Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 18 aug 2017 13:51

Vandaag voor het eerst weer hardgelopen met de Jeff Galloway methode. Ben 51 minuten gelopen met heel veel wandelpauzes daarom was de Pace ook bagger 8:27. :(
Moet er weer helemaal inkomen ben in maart voor het laatst gelopen.
Ghost Nivolet 6LC

Remco87
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:15

Remco87 18 aug 2017 15:49

Sweety2008 schreef: 10 jul 2017 11:10
robbebopper schreef: 08 jul 2017 01:33 Ik verbaas er mezelf ook wel over dat het zo snel gaat de laatste tijd. Ik merk wel dat ik moet opletten met mijn achillespezen. Dus voorlopig houd ik het bij dit soort afstanden.

Ik vind het wel steeds leuker worden.

Ik ga meedoen aan de Hora RunBikeRun in Blerick.
5 km hardlopen, 20 fietsen en 2,5 hardlopen. Voor mij een ideale afstandenmix.
Dan kom jij praktisch voor mijn deur langs. Ik woon er niet zo ver van daan.
Idem hier, vlak voorbij de deur! Zit er ook over te denken om hiermee te beginnen.

Aan wat voor tijden moet je denken als je dit soort RBR doet?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 aug 2017 11:49

Dat is voor iedereen uiteraard anders. Ik mik op een eerste vijf kilometer onder de 20 minuten. Dan hoop ik tijdens het fietsen snel te herstellen, en rond de 40 km/h gemiddeld te rijden (maar ik heb geen ervaring in duathlon, dus misschien valt dat erg vies tegen). De laatste 2,5 kilometer worden waarschijnlijk een lijdensweg. Ik zie wel hoe die gaan.

Ik heb de laatste twee maanden wel erg veel getraind. Deze week de puntjes op de i, en dan een weekje rustig aan. Hopelijk kom ik dat uitgerust en in vorm aan de start.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4360
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 21 aug 2017 13:59

Met een Run Bike Run wordt er over het algemeen heel hard gelopen. Zelf loop ik dan rond de 4min 50 per km en dan hang ik echt ergens achteraan het veld. Met 32km/h op de fiets zit ik dan weer mooi gemiddeld voor het fietsen.
Dit is tenminste mijn ervaring van Hoorn.

Remco87
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:15

Remco87 21 aug 2017 14:45

robbebopper schreef: 21 aug 2017 11:49 Dat is voor iedereen uiteraard anders. Ik mik op een eerste vijf kilometer onder de 20 minuten. Dan hoop ik tijdens het fietsen snel te herstellen, en rond de 40 km/h gemiddeld te rijden (maar ik heb geen ervaring in duathlon, dus misschien valt dat erg vies tegen). De laatste 2,5 kilometer worden waarschijnlijk een lijdensweg. Ik zie wel hoe die gaan.

Ik heb de laatste twee maanden wel erg veel getraind. Deze week de puntjes op de i, en dan een weekje rustig aan. Hopelijk kom ik dat uitgerust en in vorm aan de start.
Bedankt voor de informatie, Misschien is het beter om eerst eens een keer te gaan kijken, om volgend jaar eens mee te doen.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 21 aug 2017 15:41

robbebopper schreef: 21 aug 2017 11:49 Dat is voor iedereen uiteraard anders. Ik mik op een eerste vijf kilometer onder de 20 minuten. Dan hoop ik tijdens het fietsen snel te herstellen, en rond de 40 km/h gemiddeld te rijden (maar ik heb geen ervaring in duathlon, dus misschien valt dat erg vies tegen). De laatste 2,5 kilometer worden waarschijnlijk een lijdensweg. Ik zie wel hoe die gaan.

Ik heb de laatste twee maanden wel erg veel getraind. Deze week de puntjes op de i, en dan een weekje rustig aan. Hopelijk kom ik dat uitgerust en in vorm aan de start.
het is belangrijk om iets reserve te houden tijdens run 1. Als je tijdens de 20min voluit gaat, zal je niet je niveau halen tijdens het fietsen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 aug 2017 16:15

Remco87 schreef: 21 aug 2017 14:45
Bedankt voor de informatie, Misschien is het beter om eerst eens een keer te gaan kijken, om volgend jaar eens mee te doen.
Ik zou sowieso gewoon mee doen. Voor je ervaring, zeker met wisselen, maar ook met omschakelen van hardlopen naar fietsen. Heb je dan volgend jaar heel veel profijt van. Doe je hem nu met enige reserve (in ieder geval in run1). Kan je volgend jaar de limiet opzoeken indien gewenst.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 aug 2017 22:19

kawouter schreef: 21 aug 2017 15:41
robbebopper schreef: 21 aug 2017 11:49 Dat is voor iedereen uiteraard anders. Ik mik op een eerste vijf kilometer onder de 20 minuten. Dan hoop ik tijdens het fietsen snel te herstellen, en rond de 40 km/h gemiddeld te rijden (maar ik heb geen ervaring in duathlon, dus misschien valt dat erg vies tegen). De laatste 2,5 kilometer worden waarschijnlijk een lijdensweg. Ik zie wel hoe die gaan.

Ik heb de laatste twee maanden wel erg veel getraind. Deze week de puntjes op de i, en dan een weekje rustig aan. Hopelijk kom ik dat uitgerust en in vorm aan de start.
het is belangrijk om iets reserve te houden tijdens run 1. Als je tijdens de 20min voluit gaat, zal je niet je niveau halen tijdens het fietsen.
Dat is natuurlijk de keuze die je moet maken als je met zo'n evenement mee doet. Het ene onderdeel gaat altijd ten koste van het andere. Ik moet voor mezelf uit gaan zoeken wat de beste keuze is. Op dit moment denk ik dat ik het meeste kan winnen door de eerste loopafstand op 95% te doen. Ik ben in verhouding het beste getraind op het fietsen, en ik hoop dat ik dat ondanks de vermoeidheid van het eerste onderdeel, dáár het minste laat liggen. Het tweede loopgedeelte gaat hoogstwaarschijnlijk de meeste tijd kosten.

kogafan
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 jun 2014 19:56

kogafan 21 aug 2017 22:41

Beste Robbebopper je kan de overgang van fietsen naar de tweede keer lopen eerst voor je zelf trainen , dan valt die overgang niet zo zwaar . Dit is namelijk het lastigste van run bike run .

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 aug 2017 23:17

Dat verwacht ik ook. Maar het is nu te laat om daar nog heel veel aan te doen. Mocht het inderdaad erg tegenvallen, dan ga ik daar voor volgend jaar meer op trainen.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 22 aug 2017 09:18

Ik heb zelf inmiddels aan een stuk of 10 RBR's, de tweede wissel verteer ik inmiddels goed, maar was tijdens mijn "debuut" een behoorlijke schok. Het voelde alsof ik geen motoriek meer had. Denk dat het inderdaad verstandig is om R1 conservatief te lopen. Dat is wel lastig hoor - zeker als de meute als een stel jonge veulens wegknalt bij de start.

Oefenen op de wissels zou ik nog wel doen, dat kan prima vooraf. Er zijn voldoende youtube filmpjes waarop wisselstrategiën worden voorgedaan. Waar leg je je helm en je schoenen? Oefen het snel op-en afstappen van je fiets - crossfietstechniek op de tt-fiets, het is ff wennen.

Tot slot. Bestudeer het parc fermée goed en weet waar je fiets staat en hoe je moet lopen. Je komt zeker na R1 in het rood het parc ferméé binnen, je bent dan niet scherp en dat wil nog wel eens tot desorientatie leiden. Een herkenningspunt (handdoekje bv) is aan te raden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 aug 2017 09:55

Had voor mijn IronMan (omdat het toch al iets geks was), een roze zadel plus dito stuurlint. Dat maakt het vinden van je fiets wel erg makkelijk ;).
Overgang fietsen naar lopen wordt ietsje makkelijker als je het laatste stuk op de fiets op een hoge cadans (en wellicht tikje lagere inspanning) doorbrengt. Op een run bike run zijn de afstanden kort, dus is het meer een kwestie van doen en eraan wennen en er doorheen beuken uiteindelijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie