Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 18 jul 2005 19:46

Gisteren 110KM Alleen.
Omgeving Xanten en Sonsbecker Heuvels.
Vandaag met z'n 2: 67KM .
Grave en de kraaienbergseplassen.
Daaag een paar dagen naar Friesland (zonder bike).
cornelli racing cycles Uden

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 18 jul 2005 20:41

Ik heb vandaag ook gefietst en ik heb onderweg met moeite een fietser ingehaald. Op dat moment bleek dat het een vrouw was en ik heb zoals gewoonlijk flink gas gegeven nadat ik de persoon ik kwestie inhaalde. Ondanks dat ik continu tegen de 40 km/h reed, raakte ik haar niet kwijt. Ze bleef in het wiel zitten.
Ik zag pas een advertentie van iemand die een flinke fietsvrouw zocht, welnu, ik zou zeggen: dit lijkt mij een geschikte kandidate.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 18 jul 2005 21:37

Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 18 Juli 2005
Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 17 Juli 2005vandaag vanuit Heerhugowaard onhoog gestoken naar:
Schagen,
Anna paulowna
Breezand
Den Helder.
vanuit Den helder pal onder de dijk langs, naar Huisduinen.
vanuit huisduinen langs de kust, en door de duinen terug via:

Julianadorp, groote keeten, Callantsoog, Petten (eventueel even gluren bij beukers bikes)en via schoorl, schoorldam en langedijk weer terug.
Route is 96 km lang, en behoort inmiddels tot mijn favouriete rondje. Ik ben er 3.5 uur gemiddeld mee bezig, incl tussenstop om even bij en naar de zee te kijken.
Ander favouriet rondje: Heerhugowaard, Heiloo, Limmen, Beverwijk, en dan terug naar de egmonden, Bergen (aan zee) en doorsteken naar alkmaar.

Ik ben wel jaloers op al die limburgse heuveltjes, maar troost mij met de gedachten dat de duinen ook heel mooi zijn.!

fietsgroeten, Martin.Ik woon zelf in Noord-Brabant maar rijdt op maandagavond vaak in de omgeving Purmerend. Wat mij opvalt is dat het in Noord-Holland werkelijk altijd waait (en vaak harder dan in Brabant). Ik ben al eens omgedraaid omdat ik tijdens een rit bijna 3 keer van de dijk het water ingeblazen werd. Als ik het positief bekijk: de perfecte voorbereiding voor de Vlaamse voorjaarsklassiekers alleen in je eentje is het zo lastig om een waaier te vormen.


daarom hebben Noord-hollanders zo'n bolle rug, en dikke bovenbenen..

groetjes, Martin.
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 19 jul 2005 00:46

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 18 Juli 2005

Gisteren 110KM Alleen.Omgeving Xanten en Sonsbecker Heuvels.Vandaag met z'n 2: 67KM .Grave en de kraaienbergseplassen.Daaag een paar dagen naar Friesland (zonder bike).

Als je in Dokkum bent kun je wel ff langskomen!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 jul 2005 02:02

Idd heftig onweer daar in Brabo-land!

En ik ben blij mijn pootjes dik te kunnen kweken op de Limburgse heuveltjes i.p.v. in de Hollandse wind. Bah... wind...

trek5500
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2004 17:08

trek5500 19 jul 2005 13:42

Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 18 Juli 2005


Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 18 Juli 2005


Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 17 Juli 2005

vandaag vanuit Heerhugowaard onhoog gestoken naar:Schagen,Anna paulownaBreezandDen Helder.vanuit Den helder pal onder de dijk langs, naar Huisduinen.vanuit huisduinen langs de kust, en door de duinen terug via:Julianadorp, groote keeten, Callantsoog, Petten (eventueel even gluren bij beukers bikes)en via schoorl, schoorldam en langedijk weer terug.Route is 96 km lang, en behoort inmiddels tot mijn favouriete rondje. Ik ben er 3.5 uur gemiddeld mee bezig, incl tussenstop om even bij en naar de zee te kijken. Ander favouriet rondje: Heerhugowaard, Heiloo, Limmen, Beverwijk, en dan terug naar de egmonden, Bergen (aan zee) en doorsteken naar alkmaar.Ik ben wel jaloers op al die limburgse heuveltjes, maar troost mij met de gedachten dat de duinen ook heel mooi zijn.!fietsgroeten, Martin.


Ik woon zelf in Noord-Brabant maar rijdt op maandagavond vaak in de omgeving Purmerend. Wat mij opvalt is dat het in Noord-Holland werkelijk altijd waait (en vaak harder dan in Brabant). Ik ben al eens omgedraaid omdat ik tijdens een rit bijna 3 keer van de dijk het water ingeblazen werd.
Als ik het positief bekijk: de perfecte voorbereiding voor de Vlaamse voorjaarsklassiekers alleen in je eentje is het zo lastig om een waaier te vormen.

daarom hebben Noord-hollanders zo'n bolle rug, en dikke bovenbenen..groetjes, Martin.


Deze Noord-Hollander heeft geen dikke bovenbenen en holle rug. Ik fiets ook in de kop van Noord-Holland met altijd wind tegen, maar die dikke boven benen willen maar niet komen.
Het is natuurlijk niet zo dat als je altijd maar tegenwind rijdt je automatisch dikke binnen krijgt. Als je kijk naar de huidige generatie fiets talenten komen zij ook uit Noord-Holland. Thomas Dekker - Dirkshorn, Bas Gilling - Warmenhuizen, Kai Reus - Winkel. en ze kunnen ook nog allemaal redelijk goed tot goed klimmen. en wat te denken van Steven Rooks en zij allen hebben toch niet echt dikke bovenbenen.
 
Ooit kiest u voor mooist

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 19 jul 2005 14:08

Het gezegde in Brabant luidt:
Ge mot nie zo veul mouwe, doar krijgde dikke bene van.
(Je moet niet zo veel zeuren, daar krijd je dikke benen van)
Dus, als je dikken benen wil hebben doe dan je voordeel met deze volkswijsheid.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 19 jul 2005 19:50


Deze Noord-Hollander heeft geen dikke bovenbenen en holle rug. Ik fiets ook in de kop van Noord-Holland met altijd wind tegen, maar die dikke boven benen willen maar niet komen. Het is natuurlijk niet zo dat als je altijd maar tegenwind rijdt je automatisch dikke binnen krijgt. Als je kijk naar de huidige generatie fiets talenten komen zij ook uit Noord-Holland. Thomas Dekker - Dirkshorn, Bas Gilling - Warmenhuizen, Kai Reus - Winkel. en ze kunnen ook nog allemaal redelijk goed tot goed klimmen. en wat te denken van Steven Rooks en zij allen hebben toch niet echt dikke bovenbenen.

Einde quote, en reactie van Martin:

Je snapte toch wel dat het mijn opmerking grappig was bedoeld?

gr Martin.
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 20 jul 2005 04:34

Vandaag weer eens geknald op de wielerbaan in Geleen. Had goede benen, en als gevolg daarvan ook twee keer het peloton gedubbeld met een collega-coureur. Een paar ronden voor het einde moesten alle gedubbelden eruit en moesten wij dus met zijn 2en afsprinten. Anderhalf rondje voor het einde demarreerde ik uit zijn wiel en gelijk schoot er een enorme kramp in mijn rechterkuit. Kon nog wel redelijk doorstoempen (55 km/u ofzo) maar echt soepel ging het niet meer. Hij kwam weer in mijn wiel en sprintte daarna over mij heen. Ik kon nog naast hem komen maar mistte zo'n 20cm op de streep.

Helaas, zonder kramp had er zeker meer in gezeten, ik voelde me wel de sterkste van ons twee.
Gemiddeld 43,5 km/u.

trek5500
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2004 17:08

trek5500 20 jul 2005 13:12

@marrrtin, natuurlijk berijp ik dat het grappig bedoeld was.
Ooit kiest u voor mooist

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 21 jul 2005 21:25

@ mensa ik was op camping kuuk horne dus erg kort bij jou in de buurt.
Wat een wind daar bij jullie .
Erg goede vervanger van onze limburgse heuvelen moet ik zeggen...
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie