Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jul 2018 16:15

Met m'n lief via een omweg naar het Hitland bos gewandeld waar het paard van onze dochter staat. Door het bos terug.
Raar weer was het en 3 uur stevig wandelen maakt goed dorstig en de voetjes waren blij dat de wandelschoenen uit konden. Heel klam!
Hitlandbos is ook een moerasbos en leek wel of ik in de jungle liep!
Op tijd terug voor de Tour maar ik viel in slaap :lol:
Eindsprint nog net gezien :winkthumb:

Het recreatiegebied Hitland is 4 km wandelen van ons huis en het gebied zelf kan je prima 5-10km wandelen. Een deel heel open met gras, riet en water en idem vogels
Afbeelding

Afbeelding

In de oude steenfabrieken (ijsselsteentjes dus) zitten vooral vleermuizen. S'avonds als we op de manege zijn mooi om te zien hoe die op jacht gaan
Afbeelding

Het deel met echt bos is niet groot maar als ik de auto niet in hoef om zo te wandelen is me ook wat waard ;)
Afbeelding

In veel gemeentes heb je het VOETPAD en FIETSPAD. In onze gemeente is recent het WIELENPAD geintroduceerd. Ik heb een brief naar de gemeente gestuurd voor wie dit nu bedoeld is maar nog steeds geen antwoord.
Afbeelding

Als het minder warm is leuk om hier foto's te maken. Veel hele grote libelle, kikkers, vogels en wilde bloemen. Nu even te warm.
Afbeelding

Totaal geen wind en dan is 3 uur stevig doorstappen echt genoeg.

Gebied heeft naast de bekende dijk van Rotterdam naar Gouda ook een paar passages Noord-Zuid die je met de fiets kan doen en als je alleen of met een heel klein groepje bent zeker de moeite! Erg leuk om hier heel vroeg te fietsen!

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 jul 2018 21:28

Vanavond weer hardgelopen. De temperatuur was heel erg aangenaam. Mij kwamen nog een heleboel andere lopers tegen die ook van het mooie weer profiteerden.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jul 2018 21:35

Sweety2008 schreef: 09 jul 2018 21:28 Vanavond weer hardgelopen. De temperatuur was heel erg aangenaam. Mij kwamen nog een heleboel andere lopers tegen die ook van het mooie weer profiteerden.
De meeste lopers lopen 's avonds, of het mooi weer is, of minder. Veel moeten op andere momenten werken.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 jul 2018 22:40

@Jans als ik in de herfst of winter over dag hardloop komen mij er ook altijd lopers tegen.
Vanavond veel jeugdige lopers gezien ze waren niet ouder dan 14/16 jaar.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 aug 2018 11:33

Niet zo warm vanmorgen dus een weer een keertje wezen hardlopen. Stond een lekker fris windje dus prima te doen.
Ik loop altijd maar kleine stukjes en meer om wat af te wisselen tov het fietsen. Maar als je met deze temperaturen een marathon moet lopen heb ik geen idee hoe je dat aangedronken krijgt.?????

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 aug 2018 22:12

Te nat om te fietsen vandaag. Dus als het toch zo nat is dan maar duiken.
Begin van de avond twee duiken in de Zevenhuizerplas. Heerlijk rustig waar normaal op een zomeravond het rond de duikplek enorm druk kan zijn.

Altijd leuk en even twee 10 liter flesjes leeg gelurkt.

Afbeelding

Pasta is ook goed voor duikers. Tussen de twee duiken een pasta-pesto-salade
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 10 aug 2018 16:41

Gisteren na lange tijd maar weer eens de loopschoenen aangetrokken een hardgelopen. Temperatuur viel reuze mee en tussen de buien door even gelopen. Ik was amper thuis daar begon het te onweren perfecte timing.☺👍🌩
Ghost Nivolet 6LC

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 12 aug 2018 19:12

Kunstijsbaan Kardinge in Groningen biedt de mogelijkheid om gedurende de zomermaanden (het seizoen is vandaag net weer gesloten) te skeeleren en skaten op de 400 meter baan. Omdat ik zelf (wielen 100 mm en hardheid 85a) toch wat afhankelijk ben van droge wegen en bovendien een behoorlijke angst heb om op asfaltwegen onderuit te gaan ben ik vanmiddag maar eens naar Grunn afgereisd om het skeeleren (en dan met name het pootje-over) te oefenen. Gewoon schaatsen gaat me goed af dus pootje over zou op skeelers ook moeten lukken. En inderdaad: na eerst wat te oefenen met 1 overstap ging het geleidelijk naar 2, 3 en 5 overstappen tot ik na een half uurtje met een hand op de rug de bocht door ging zonder onderbreking.

Fantastisch skeeleren zo'n betonbaan zonder los grind, gras en oneffenheden. Daar had ik al eerder dit seizoen heen moeten gaan.

Meest bijzondere was eigenlijk wel dat ik de hele tijd de enige skeeleraar/skater op de hele baan was. Op het binnenterrein waren ook maar twee personen aan het tennissen. Stiekem hoopte ik al dat het niet zo druk zou zijn maar dit was wel erg rustig!
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 30 aug 2018 22:43

Vandaag weer heerlijk hardgelopen het gaat steeds beter. 2x20 min hardlopen en 2x1 minut wandelen. Nu is het ook niet meer zo warm. Nog een paar keer trainen en ik kan 30 minuten doorlopen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 08 sep 2018 22:28

Vanavond voor het eerst (ik denk sinds 30 jaar) weer eens hardgelopen. Gisteren namelijk een paar hardloopschoenen gekocht en vanavond meteen maar uitgeprobeerd. In totaal 2.3 km met afwisselend hardlopen en wandelen. Was erg leuk om te doen :)
https://www.strava.com/activities/1828155378
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 sep 2018 14:53

Ik loop nu 3 tot 4 keer per week mijn pace is van 7:45 na 6:40 gegaan. Het word steeds beter en leuker. Fietsen doe ik nu 2x per week als het weer goed is, hardlopen doe ik ook bij regen en wind.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 09 sep 2018 18:26

Vandaag de Colorrun gelopen. Echt heel grappig om eens mee te maken en lekker gekleurd thuis gekomen. De afstand was 4,5km en ondanks de drukte lekker gelopen :)

Plaats reactie