Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 31 aug 2017 21:54

Sweety2008 schreef: 31 aug 2017 21:46 @Bever men kan ook met een hernia fietsen en lopen. Voor 10 jaar terug moest men maanden plat liggen. Maar dit is gelukkig achterhaald. Zolang ik geen uitvalsverschijnselen in mijn linker ben heb en geen pijn in mijn rug mag ik lopen en fietsen.
Als je mijn thread goed had gelezen had je gezien dat ik 5 maanden niet heb gelopen maar wel gefietst.
Goed lezen is van voordeel.
ja, die thread van jou....fijn dat je me even bijpraat en samenvat :) Helaas moet zelfs ik keuzes maken voor welke kwaliteit-topics ik me de tijd gun om ze te lezen.

Fijn ook dat je mag doorsporten, mijn neuroloog raadt het hardlopen af, maar goed, elke hernia is dan ook weer anders

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 aug 2017 22:11

bever schreef: 31 aug 2017 21:54
Sweety2008 schreef: 31 aug 2017 21:46 @Bever men kan ook met een hernia fietsen en lopen. Voor 10 jaar terug moest men maanden plat liggen. Maar dit is gelukkig achterhaald. Zolang ik geen uitvalsverschijnselen in mijn linker ben heb en geen pijn in mijn rug mag ik lopen en fietsen.
Als je mijn thread goed had gelezen had je gezien dat ik 5 maanden niet heb gelopen maar wel gefietst.
Goed lezen is van voordeel.
ja, die thread van jou....fijn dat je me even bijpraat en samenvat :) Helaas moet zelfs ik keuzes maken voor welke kwaliteit-topics ik me de tijd gun om ze te lezen.

Fijn ook dat je mag doorsporten, mijn neuroloog raadt het hardlopen af, maar goed, elke hernia is dan ook weer anders
Volgens Sweety mocht ze ook niet meer lopen hoor, maar die luistert niet zo vaak naar haar artsen.
Niet iedere hernia is hetzelfde, maar hardlopen wordt wel sterk afgeraden. Ook mijn huisarts, sportarts en osteopaat hebben me vooral op het hart gedrukt het hardlopen achterwege te laten.
En @Sweety, die sneer van goed lezen slaat nergens op. Je weet waarschijnlijk zelf niet meer wat je allemaal geschreven hebt... Maar wat er wel stond was dat je het hardlopen zou moeten stoppen..
(Misschien ben ik wel jaloers, omdat ik het hardlopen verder wel kan vergeten, maar goed, fietsen gaat voorlopig nog goed.)
Laatst gewijzigd door Jans op 31 aug 2017 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 aug 2017 22:26

hayes schreef: 31 aug 2017 21:03 Pretparkje gedaan met de dochters op de laatste vakantiedag.
Uit pure nieuwsgierigheid eens Runkeeper appje aangezet.

Kwam om 18u uit op 13 km stappen.
Leuk om te zien wat voor een "arbeid" je op zo'n dag verzet.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 sep 2017 10:23

Mijn huisarts zei ik moet stoppen met hardlopen de fysio zelfs een sporter zei dat dit niet nodig was. Dus om nu alleen op het oordeel van de huisarts af te gaan wilde ik niet. Hij is namelijk totaal anti-sport. Kan men ook zien trouwens.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 sep 2017 10:54

Update:

Heb net mijn overbuurman gesproken die zelfs hardloper is. Hij heeft al meerdere marathons en zo gelopen.
Hij zei om weer fit te woorden 5 keer per week lopen maar niet langer dan 30 minuten. En dit een aantal weken zo volhouden. Afstand is niet relevant en wandelpauzes mogen erbij zitten.

Ik kijk maar of ik dit doe. Na ja iederen zegt zo wie zo altijd wst anderes.

@Jans over aanmatigende toon dit doe je konstant bij mij maar mij maakt het helemaal niks omdat ik je niet zie.
Ghost Nivolet 6LC

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 01 sep 2017 19:35

Sweety2008 schreef: 01 sep 2017 10:54 Ik kijk maar of ik dit doe. Na ja iederen zegt zo wie zo altijd wst anderes.
dat is inderdaad waar en maakt het er niet makkelijker op is mijn ervaring. Ik hoop iig dat er voor jou (en alle andere rug patiënten) op termijn een pijnvrije oplossing komt :winkthumb:

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 sep 2017 21:50

Heel veel voor de romp stability doen. Maak iedere dag mijn oefeningen als ik ze een paar dagen niet doe merk ik dit meteen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 02 sep 2017 11:20

Vanmorgen nog een klein rondje van 2,5 km gelopen. Moest wel weer heel veel wandelpauzes maken.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 sep 2017 21:24

Vandaag was het eindelijk zover; na een voorbereiding die begon in mei, toen ik mezelf definitief inschreef, kon ik mee gaan doen aan de zestiende editie van de HORA Run Bike Run in Boekend (bij Venlo).
In de afgelopen maanden heb ik me vooral gericht op het verhogen van mijn loopsnelheid. Door een behoorlijk aantal wedstrijden was me dat goed gelukt. Vorige week liep ik immers nog een PR op de vijf kilometer (dat stond al vanaf 1997 op 19.30) van 19.11.
Verder heb ik meegedaan aan een paar tijdritten, en één koers op de wielerbaan in Venlo. In de grote vakantie 35 looptrainingen gedaan (Bijna iedere dag dus, en vóór het ontbijt, de koffie en de krant) en 2500 kilometer gefietst.
Anderhalve week geleden heb ik het parcours per fiets nog verkend.

Ik heb er kortom alles aan gedaan wat binnen mijn vermogen lag om goed voorbereid te zijn. Vandaag hoefde ik het alleen maar waar te gaan maken. :P

Vanmorgen stond ik om zes uur op, en begon ik met wat rek en strek oefeningen. Daarna een korte wandeling om alvast wat opgewarmd te zijn. Bij thuiskomst koffie en een ontbijt (Brinta!). Toen begon ik met het inpakken van mijn spullen. Voor zo'n Duathlon heb je natuurlijk wat meer nodig dan voor een hardloopwedstrijd of tijdrit afzonderlijk. Nog even wat geluierd op de bank, en toen met mijn vrouw, mijn schoonmoeder (jaja!) en een goede vriend naar de wedstrijd gereden.

Het was vanaf de ochtend schitterend en helder weer. Toen we aankwamen was de temperatuur al opgelopen tot een ideale 17 graden. Ik haalde mijn startnummer op, en ondertussen vonden mijn supporters een prachtige plek op een nabij terras. Nog even liep ik wat op en neer, om de spieren los te maken, en om vijf voor elf kregen wij een uiterst langdradige, maar zoals later zou blijken wel belangrijke, debriefing van de organisatie.
Om elf uur klonk het startschot. Ik besloot met enige reserve te starten, en me niet teveel te laten opjutten door andere deelnemers. Al snel bleek dat er daarvan een flink aantal erg goed kon hardlopen. Binnen de kortste keren waren de koplopers al uit het zicht verdwenen. Ik concentreerde me zo goed mogelijk op mijn eigen tempo en ademhaling. Ik voelde gelukkig al snel dat ik een goede dag had. Ik kon redelijk eenvoudig in mijn tempo van tegen de 15 km/h lopen. Dit hield ik dan ook tot de finish van het eerste loopgedeelte vol (na vijf kilometer stonden en 20 minuten en 10 seconden op de teller).
De wissel verliep redelijk, al was ik in mijn haast vergeten dat je in de wisselzone niet mag fietsen. Dus na twee trappen op mijn fiets snel weer afgestapt, en me verontschuldigd bij de jury. De wisseltijden zouden allebei mee gaan tellen bij de bruto fietstijd.
De eerste twee kilometer was het veel draaien en keren, en ik had gepland om deze fase van de wedstrijd te gebruiken om in mijn ritme te komen. Dat ging eigenlijk verrassend vlot. Ook had ik erg veel geluk dat ik snel werd ingehaald door een iets snellere fietser. Ik pikte in, en vroeg hem of hij met mij wilde samenwerken. Daar had hij, gelukkig, wel oren na. Het eerste deel van de ronde van 10,9 kilometer hadden we lichte wind tegen. Hier merkte ik wel dat ik meer had aan mijn nieuwe kompaan, dan hij aan mij. Toch probeerde ik goed om af en toe ook op kop te komen. Na het eerste rondje stond er een gemiddelde van 40 km/h op mijn teller. De volgende ronde ging een stuk harder. Hierin haalden we al snel andere deelnemers in, en op een zeker moment kwamen we bij een tweetal dat ook aanpikte in ons wiel. In een groep van vier kun je nog beter schuilen, dus het tempo kon een stuk de hoogte in.
Aan het einde van beide rondes moest je eigenlijk om Boekend heen rijden, om te voorkomen dat je andere deelnemers zou hinderen. Ik dacht echter dat dit alleen voor de eerste ronde gold (niet goed opgelet bij de saaie debriefing :oops: ). Dus aan het einde van ronde twee werden wij door verkeersregelaars de goede richting op gewezen, terwijl ik dacht dat zij zich vergisten (omdat er inmiddels ook nog mensen aan hun eerste ronde bezig waren). Ik reed dus de verkeerde kant op, rechtstreeks naar start/finish. Na een meter of vijftig zag ik mijn fout in, en moest ik omdraaien, en accepteren dat ik een halve minuut had verspeeld. Ik besloot van de nood een deugd te maken door de laatste hectometers even te stretchen, en een kleinere versnelling te trappen. Zo zou ik beter voorbereid zijn voor de laatste ronde hardlopen (2,5 kilometer).
De wissel verliep de tweede keer wat minder. Ik kreeg last van kramp bij het aantrekken van mijn hardloopschoenen, en ik vergiste me in de plaats waar mijn fiets stond.
De laatste loopronde ging gelukkig goed. Het viel mij 100% mee hoe snel de kramp verdween, en ik kon zonder al te veel moeite een mooi tempo aanhouden. De drie mannen die in mijn groepje zaten waren helaas buiten bereik. de 500 meter voor de finish kon ik nog versnellen, zodat ik redelijk kapot over de streep kwam.
Volgens mijn supporters was ik zevende van de solisten (R+B+R), en dertiende als je ook de duo's meerekende. Belangrijker vond ik mijn eindtijd 1.04.54. Terwijl ik vooraf had gehoopt onder de 1.07.00 te komen.
Als ik niet zo koppig was geweest had het nog twintig/dertig seconden sneller gekund, maar al met al ben ik zéér blij met mijn niveau van vandaag. Alles verliep perfect, en ik had geluk met mijn tijdelijke medefietser, die het goed vond dat ik van zijn snelheid mee kon profiteren.

Afbeelding
Hier in actie met mijn kompaan voor een rit. Meestal hij op kop, hier ik.

Afbeelding
Het groepje wat ontstond in ronde twee. Vlak voor mijn verkeerde afslag.

Hier een link naar de site: http://www.horarunbikerun.nl/

Na afloop zijn we nog lekker even op het terras blijven zitten en hebben we nog geluncht. Pas na binnenkomst van de laatste deelnemer (een duo met een loopster en een handbikester) was de prijsuitreiking. Die hebben we netjes afgewacht, en toen vertrokken we weer naar huis. Een prachtige en gezellige sportdag gehad. Ik doe, als het me gegeven is, volgend jaar weer mee.

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 03 sep 2017 22:54

Mooi verslag Robert, en gefeliciteerd...

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 04 sep 2017 09:52

nette prestatie. Wel vreemd dat je mag stayeren met een TT-fiets. Gevaarlijk gezien het gemiddelde stuurniveau van de tri- en duatleten. Geen NTB-wedstrijd denk ik?

Zelf had ik gisteren de 4e wedstrijd van de RBR series in Enschede. Een teamwedstrijd, dus starten met 4 en de tijd van de derde telt. Zowel op de fiets als tijdens het lopen moest er samengewerkt worden. Als de slechtste loper van ons team heb ik afgezien als een beest. Ik werd geduwd tijdens de afsluitende 5km, waardoor je dus boven je maximum loopt. Conditioneel geen probleem, wel voor de spieren en mentaal. Wat deed dat zeer!

Uiteindelijk goed samengewerkt en op 3:25 van de winnaar over de streep gekomen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4356
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 sep 2017 10:24

Stayeren is valsspelen bij een multisport evenement.

Plaats reactie