Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5926
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 28 okt 2018 17:12

13,5 km hard gelopen met mijn vrouw. Over duinen naar 🎶 Zoutelande en onverharde wegen en bospaden retour naar Vlissingen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 29 okt 2018 18:51

Sweety2008 schreef: 27 okt 2018 18:51 (...)

@Helen wat precies is stappen? Moet ik me een stepdans voorstellen zoals met Fred Astaire?
Op een step of autoped, ik weet niet wat het Duitse woord is. Twee wielen, een voetbord ertussen en een stuur erop. Een foto staat op Strava :
https://www.strava.com/activities/1916441634

edit: ik zie dat mijn bericht rijkelijk laat is geplaatst. Zal aan mijn haperende wifi hebben gelegen. Inderdaad sinds (spellingcontrole gemist die nog op Engels stond).

bever
Forum-lid
Berichten: 2121
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 02 nov 2018 19:34

Jaarlijkse volleybaltoernooi van de stichting. Er is een prachtig indoor beach volleybal veld op de sportcampus hier in Den Haag. Een-na-laatste geworden, maar de geen last van de rug de dag erna :)

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 06 nov 2018 13:28

Vandaag voor het eerst in ruim 20 jaar weer eens een zwembad bezocht. Buiten de vakantieplonsjes eigenlijk nooit meer gezwommen, als in baantjes zwemmen. Nu ik nog herstellende ben van een verbrijzeld sleutelbeen na een valpartij met de racefiets, leek het mijn vriendin wel een goed idee om eens met haar mee te gaan zwemmen. Gewoon rustig aan baantjes poedelen. Eerlijk gezegd had ik al moeite om gewoon boven water te blijven. Conclusie: conditie is volledig naar 0 gedaald.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5926
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 nov 2018 17:07

laatste weken weinig goesting om op de fiets te stappen - hardlopen gaat nu beter, kost minder tijd in de donkere dagen, en ik kan me er momenteel beter toe zetten. Vandaag weer met de vrouw mee over duinen en strand in een langzaam duurloop tempo, maar wel 16 kilometer en uitgerust thuis. Probeer nu per week ca 25-35 kilometer te lopen in diverse omstandigheden ( strand - duinen - bos - asfalt - snel - langzaam - interval , en dat bevalt me goed. )

Hier op 't stand bij Zoutelande, foto genomen door m'n vrouw.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 nov 2018 18:25

Vandaag eerst samen met de Fysio corestability training gedaan en ook spierversterkende oefeningen voor mijn knie. Daarna nog 3 kwartier hardgelopen. Er stond veel wind vandaag.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 16 nov 2018 15:57

Bij mooi weer en veel zon hardgelopen omdat het de volgende week nog kouder gaat worden zal ik dit zeker vaker doen. Met hardlopen heb ik minder last van de kou dan met fietsen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 23 nov 2018 18:04

It isn't on Strava, but it did happen...

Weer eens een mooie, vooraf uitgestippelde XL-duurloop (37 km) langs de kust gemaakt. Relatief rustig tempo is de bedoeling. Vanuit Bakkum via Castricum a/Zee over het (nogal zachte) strand naar Bergen a/Zee. De wind staat niet zo gunstig (ONO, 2 à 3 Bft). Niettemin is en blijft het geweldig lopen, zo met de Noordzee aan bak- en de duinen aan stuurboord! Wel is het een beetje zoeken naar een horizontaal traject. Ook als dat wat muller is, vind ik het toch aangenamer lopen. Ietsje minder hard lopen, is vandaag bovendien geen probleem.

Met bijna 15 km op de virtuele teller — nabij Villa Horizon — het strand af. Er wacht nu nog een dikke halve marathon over onverharde paden en de nodige duintoppen. Eerst over het Engelse Veld en onderlangs Huize Glory de duinen in richting Bergen. En dan vlakbij de Franschman rechtsaf naar het verre zuiden. Herkauwende hooglanders kijken niet op of om. Ik wel. Prachtige panorama's rondom! Nabij 't Woud verder over het vermaledijde Bollenrandpad. Veel mul zand en een lastige houten trap, maar 't gaat nog altijd lekker. Dan westelijk de Wimmenummerduinen in, over het zeer fraaie vogelbroedpad. Geen vogel te zien, wel een kudde paarden.

Vervolgens afdalen naar de Nollenvallei, het sfeervolle zeedorpenlandschap met talloze (houten) duinchaletjes. Inmiddels 25 km op de teller. Via het Robbenzandbos en de Bloedweg verder zuidwaarts door het Noordhollands Duinreservaat. Zoals afgesproken blijft het tempo rustig. Alleen op de resterende (circa 10) duintoppen wordt het tempo stiekem stevig verhoogd. Toch niemand die het ziet. Op een vijftal Exmoorpony's ná dan, die zowaar midden op het pad (Vlewoscheweg) het gras voor m'n Saucony's staan weg te maaien. Voorheen waren die prachtige beesten doorgaans onbenaderbaar; kennelijk raken ze ondertussen meer en meer gewend aan mij. ;)

Na 32 km volgt de laatste (mulle) klim/afdaling naar Camping Bakkum. Daarna via het rondje rondom het Vogelenzangmeertje naar de finish bij Johanna's Hof, alwaar 37 km geleden het virtuele startschot klonk. En ja, lekker gelopen! Of vervolgens de warme choc & bosvruchtentaart nog een beetje smaakte? Dacht het wel... 8-)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door buzz op 24 nov 2018 12:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 23 nov 2018 21:55

Das een hele hoop meer dan mijn uurtje spinnen vandaag
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 26 nov 2018 20:09

Vandaag voor de eerste keer 9 km hardgelopen. Wil dit langzaam opbouwen tot nog meer kilometers.🙂
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 nov 2018 20:27

Sweety2008 schreef: 26 nov 2018 20:09 Vandaag voor de eerste keer 9 km hardgelopen. Wil dit langzaam opbouwen tot nog meer kilometers.🙂
Op naar de halve marathon.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 26 nov 2018 22:16

Jans schreef: 26 nov 2018 20:27
Sweety2008 schreef: 26 nov 2018 20:09 Vandaag voor de eerste keer 9 km hardgelopen. Wil dit langzaam opbouwen tot nog meer kilometers.🙂
Op naar de halve marathon.
Hi hi dat denk ik niet dat ik ooit een halve of hele marathon ga lopen. Ik ben namelijk heel erg langzaam met een pace van 7:30. Sneller word ik met mijn leeftijd niet meer dus loop ik lekker voor mij alleen.😉
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie