Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote... topic

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 27 jun 2005 17:52

Is het niet handig dat er van de onderdelen groepen van Shimano en Campagnolo een topic komt van elke groep. In het eerste bericht moet dan de informatie geplaatst worden over de betreffende groep die door bv de fabrikant gegeven wordt. In ieder geval objectieve en geen meningen. Daarna kunnen de forum gangers dan hun mening geven over de betreffende groep. Een voorbeeld van wat ik bedoel is vaak te vinden op het Tweakers forum. Hier een link naar zo’n topic waar een telefoon wordt behandeldt. color=#800080 http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1045735
Ik denk dat dit veel vragen op het forum kan minderen en een nuttige uitbereiding is op het forum.
 
Dit is eventueel ook wel voor fietsen te doen maar daar zijn er alleen zoveel van… Belangrijk is in ieder geval dat de informatie objectief is!!!
 
Ik zou op zich best een keer een voorbeeld topic willen maken als men dat interessant vin.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 27 jun 2005 18:12

Goed idee inderdaad. Ben zelf ook een actief GoT'er en qua forumopzet kunnen wij nog veel daarvan leren. Ook van de grotere fietsmerken (bv Ridley en DeRosa ) kun je dan zo'n topic maken met een informatieve startpost erboven.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jun 2005 19:29

Dit gaat je niet lukken. Dat wordt onherroepelijk een serie topics waarin men het lelijke zaagblad van de DA-groep af gaat kraken en de klassieke lijn van Campa de hemel in gaat prijzen en visa versa.
Indien er mensen zijn met duidelijke vragen kunnen die hier op het forum toch wel worden gesteld.
Less is bore

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 27 jun 2005 21:10

Ik rijd met shimano! En kben er zeer content van. Mss steek ik op mijn volgende fiets(over een jaar of 10-15) wel campa.
Excuse me while I kiss the sky

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 27 jun 2005 21:27

Quote: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 27 Juni 2005
Ik rijd met shimano! En kben er zeer content van. Mss steek ik op mijn volgende fiets(over een jaar of 10-15) wel campa.


We zijn nog niet begonnen hoor

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 27 jun 2005 22:18

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Juni 2005


Dit gaat je niet lukken. Dat wordt onherroepelijk een serie topics waarin men het lelijke zaagblad van de DA-groep af gaat kraken en de klassieke lijn van Campa de hemel in gaat prijzen en visa versa.
Indien er mensen zijn met duidelijke vragen kunnen die hier op het forum toch wel worden gesteld.


Het eerste bericht moet dan ook zeer informatief en objectief zijn. De lezer moet zelf maar bepalen wat het met de informatie doe die over een bepaalde groep gezegt wordt. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een shimano - Campa discussie gaat worden want die draait grotendeels om wat met mooi vind en niet om kwaliteit.
Het is de bedoeling dat als er een topic is van Shimano Sora dat er eigenlijk informatie van Shimano in komt te staan. Niet wat ik of jij van Sora vind, alleen de subjectieve info en daarna de meningen. Misschien moet als het uitdraait tot een Shimano - Campa die berichten verwijdert worden of het hele topic sluiten. Maar met een beetje respect voor elkaar moet daar toch iets moois van te maken zijn.
Er zal echter wel veel tijd in gaan zitten om z'n topic te maken. Ik kom er zo deze week ook nog niet aan toe denk ik om iets als voorbeeld op te zetten. Het moet uitgebreid en nuttig zijn en geen half werk, anders heeft het nog geen zin.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 jun 2005 22:26

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Juni 2005


Dit gaat je niet lukken. Dat wordt onherroepelijk een serie topics waarin men het lelijke zaagblad van de DA-groep af gaat kraken en de klassieke lijn van Campa de hemel in gaat prijzen en visa versa.
Indien er mensen zijn met duidelijke vragen kunnen die hier op het forum toch wel worden gesteld.


Lol... ik lees met de regelmaat van de klok dergelijke commentaren en ook zo'n comments van "een Pinarello met Shimano gaat toch niet"; zolang het maar bij een mening ivm smaak blijft niets op tegen, of vertellen van ervaringen, maar sommigen denken dat voor vaststaande feiten te moeten.
Ikzelf heb fietsen afgemonteerd met Dura-Ace 9sp, met Dura-Ace 10sp en met Record Ultra. Allemaal prima groepen!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 jun 2005 22:28

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 27 Juni 2005


 
Het eerste bericht moet dan ook zeer informatief en objectief zijn. De lezer moet zelf maar bepalen wat het met de informatie doe die over een bepaalde groep gezegt wordt. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een shimano - Campa discussie gaat worden want die draait grotendeels om wat met mooi vind en niet om kwaliteit.
Het is de bedoeling dat als er een topic is van Shimano Sora dat er eigenlijk informatie van Shimano in komt te staan. Niet wat ik of jij van Sora vind, alleen de subjectieve info en daarna de meningen. Misschien moet als het uitdraait tot een Shimano - Campa die berichten verwijdert worden of het hele topic sluiten. Maar met een beetje respect voor elkaar moet daar toch iets moois van te maken zijn.
Er zal echter wel veel tijd in gaan zitten om z'n topic te maken. Ik kom er zo deze week ook nog niet aan toe denk ik om iets als voorbeeld op te zetten. Het moet uitgebreid en nuttig zijn en geen half werk, anders heeft het nog geen zin.


Ik vind wat meer structuur in dit forum echt geen slecht idee!! (al valt het best al reuze mee) Prima Timo002.
Bovendien vind ik het script van dit forum maar minnetjes hoor...  Is er hier eigenlijk een moderator of webmaster of weet ik veel wie verantwoordelijk is???
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 27 jun 2005 22:44

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Juni 2005

Ik vind wat meer structuur in dit forum echt geen slecht idee!! (al valt het best al reuze mee) Prima Timo002.
Bovendien vind ik het script van dit forum maar minnetjes hoor...  Is er hier eigenlijk een moderator of webmaster of weet ik veel wie verantwoordelijk is???



Een structuur en wat leuke scripts zijn wel leuk jah. Er is al eens gevraagd om een BHB PHP VBulletin achtich forum (Weet de naam zo niet meer) maar is nooit op gereageerd. color=#c80303bike_add1ct is volgens mij trouwens een moderator. 
Mooi wagenpark trouwens!!!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 27 jun 2005 23:49

phpBB (2) forum heet dat ja. Superhandig en makkelijk forum maar jammer genoeg ondersteunt de Fiets server dat niet, ofzo. En ik ben geen moderator, de mods zijn Amclassic_fan en Tyr_W.

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 28 jun 2005 13:10

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 27 Juni 2005


Quote: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 27 Juni 2005

Ik rijd met shimano! En kben er zeer content van. Mss steek ik op mijn volgende fiets(over een jaar of 10-15) wel campa.

We zijn nog niet begonnen hoor

Sorry, ik loop weer wat te hard van stapel denk ik. Ik zie deze dicussie dan ook helemaal zitten, ik zal wel weer kunnen lachen met sommige commentaren(hoop ik)
Excuse me while I kiss the sky

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jun 2005 17:19

Ik en Tyr W kunnen niets veranderen, aan de site, we kunnen enkel berichtjes en discussie verwijderen en verplaatsen. Dus echte aanpassingen maken kunnen we niet.
Ik vind het opzich wel een goed idee. Maar 1 puntje waar je op moet letten is denk ik dat je niet alles in de openingspost klakkeloos kopieert, en dan bedoeling alle leuke naampjes voor "technieken" die de fabrikanten verzinnen. Want daar heb je toch nix aan en voegt dus nix toe, terwijl dingen als kogellagers t.o.v glijlagers wel verschil maakt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie