Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 29 mei 2006 00:04

vandaag 55 km geintervalt
1min knalle 5 min knalle en minute knalle opvoere tot 5 min knalle en dan weer afvoere
lekker getraint en het weer was weer eens een stuk beter alleen veel wind maar wind is een goede trainingsmaatje
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 mei 2006 01:10

Afgelopen donderdag tm zondag in Dalhem geweest en fantastisch gefietst!

DO: 78km
VR: 128km
ZA: 161km
ZO: 57km

Mooie klimmen gedaan, o.a. de Rosier, Redout, Baraque Michel etc. Veel regen gehad maar totaal geen problemen, niet koud gehad, zat na 6 uur nog steeds superfris op de fiets
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 29 mei 2006 03:09

Met Skits Scepticus? Kwam hen (waaronder Cas*) tegen vandaag en heb ze ff begeleid richting Maastricht (of eigenlijk Valkenburg uiteindelijk). Zelf lekker 135km gefietst, eerst rustig (want in gezelschap), daarna nog ff wat harder. Heerlijk weer onder de zon, had dat echt ff nodig. Benen waren prut want de hele week niets gedaan, maarja, dat komt wel weer.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 mei 2006 12:07

Jup, idd met Skits
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 29 mei 2006 14:25

Hemelvaart en weekend in Hoorn (Noord-Holland) geweest. Tussen de buien door toch nog twee tochtjes kunnen maken. Eerst op de mooie donderdagavond het prachtige dijkweggetje van Hoorn naar Enkhuizen langs de Markerwaard. Prachtig uitzicht met laagstaande zon. Alleen een beetje koud. En verrek wat staat er een wind. In Twente staat er welgeteld vier keer per jaar zo veel wind. Zondag langs de kust naar beneden. Helaas hebben ze een dijk tussen de weg en de Markerwaard neergezet. Geen uitzicht dus naar het water. Via de Beemster met zijn dorpjes weer naar Hoorn. Met de wind in de rug nog eventjes 50 gereden (en dan denk je: wat gaat dat makkelijk, totdat je op je hartslagmeter kijkt... gek toch). Mijn eindoordeel over fietsen in Noord-Holland: Mooie gedeelten afgewisseld met OERSAAIE kale, rechte wegen door een woestijn van gras met schapen. Goed, ben niet in de Duinen wezen fietsen, is ook mooi, maar tevens ietsjes te druk om lekker door te fietsen. Nee, ik houd het bij Twente en de Sallandse en Utrechtse heuvelruggen.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 29 mei 2006 14:53

bericht van het KNMI "de hele dag  regen"dus dacht ik vanmorgen dan maar mt de ATB want ik wil toch wel wat doen na 1 week rust.
Dus tijdens een bui aan gefietst en ik was in Afferden op de hei stopte de regen en heb door de hitte van de zon mij van mijn regen kleren moeten ontdoen  en wat denk je : al met al maar 10 min regen en de rest best wel zonnig dus........ had ik best met de racer kunnen gaan ( want dat is toch eigenlijk wat we  willen of niet ???). na 2:20 weer thuis en toch redelijk voldaan
Maar zoals het er nu uit ziet mogen we weer hopen op beter weer tijdens het pinkster weekend
cornelli racing cycles Uden

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 30 mei 2006 14:23

vandaag een rustige d1 training gedaan.
96 km 3 uur 25 min laatse 13 km storm gehad
berghem, herpen, schaijk, grave, nederasselt, overasselt, heumen brug over, cuijk, oeffelt, beugen, boxmeer, sint anthonis, ledeacker, wanroij, mill, volkel. uden, nistelrode, heesch en weer thuis in OSS
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 30 mei 2006 17:04

@Buzz: Fietsroutes zijn er natuurlijk wel, alleen zijn ze nooit voor de asfalt-only bikers geschikt. Elke regio heeft wielerverenigingen die prachtige tochten uitstippelen. Het zou mooi zijn als die beschikbaar zouden zijn voor iedereen. Liefste natuurlijk met speciale bordjes. Of met bestaande routes en bijbehorende bordjes met bijgevoegd asfalt alternatieven waar nodig.
We kunnen natuurlijk een paar topics openen, waar mensen uit de desbetreffende provincie tips voor mogelijke routes, mooiste weggetjes, beste klimmetjes. Maar dan wel overzichtelijk (geen honderden posts waar niemand doorheen wil ploegen)...

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 31 mei 2006 02:46

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 30 Mei 2006
@Buzz: Fietsroutes zijn er natuurlijk wel, alleen zijn ze nooit voor de asfalt-only bikers geschikt. Elke regio heeft wielerverenigingen die prachtige tochten uitstippelen. Het zou mooi zijn als die beschikbaar zouden zijn voor iedereen. Liefste natuurlijk met speciale bordjes. Of met bestaande routes en bijbehorende bordjes met bijgevoegd asfalt alternatieven waar nodig. We kunnen natuurlijk een paar topics openen, waar mensen uit de desbetreffende provincie tips voor mogelijke routes, mooiste weggetjes, beste klimmetjes. Maar dan wel overzichtelijk (geen honderden posts waar niemand doorheen wil ploegen)... Nee, per provincie een topic openen met beschrijvingen van fraaie routes is niet wat ik bedoel, Ponsteen. Da’s alleen interessant voor mensen die er al redelijk bekend zijn. Dan kunnen ze wat extra ommetjes plakken aan de reeds bekende wegen.

Zelf zou ik nooit met een A4-tje vol beschrijvingen plus een michelinkaart in m’n achterzak op totaal onbekend terrein gaan trainen. Dus ja, gemarkeerde race-routes bedoel ik, net zoals er al tig off-road routes uitgestippeld zijn. Bijvoorbeeld per provincie ’n rondje van 80km en eentje van 120km, welke aan elkaar geplakt zijn tot een 8-vormig geheel. De totale route is dan 200km.

Het samenstellen van de routes zal geen probleem zijn. Wel natuurlijk wie die bordjes gaat plaatsen, en wie dat gaat financieren. Nog eenvoudiger als die bordjes is trouwens het aanbrengen van pijlen op het wegdek (mbv sjablonen), zoals ze bij onze Belgische vrienden gewoon zijn. Bij de cyclo’s staan de verwijzingen keurig op het asfalt (of kasseien) geverfd. De Criquielion bijvoorbeeld kan je het hele jaar door ‘zonder problemen’ fietsen, daar heb je echt geen kaart voor nodig. Wel 'n paar goeie benen.

Maar goed, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel racefietsers op een mooie dag de auto in zouden stappen om elders in het land flink wat trainingskilometers weg te trappen op een –- door locals uitgezette -- fraaie route. Volgende vraag is dan: bij wie moet je zoiets aankaarten? Gemeente, provincie, minister Peijs, ANWB? Geen idee.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 31 mei 2006 03:22

 
  Ook gefietst vandaag,   Rondje Goudvis   -  Andijk - Medemblik - Kolhorn - Wieringerwaard - St‘Maartens Zee -  Schagen - Heerhugowaard - Opmeer - Onderdijk - Andijk.  Totaal 97 km met veel wind vandaag , en langs de goudvis gefiets vandaar  het rondje goudvis:
http://www.attraktieparkdegoudvis.nl/index-nl.htm 

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 31 mei 2006 15:30

's Morgens een stukkie gefietst. Noordwijk > Lisse > de Zilk > Aerdenhout > Bloemendaal > door het Kennemerduin > via Zandvoort weer terug. Het zou droog zijn in het westen, ik heb er niks van gemerkt, een paar buitjes gehad onderweg en een puist wind.
kiekeboe

Plaats reactie