug heb.
Harde wind is meestal tegen.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 jul 2005 00:22

Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 21 Juli 2005


Quoten: Origineel geplaatst door DeRosa op 21 Juli 2005

Ik zou mijn fiets maar ook deze Pina NOOIT laten afmonteren door Mischa de Vries van BikeLife . Ik ken betere monteurs in de regio!


Vreemde opmerking.
Het enige dat ik daarop kan zeggen is dat ik buitengewoon tevreden ben over de wijze waarop ik ben geholpen, en inmiddels 2000+ probleemloze kilometers achter de rug heb.


Ik ben ook benieuwd naar meer uitleg...
Mooie fiets hoor.
Had ik al gezegd dat ik hem mooi vind?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 22 jul 2005 00:31

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 Juli 2005


 
Welke regio is dat trouwens? En die winkel, BikeLife, waar is die?
Uit de foto's maak ik enkel op dat de man behoorlijk wat tijd heeft voor het hele fotogedoe (gaf me de indruk alsof hij maar eens in het jaar een >4000€-fiets monteert) en een nogal rare werkplaats/toonzaal ineen heeft. Op zich zegt dit niets.
Wel een bizarre manier om een stuurlint te leggen, echt...
Vraagje... van wie is het ingekaderde shirt van Illes Balears?



Voor zover ik weet, zijn er drie of vier "Bikelife's" in Nederland. Deze is pas geopend, en bevindt zich in Bussum. Ik neem dus aan dat DeRosa het over 't Gooi heeft.
Wat je op de foto ziet is uitsluitend de werkplaats. Ik heb toestemming gevraagd om te mogen fotograferen, en getracht niet in de weg te lopen.
Dat van dat shirt zal ik eens vragen.
Harde wind is meestal tegen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 jul 2005 01:52

Quote: Origineel geplaatst door Ron Engels op 21 Juli 2005
Voor zover ik weet, zijn er drie of vier "Bikelife's" in Nederland. Deze is pas geopend, en bevindt zich in Bussum. Ik neem dus aan dat DeRosa het over 't Gooi heeft.Wat je op de foto ziet is uitsluitend de werkplaats. Ik heb toestemming gevraagd om te mogen fotograferen, en getracht niet in de weg te lopen.Dat van dat shirt zal ik eens vragen.



Mooi zo!

Sjonge wat heeft die dan een kraaknette werkplaats. En dure rekken van fabrikanten (die dingen kosten soms >200€ de meter, niet?), in een werkplaats waar normaal geen klanten komen?

Geniet nog van je Pina en weet eens te zeggen hoe ie rijdt!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 22 jul 2005 03:00

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 Juli 2005



Mooi zo! Sjonge wat heeft die dan een kraaknette werkplaats. En dure rekken van fabrikanten (die dingen kosten soms >200€ de meter, niet?), in een werkplaats waar normaal geen klanten komen? Geniet nog van je Pina en weet eens te zeggen hoe ie rijdt!



 
Je kunt zo doorlopen van de toonzaal naar de werkplaats, en dat doe ik dan ook graag.
Ik ben een relatief onervaren fietser, en kan de Pinarello niet goed vergelijken met andere top fietsen. Mijn vorige fiets koste nog geen kwart van deze, en dat is dus geen eerlijke vergelijking.Dat gezegd hebbende, vind ik dat mijn Pinarello heerlijk rijdt. Het frame lijkt bijzonder stijf, maar de Onda vorken zorgen toch voor een onvermoed comfort over slechtere wegdekken. Voor zover ik dat kan beoordelen, is de wegligging ook uitstekend. Stabiel en vertrouwenwekkend. Het zal niet verbazen dat de Record groep uitstekend werkt, en het remvermogen in combinatie met de Open Pro velgen is uitstekend. Misschien dat een echt goede en veeleisende fietser er iets op aan te merken vindt, maar ik ben er volledig gelukkig mee.
Harde wind is meestal tegen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2005 09:51

Prachtig fietsje!! Alleen de al eerder genoemde wielen: Eurus of Neutron had idd veel mooier geweest en natuurlijk een Pinarello wit stuurlintje ipv Deda . Deze wielen lekker gebruiken in de regen en op de kasseien en een mooi setje erbij kopen. Een setje Protons of Ksyriums hoeft de wereld niet te kosten.(persoonlijke voorkeur: ik vind het zwart-wit niet mooi, ik heb toen ik de mijne kocht bij deze staan kwijlen)
 
Less is bore

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 22 jul 2005 13:00

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 22 Juli 2005
Prachtig fietsje!!
Alleen de al eerder genoemde wielen: Eurus of Neutron had idd veel mooier geweest en natuurlijk een Pinarello wit stuurlintje ipv Deda . Deze wielen lekker gebruiken in de regen en op de kasseien en een mooi setje erbij kopen. Een setje Protons of Ksyriums hoeft de wereld niet te kosten.

(persoonlijke voorkeur: ik vind het zwart-wit niet mooi,

Absoluut een prachtige fiets. Geweldige uitstaling. Ben het wel eens met de "kritiek" op de wielkeus. Hier horen natuurlijk mooie campa wielen in. Vooral met zwarte velgen is de fiets helemaal een plaatje.
Maar goed beschouwd valt er niets op aan te merken. Veel beter kun je niet krijgen, zeker niet mooier. Veel plezier ermee. Vindt zwart-wit trouwens wel erg mooi.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 jul 2005 14:07

Quote: Origineel geplaatst door Ron Engels op 22 Juli 2005
Ik ben een relatief onervaren fietser, en kan de Pinarello niet goed vergelijken met andere top fietsen. Mijn vorige fiets koste nog geen kwart van deze, en dat is dus geen eerlijke vergelijking.
Dat gezegd hebbende, vind ik dat mijn Pinarello heerlijk rijdt. Het frame lijkt bijzonder stijf, maar de Onda vorken zorgen toch voor een onvermoed comfort over slechtere wegdekken. Voor zover ik dat kan beoordelen, is de wegligging ook uitstekend. Stabiel en vertrouwenwekkend. Het zal niet verbazen dat de Record groep uitstekend werkt, en het remvermogen in combinatie met de Open Pro velgen is uitstekend.
Misschien dat een echt goede en veeleisende fietser er iets op aan te merken vindt, maar ik ben er volledig gelukkig mee.



Prima. Het remvermogen van die Open Pro velgen is idd heel goed. En van de kwaliteit van de Record Ultra moet je me ook niet overtuigen. Fijn.

Als je ooit denkt aan andere wielen, zou ik je echt Campagnolo wielen aanraden. Ksyriums vind ik persoonlijk iets te minnetjes voor deze fiets.

Enjoy!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 jul 2005 16:28

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 22 Juli 2005


Een setje Protons of Ksyriums hoeft de wereld niet te kosten.


Nee maar in zo'n fiets steek je geen Protons natuurlijk.
En alsjeblieft ook geen Ksyriums inderdaad!
Eurus, Neotron, liefst Bora's natuurlijk
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

mars_vos
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2004 22:40

mars_vos 22 jul 2005 17:44

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 21 Juli 2005


Nu we toch over details praten.
Waarom zit bij record dat 'ringetje' aan het moertje van de snelspanner?


kan je je fiets maatje op sleeptouw nemen
 
keep the bike alive

Plaats reactie