Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Droomfiets

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 26 jul 2010 18:18

lijkt idd op een kerstboom
Anima Sana In Corpore Sano.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 26 jul 2010 18:39

De kleuren zijn gewoon al jaar en dag het logo van Look. De kleur is even 'gewoon' als celeste voor een Bianchi of blauw voor een Gios. Dus geen reden om het een 'aparte' kleur te vinden.
Afbeelding

Bovendien is hij vrij 'clever' ontworpen: verstelbare cranklengte, verstelbare stuurpenhoogte- en (!) lengte, mooie crank ook.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 02 aug 2010 11:54

Mijn Droomfiets: ""Bianchi Vigorelli"".

Afbeelding

Lekker simpel maar helaas niet te krijgen in ons kikkerlandje :-(
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 02 aug 2010 12:26

[quote="BianchiSL3"]Ik kan het wel waarderen, hoewel mijn eigen Pegoretti een veel rustiger spuitschema heeft. De bezitter van deze stalen fiets claimt een gewicht van 6,7 kilo...[/quote]

Volgens mij is dit de responsorium (columbus XCr)?? Die zijn idd wel wat lichter dan "gewoon" staal, maar 6,7kg?? Dat red ik niet met mijn IF SSR (zonder lak!!). Ik heb dan wel geen obermayers.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 02 aug 2010 13:40

[quote="Ypuh"]Mijn droomfiets is gewoon een Cervelo S1 of een Wilier Izoard. Daarnaast een leuke afmontage en setje velgen die ik al heb en een SRAM Force of Shimano Ultegra groep. Geen onrealistisch doel en daarom hoop ik deze fiets volgend jaar ook te hebben :d. Het frame word waarschijnlijk zelfs deze zomer nog wel aangeschaft.[/quote]

Jammer, dan heb je straks niks meer om over te dromen...

:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 02 aug 2010 14:49

[quote="paulusR3"][quote="BianchiSL3"]Ik kan het wel waarderen, hoewel mijn eigen Pegoretti een veel rustiger spuitschema heeft. De bezitter van deze stalen fiets claimt een gewicht van 6,7 kilo...[/quote]

Volgens mij is dit de responsorium (columbus XCr)?? Die zijn idd wel wat lichter dan "gewoon" staal, maar 6,7kg?? Dat red ik niet met mijn IF SSR (zonder lak!!). Ik heb dan wel geen obermayers.....[/quote]

Ik denk dat dit het 'Excel' gewicht is. Mijn Pegoretti is in Excel bijna een kilo lichter dan in het echt. De meeste fabrikanten zijn erg optimistisch als het over het gewicht van hun producten gaat. Aan de unster is het meestal wat realistischer.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 02 aug 2010 14:55

Het rekenen met niet zelf gewogen gewichten is net zo goed als de data die gegeven wordt. Als je toch wil rekenen zonder te wegen adviseer ik je de listing van weightweenies te gebruiken (http://weightweenies.starbike.com/listings.php) dat zijn werkelijk gewogen gewichten van mede weenies ;)

Wat beteft de 6,7kg van de eerder geshowde fiets.. is wel haalbaar, LW's, Clavicula crank en ZG remmen. tegenwoordig is sub 7kg niet meer zo moeilijk.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 06 aug 2010 22:10

Die peregrotti of zoiets....wat een grafbak!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

wielerrevue
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2006 14:28

wielerrevue 07 aug 2010 01:44

[quote="Groene Spicht"]Die peregrotti of zoiets....wat een grafbak!!![/quote]

Bedankt voor deze sterk onderbouwde en constructieve post! Ga zo door!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 07 aug 2010 02:02

Valt me op dat een droomfiets veelal bepaald wordt door de kleuren en/of het spuitschema.
Een frame opgebouwd uit "standaard" buizen is ineens een plaatje als er een "exclusief" merk op staat of een kunstenaar er een orgasme op heeft gekregen.

Die Pegoretti is een prachtige fiets, maar ik vind bijvoorbeeld een BMC, Pina of Cervélo veel meer doordacht en sprekend qua ontwerp.
Of het mooi is en/of functie heeft is natuurlijk een eindeloze discussie, maar zet eens 100 fietsen, gespoten in 1 kleur en zonder transfers naast elkaar.
Dan zie je welke eruit springen en welke 13 in een dozijn ontwerpen zijn.
Een losgeslagen Andy Warhol maakt van een Trabant toch ook niet ineens een droomauto?



FacebookS3RSSite

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 07 aug 2010 11:41

[quote="Groene Spicht"]Die peregrotti of zoiets....wat een grafbak!!![/quote]

Je kan een fiets mooi vinden of spuuglelijk vinden maar een genuanceerde uitspraak mag je toch wel verwachten,of is dat soms teveel gevraagd,maar gezien je uitspraken in andere topics had je gewoon een slechte dag.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

orangina
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2006 16:42

orangina 07 aug 2010 12:03

[quote="bontempi56"]Mijn Droomfiets: ""Bianchi Vigorelli"".
Lekker simpel maar helaas niet te krijgen in ons kikkerlandje :-([/quote]

Probeer Dupree in Utrecht eens... die heeft mijn Matta S9 ook als los frame weten te bemachtigen.

Plaats reactie