Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 26 jul 2005 14:49

Vandaag 2:40 in heuvels van het reichswald en Groebeek gefietst.68 km .
Laatste 3km lek...........
cornelli racing cycles Uden

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 26 jul 2005 21:25

Vandaag 120 km gefietst op de Veluwe. In een hoger beentempo dan normaal  - was schijnbaar iets teveel van t goeie.. Kreeg na 70 km beetje pijn bovenin in m'n benen, bij de heupbuigers. Dat werd steeds erger... laatste stuk was EEN doffe ellende.. kon eigenlijk alleen nog maar staand fietsen...
Ga vrijdag weer pproberen in een hogere cadans re rijden, maar dan slechts 75 k!

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 26 jul 2005 22:21

Net mijn standaard rondje van 75km gefietst. Ik had me voorgenomen om eens volle bak te gaan rijden en zo leeg mogelijk weer thuis te komen. En weet je wat? het is me nog gelukt ook! 33.5km/u met een cadans van gem 99. de eerste 10km rustig los gereden en daarna allen maar vol. De laatste 10km hebben er waarschijnlijk voor geen meter meer uit gezien, was geen sprake meer van souplesse, maar stug door buffelen.
Morgen maar weer iets rustiger aan...
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 27 jul 2005 00:32

Vanavond een rondje met de Lemelerberg gedaan.  Ook volle bak gereden.   Afstand was 65 km met 33,0 km\h gemiddeld.   Weer nieuw parcoursrecord, mede omdat er weinig wind stond.
 

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 27 jul 2005 04:07

Ook maar eens een rondje gebeukt: 42 km met gem. 35.2, was wel redelijk kapot daarna.....wel lekker om ze te stoempen! Mede mogelijk door 2 weken fietsen in Fr.....daarvoor lag het toch wel lager.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 27 jul 2005 22:05

Gisteren een tijdritje met 4 vrienden gereden en het was al bij al wel fijn ondanks de vele regen. Het is eens iets anders om in de gietende regen volle zak langs de leiepaden te gaan vlammen vooral met de vele opspattingen van je voorganger, Het is altijd fijn als je iets wil eten, maar dat niet gaat omdat je mond vol met zand zit. Maar ik vond het wel leuk. In de regen rijden kan zeer leuk zijn, maar rijd NOOIT over een brug met houten latjes. Ik lag bijna in de leie wegens overdadig wegslippen wan mijn banden.
Excuse me while I kiss the sky

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 27 jul 2005 22:53

Om in de ''geest'' van het harde rijden te blijven. Vandaag weer eens, sinds lange tijd, een intensieve duurtraining gedaan.
Afstand: 109 kmtijd: 3 uurgemiddelde: 36,3 km/hcadans: 95gem. hs: 165gem. vermogen: 280-300 watt (uitgerekend) *weer: veel wind, beetje regen, vooral op begin.
* mooie is dat deze vermogens precies overheen komen met die hartslag.
Rondje: hengelo - weerselo - kuiperberg - hooidijk (duitse kant) - getelo - heuvelgebied rond getelo - itterbeck - richting nordhorn - ootmarsum - denekamp - tankenberg - oldenzaal - weerselo - hengeloOp begin een simulatie van een demarage nagedaan, dus bijna volle bak. Dit 10 min. volgehouden en daarna het ritme zoeken op harstalg 165 met verzuurde benen.Na 2 uur begon ik er doorheen te zitten, de benen lieten van zich spreken en de wind, die van alle kanten leek te komen, maakte het er niet makkelijker op.Bij binnen komst oldenzaal langzaam aan gaan versnellen richting weerselo en na weerselo aan hs 175-180 richting hengelo gegaan. Wind van schuin achter en op de 53-15 aan 43-45 km/h terug naar huis.Op 200 meter voor bordje hengelo nog eens maximaal op de pedalen gaan staan en zo toch nog een snelheid van 52 km/h ontwikkelt.
Ik heb geprobeerd een ontsnapping te simuleren, das redelijk gelukt dacht ik. En nu ben ik kapot en ga ik de hele avond luieren.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 27 jul 2005 23:11

 Zo, wie durft er nu nog te posten over een uurtje fietsen met 28km/h?

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 jul 2005 01:16

Ik niet meer hoor! Vandaag toch nog op de velo gestapt en ruim 58 km gereden. Gemiddelde 27,2 ( AOW tempo, sorry hoor)
Was net bezweet thuis en trok mijn schoenen uit toen mijn jongste zoon belde. Pa, kan je ff helpen. Ik sta bij het Pannenkoekenhuisje (Oude Maas bij Barendrecht)  met lekke band en mijn pomp doetutniemeer. Hup snel douchje gepikt en per auto naar zoonlief. Met voetpomp, eigen fietspomp, reserve binnenbandje en nog wat spulletjes.
Kom bij de afgesproken parkeerplaats en daar staat nog een fietser met lekke band. Nou, die hebben we ook maar geholpen met de HD pomp. Hij was abonnee van FIETS en zei dat hij een nieuwe pomp wilde kopen die ook in FIETS had gestaan. Hij was geen forumlid. Geen tijd , zei hij. OK. Die weg en zoon Mark moest zijn schoenplaatjes nog vrij maken van klei hetgeen met wat gepeuter en water uit de bidon eindelijk lukte. Komt er wéér een racefietser het parkeerterreintje oprijden met een afloper en die nog een paar km naar Barendrecht moest. Die had staan te pompen  toen de andere , eerder door mij geholpen fietser voorbij kwam en zei dat ik op de parkeerplaats stond met een HD voetpomp!  Nou, ook deze "klant " geholpen met 8 bar! Dat was me een Lekkabandudag !
 En ik? Geen lekke band! Achterop ligt een Specialized Armadillo, 25 mm Onverwoestbaar! Voorop een 23 mm Vittoria Rubino, ook heel lekbestendig. Maar ja, ik koers ook niet en kijk niet op een paar gram of soepele wegligging of bochtvastheid want voor mij is lekvrij rijden belangrijker dan hard fietsen. Maar....je moet er wel weer op uit voor je zoon. Nou, graag gedaan hoor! Ben ik nog ergens goed voor!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 28 jul 2005 02:29

Gisteren trainingswedstrijd in Geleen gereden. Weer het peloton gedubbeld samen met een kopgroepje, heb de sprint alleen laten lopen. Ging redelijk hard, koers incl neutralisatie 44,1 km/u gem. Tijdens de neutralisatie ook nog even achter de derny gehangen en zo een rondje op het peloton gepakt, dat was wel gaaf, tussen de 60 en 65 km/u, je wordt dan echt helemaal in de (middelhoge) bochten gedrukt.

vassago
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 apr 2005 19:38

vassago 28 jul 2005 11:16

Gisteravond voor het eerst hier in Noordwijk en omgeving gefietst. Ik woon hier 8 maanden gedurende mijn stage dus dan kan ik net zo goed 's avonds lekker gaan fietsen. De eerste 45 gefietst gisteren, moet zeggen dat het iets anders is dan bij Vlissingen en omgeving :p Iets meer heuvels en al, maar al met al toch een gemiddelde van 31 wat ik niet slecht vond voor mezelf :)
/

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 28 jul 2005 20:44

langs de middenpeelweg gefietst en via zeeland en Escharen naar huis.
95km 3:40 .
Ik zet er maar geen gem meer bij omdat de heer Ponsteen het niet goed vind als je langzamer dan 30 gem gaat.
Nou Ponsteen ook jij wordt ouder en dan zul Jij ook met minder genoegen moeten nemen.
Of niet soms 50+ ers.
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie