Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 nov 2016 17:06

daniel1975 schreef:Schema is helemaal niks mis mee. 1 tempoloop per week is prima.
Maar om snelheid op te bouwne kun je beter met intervalletjes werken. Dat werkt veel beter dan domweg een loopje iets harder gaan lopen. Zolang je maar op je eigen niveau versnelt en geen blokjes op tempo 4.15 wil gaan lopen.
Tja, hardloopschema's van internet of uit een blaadje staan erom bekend dat ze heel algemeen zijn en eigenlijk voor de doelgroep "jong, man en al; enigszins getrained" zijn geschreven. Als ik dat schema volg weet ik vrij zeker dat ik niet beter ga worden maar alleen maar overtrained raak. Nu ben ik wel redelijk getrained maar zeker niet piep en ook geen man. Voor Sweety gaat dat als ik mij niet vergis ook op met ook nog daarbij dat ze het hardlopen naar mijn weten als gevolg van blessures verschillende keren heeft moeten onderbreken en nu weer sinds kort is begonnen. Ik ben geen hardloper maar mijn eigen sport-ervaring zegt me dat het schema te zwaar en te lang is.
Ja niet voor jou Daniël. Maar wel voor mij en wellicht ook voor Sweety.

Als er iets is waar ik de afgelopen jaren helaas achter ben gekomen is het dat standaard sportschema's gewoon niet voldoen zijn als je niet tot de ideale doelgroep behoort.
Veni. Vidi. Fietsie.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 30 nov 2016 17:16

Ik heb me aangesloten bij een atletiekvereniging (en die vereniging heeft loopgroepen op ieder niveau en er zijn legio dames en vrouwelijke trainers) en doe mijn intervaltrainingen daar, onder begeleiding, daarnaast krijg ik dan ook loopscholing en aanwijzingen om mijn looptechniek te verbeteren. Met 1/wk zo'n specifieke training en 1/wk een rustige duurloop ben ik helemaal tevreden. Mocht ik goesting krijgen voor een derde training per week, dan doe ik een heuveltraining in een pittig tempo. Maar all-out bewaar ik voor wedstrijden.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 30 nov 2016 17:24

Nou voor mij werkt het wie ik op dit moment hardloop.
Ik heb geen zin om bij een vereniging te trainen wij hebben er in Venlo en omgeving maar twee en ze vielen mij tegen.
Heb trouwens ook meerdere boeken over hardlooptraining een van Frank Shorter en eentje van Susanne von Opel. Da haal ik ook veel uit.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 nov 2016 17:36

@Sweety, Waarom vielen ze tegen, omdat een trainer je de waarheid vertelde omdat je veel te veel liep te hijgen?
En het is duidelijk, al koop je nog 10 hardloopboeken, je haalt er alleen uit wat jou het beste uitkomt. Bevalt het je niet, dan zoek je ergens anders naar je gelijk.
Ik weet het wel, ik had niet moeten reageren, maar je blijft doorgaan met zeuren dat het niet hard genoeg gaat. We zijn niet allemaal even sterk en kunnen niet alles even goed. Maar kunnen soms wel verbeteren door rustig op te bouwen.
@kawouter Juist die aanwijzingen die je krijgt van looptrainers kunnen je voor heel veel blessures behoeden. Maar jij wist dat al ;) .

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 nov 2016 18:30

@ttt: ik zei letterlijk "op je eigen niveau". Het principe verandert echt totaal niet! Alleen is voor de een 4.15/km tempoblokken, voor de ander is dat 5.30/km.
Less is bore

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 30 nov 2016 18:56

@Jans een trainer die tegen een andere vrouw zegt omdat ze niet meer kan en een time out wil nemen, ach kom niet aanstellen.
Die heeft bij mij al zijn kansen verspeelt.
De andere loopvereniging had zo rare tijden 's avonds da kan ik niet trainen vooral omdat ik de zorg voor mijn aan demtentie lijdende moeder op mij neem.

Het heeft niks met mijn hijgen te maken als je inspanningsastma hebt hijg meer dan andere die het niet hebben.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 nov 2016 19:30

@Sweety, neem maar van mij aan dat trainers negen van de tien keer echt wel weten wat ze doen. Waarschijnlijk kent die trainer die vrouw al even. Trainers hebben meestal een flinke opleiding gehad en kennen hun pappenheimers meestal heel snel.
En waarom je 's avonds niet zou kunnen trainen? Ben je iedere avond bij je demente moeder in Duitsland?
Maar als je denkt niet te kunnen, dan kan het ook niet. Maar soms iets veranderen aan je weekindeling zou je heel veel vooruit kunnen helpen. Door samen met anderen te kunnen lopen, en het voordeel dat je kunt halen aan goede tips.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 30 nov 2016 19:35

Ik ben van maandag tot vrijdag iedere avond bij mijn moeder omdat mijn schoonzus tot 21:30 uur werkt en ik wil ze niet alleen laten. Overdag ben ik aan het werk dus dat schiet niet op.
Ik wil nog even voor mijn hoogbejaarde moeder zorgen wie weet hoelang ik ze nog heb met 88 is al behoorlijk oud.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 nov 2016 19:38

@Sweety, valt toch wel mee dat werken overdag? Zoveel uren kunnen dat niet zijn als je zomers zoveel kilometers maakt. Of werk je 's winters veel meer uren?
Ik krijg steeds het idee dat je vooral in onmogelijkheden denkt.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 30 nov 2016 19:45

Heb nu een andere baan en in de middag is er geen training bij de loopvereniging.
Eentje heeft 's morgens om 9:30 uur training maar dan ben ik al lang en breed aan het werken.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 02 dec 2016 17:23

Vandaag 11,2km hardgelopen in het begin scheen nog de zon.
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik de foto's naam was het droog maar niet lang erna begon het te regenen.
Mijn voeten worden nat en erg koud.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 03 dec 2016 17:57

Omdat ik me vandaag niet zo fit voel alleen wat krachttraining met de Fitnessband gedaan.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie