Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Bike Care

sanderv
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2005 15:58

sanderv 13 sep 2005 16:43

Ik zal nog een keer een oproep doen, dan zijn jullie van me af. Vertel allemaal nog even jullie bevindingen op het gebied van fietsonderhoud.
Verder de vraag,  kennen jullie Cyclon en wat vinden jullie van het merk. Problemen mee gehad, of juist goede ervaringen
Allemaal bedankt voor jullie medewerking.
 
Groeten Sander

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 13 sep 2005 16:51

Quoten: Origineel geplaatst door Sander V op 13 September 2005


Ik zal nog een keer een oproep doen, dan zijn jullie van me af. Vertel allemaal nog even jullie bevindingen op het gebied van fietsonderhoud.
Verder de vraag,  kennen jullie Cyclon en wat vinden jullie van het merk. Problemen mee gehad, of juist goede ervaringen
Allemaal bedankt voor jullie medewerking.
 
Groeten Sander


SanderV, ik krijg een beetje de indruk dat je voor Cyclon werkt.Op 8 september gaf je al het advies om eens Cyclon te proberen en nu vraag je er weer naar.
Zit ik er ver naast?

sanderv
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2005 15:58

sanderv 13 sep 2005 18:03

Op zich niet zo heel ver. Ik werk niet voor ze, maar ik loop stage bij dit bedrijf. Dit onderwerp maakt deel uit van mijn stageopdracht. Maar het gaat mij niet om het smeren met Cyclon, wat natuurlijk een geweldig merk is, met uitstekende smerende kwaliteiten voor een lage prijs (haha). Het gaat mij om het smeergedrag in het algemeen.
Groeten Sander
 

toor
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jan 2005 13:18

toor 13 sep 2005 19:05

Aha...daar is het addertje...
wiel·ren·ner (de ~ (m.))<br>
1 hardrijder op de fiets => pedaalridder, pedaleur, renner

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 30 sep 2005 21:22

Ik zou niet zo snel Dreft gebruiken in plaats van shampoo om te wassen. Dreft trekt namelijk vet aan, dus ook van plaatsen waar je dat liever niet wilt.
Om een ketting met wasbenzine te onvetten is wat anders, want daar wil je juist dat het vet weggaat. Dus ik zou zeggen koop gewoon shampoo, zo duur is het echt niet.

supernormal
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2004 12:27

supernormal 06 okt 2005 11:21

Ik sluit me bij de meerderheid aan: afwassen met om het even welk afwasmiddel, Bio-cleaner voor ketting en tandwielen en een goed smeermiddel voor ketting en draaiende delen. Zelf zweer ik bij Morgan Blue Extra Dry Lube, trekt absoluut geen vuil aan en smeert toch voldoende lang. Voor extreem lange en vooral natte tochten behandel ik de ketting eerst met Morgan Blue Syn Lub. Das een heeeel dikke olie die zelfs na 1000 km in de regen nog piepvrije schakels oplevert.
Waar ik echt veel profijt van heb zijn de juiste borstels. Kijk maar eens naar deze borstel, de Quick & Clean van Morgan Blue. Die komt in elk gaatje en hoekje. Ideaal!
Het is die lange ragger op het plaatje
http://www.dwct.nl/default.asp?include= ... 1592560335
Ce n\'est pas normal, c\'est Supernormal

giantgiantman
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mei 2005 19:54

giantgiantman 11 okt 2005 22:15

hoi,
ik gebruik verschillende spullen.
reinigen ketting:-bionetsmeren ketting:-WD40 reinigen lakwerk:-autoshampoopoetsen lakwerk:-autopoetsmiddelen(meguiars, beste wat er is)
ook andere spulletjes uit de autoindustrie kan je heel goed gebruiken voor je fiets. Wat dacht je van spulletje voor je kunstof spatborden, je banden, velgenreiniger...eigenlijk alles. Heb zelf thuis heel veel autopoetsmiddelen staan (ben autofreak en daarbij ben ik ook autopoetser en wil altijd dat me auto er glimmend bij staat dus heb je alle middelen in huis) dus dat kan ik mooi gebruiken!
 
greetz giantgiantman
 

giantgiantman
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mei 2005 19:54

giantgiantman 11 okt 2005 22:25

owjah overigens poets ik mijn fiets elke week op mijn werk:
afspuiten met hogedruk(lichtjes innevelen in vol in de spatborden zodat vuil eruit wordt geblazen, nooit op lagers oid)fiets insprayen met vliegenreiniger, handwasje
insprayen met vloeibare wax...vooral op plekjes waar je niet bij kan komenbandjes met gummi, kunstof met gummi en zadel met leatherconditionerlak in een teflonwaxlaag(kost normaal 150 euro...en bij mij komt t er elk weekend op)

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 11 okt 2005 22:30

Volgens mij is de Topic Starter 'm allang "gesmeert"
CC, agr 100; limo 100

giantgiantman
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mei 2005 19:54

giantgiantman 11 okt 2005 22:32

waar doe ik dan al doe moeite voor

sanderv
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2005 15:58

sanderv 20 okt 2005 18:51

Nee hoor, misschien een beetje late reactie, maar ik hou het weldegelijk nog steeds bij. Vreselijke woordspeling trouwens "gesmeert". haha

Plaats reactie