Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 18 jun 2004 01:05

 
Zoals op veel forums bestaat: een topic voor zomaar wat gebabbel. Niet nuttig of belangrijk, wel gezellig!
In dit topic kun je vertellen of je nog gefietst hebt vandaag. Ging het oerend hard, had je vijf lekke banden, was het heerlijk weer of zijn ze de weg aan het opbreken op je vaste trainingsrondje? Deel het hier met je forumgenoten.
 
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 18 jun 2004 01:09

 
Zal ik zelf het goeie voorbeeld geven :)
Na ruim 300 km op mijn nieuwe karretje had ik vanavond voor het eerst echt het gevoel van 'dit is MIJN fiets'. De zithouding voelt vertrouwd (heb mijn stuur inmiddels iets gekanteld, die hoogstaande remgrepen bevielen me echt niet), de bochtjes gaan weer vanzelf en als ik staand flink aanzet, heb ik niet meer het gevoel dat ik een passagier ben op mijn fiets in plaats van de bestuurder.
Nou nog goed weer dit weekend (droog zou al goed genoeg zijn!)
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 18 jun 2004 17:37

Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 17 Juni 2004


Nou nog goed weer dit weekend (droog zou al goed genoeg zijn!)


Helaas beloven ze weinig goeds. Kunnen ze de Jan Jansen classic beter maar weer Hel van Wageningen noemen met al die voorspelde regen.
Vandaag zou ik met een groep collega's gaan fietsen op de posbank, maar die tocht is helaas afgelast. Watjes ;)
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 19 jun 2004 00:15

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 18 Juni 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 17 Juni 2004


Nou nog goed weer dit weekend (droog zou al goed genoeg zijn!)


Helaas beloven ze weinig goeds. Kunnen ze de Jan Jansen classic beter maar weer Hel van Wageningen noemen met al die voorspelde regen.
Vandaag zou ik met een groep collega's gaan fietsen op de posbank, maar die tocht is helaas afgelast. Watjes ;)

Dan ben ik ook een watje want ik ga morgen niet naar Wageningen... Tsja, watjes kunnen slecht tegen regen hè :)
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 19 jun 2004 00:57

Ben net terug van de sportdokter. Tendinitis aan de aductoren is aan de betere hand: ik mag fietsen. Wel moet ik oefeningen doen om de laterale buikspieren te versterken.
T zal nog lang duren voor het echt helemaal weg is, maar het so be it, want de andere optie is cortizoneninjecties, en dat vond ik wat teveel van 't goeie...
Gazelle Torrente 2002

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 19 jun 2004 14:43

 
Maandag voor mijn doen heel ver gefietst. Ik fiets zelden meer dan 100 km, maandag vond ik het tijd voor vier uur fietsen. Uiteindelijk haalde ik 122 kilometer in 4 uur 15 minuten (29 en een beetje gemiddeld). Mooie lange tocht door Twente, over drie klimmetjes van de heuvelrug en verder door Zuid-Twente en de Achterhoek. Tegen het einde toe werd het wel erg moeilijk. Ik probeer me dan zo veel mogelijk te concentreren, zuinig te rijden en aan leuke ontspannen dingen te denken. Tja, duursport, je moet het maar leuk vinden. Mijn achterwerk en mijn armen hadden het moeilijk, ik moet nog een beetje wennen aan mijn nieuwe lange diepe sportieve zit. En mijn zadel moet ik nog anders op de zadelpen zetten. Gaf wel veel voldoening om te merken dat mijn conditie best wel goed is. Door mijn schildklierziekte is dat namelijk helemaal niet vanzelfsprekend. Zo'n race als de Marmotte, ik moet er (nu nog) niet aan denken. Misschien ooit...
 

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 19 jun 2004 20:18

Nou ik moet er wel aan denken. Ben al weer het hele jaar bezig om me voor te bereiden op de Marmotte. Vorig weekend de Eddy merckx gereden in de Ardennen. Wat valt die tegen zeg. 165 Km met 17 heuvels. Is misschien nog wel zwaarder dan de marmotte omdat je niet in je ritme komt.
Tot aan 100 Km lekker gefietst, op koers voor goed. Helaas moest ik daarna eigen tempo gaan rijden om me niet kapot te rijden en 2 weken te moeten herstellen. Moest binnen de 6 uur rijden voor goud en wat rijd ik.. 6.07 K@@#t.
2 dagen rust. Woensdag 2 uur met 3 x 15 min hard. vrijdag avond ruim 2 uur tegen 32 gemiddeld. Vandaag stond er weer 2x 20min hard op het schema maar ik was toch een beetje moe. Hersteltraining gedaan. Morgen maar weer 3 uur met 2 x 20 min.
Nog andere forumleden die de Marmotte gaan rijden? Ben benieuwd naar de schema's die je gebruikt. Ikzelf gebruik de trainingsplanner van de fiets. 

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 19 jun 2004 23:53

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 18 Juni 2004


Ben net terug van de sportdokter. Tendinitis aan de aductoren is aan de betere hand: ik mag fietsen. Wel moet ik oefeningen doen om de laterale buikspieren te versterken.
T zal nog lang duren voor het echt helemaal weg is, maar het so be it, want de andere optie is cortizoneninjecties, en dat vond ik wat teveel van 't goeie...


Da's goed nieuws Brecht! Veel plezier op de fiets! Ga je nu nog wel tijd overhouden voor het forum?
Trouwens nog gefelicteerd met je 200ste post :)
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 20 jun 2004 13:48

Gvanloo pakt de zaken goed aan! Hou ons op de hoogte van je vorderingen hé! La Marmotte staat ook erg hoog op mijn persoonlijk verlangslijstje, maar zolang ik student ben, zal het er - vrees ik - niet van komen. :s
Gazelle Torrente 2002

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 20 jun 2004 17:36

 
Hehhhh, heerlijk gefietst vanmorgen. Om kwart over zeven met een ochtendzonnetje van Vlaardingen naar Pijnacker. Een stuk wat ik al honderd keer gereden heb, maar het blijft schitterend, zeker zo s morgens vroeg als het nog stil is. Vanuit Pijnacker met de club een kort ritje van 85 km (vaderdag) o.a. over de dijk van Krimpen naar Gouderak en een stukje langs de Reeuwijkse Plassen. Geen regen gehad, rustig op de weg, hele stukken tegen de 40 gereden (toerclub!?) en gezellig. En toen nog naar huis. 
Na dit soort ritjes weet je waarom je fietst :) Nu alleen nog mn fiets schoonmaken :(
Oh ja, het waaide geloof ik wel een beetje.
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

jurrien
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:22

jurrien 20 jun 2004 17:55

Ook ik heb vandaag met de club gefietst. Vanaf stompwijk zijn we richting de duinen gegaan, vanwaar we naar langevelderslag gingen. Met de wind vol in de rug en met snelheden die constant tussen de 35 en 45 lagen zijn we naar langeveld gereden.
Bij iedereen was de tank door de hoge snelheden op de heenweg al aardig leeg geraakt, en toen begon de lange leidensweg tegen de wind in. Doodmoe, maar wel voldaan kwam ik (en de anderen ook) uiteindelijk weer thuis.
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(Wat er ook gebeurt altijd blijven fietsen)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 20 jun 2004 23:28

 
In zulke ritten, met op de terugweg harde tegenwind, komen de echte kerels bovendrijven :)
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

Plaats reactie