Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 nov 2020 08:28

Gisteren weer geschaatst. Den Haag is half open, daarmee buitenlocatie. Het gewest heeft voor de drukke trainingsuren nu steeds een aantal verenigingen naar de weekenden verschoven, op ijs dat voor wedstrijden toch al gehuurd was, maar die wedstrijd mogen niet.
Gisteravond daarom een luxe training, man of 45 op het ijs. Ook eindelijk eens een beetje hard ijs. Lekker wat tempowerk mogen doen. Snelste rondje in 31.0 ben ik voor nu alvast weer zeer tevreden mee. Vorig seizoen voor het eerst <30 sec geweest, maar dan was dat in het sog van een groepje.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 06 dec 2020 21:51

Wij mogen nu in groepjes van 4 (per half veld) weer trainen met de hockey. Je bent vrij beperkt in de oefeningen (partijvormen mogen bijvb niet) maar met zo'n klein groepje ben je echt veel meer aan het lopen dan met een grotere groep.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 dec 2020 07:40

Gister hardgelopen. De kleine (7) had een sporthorloge van de sint gekregen, dat moest natuurlijk uitgeprobeerd worden.
Slechts 4km gerend, maar pa moest aan de bak met een tempo van 4m40 per km :shock:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 09 dec 2020 16:29

MarkVeenstra schreef: 23 nov 2020 08:28 Gisteravond daarom een luxe training, man of 45 op het ijs. Ook eindelijk eens een beetje hard ijs. Lekker wat tempowerk mogen doen. Snelste rondje in 31.0 ben ik voor nu alvast weer zeer tevreden mee. Vorig seizoen voor het eerst <30 sec geweest, maar dan was dat in het sog van een groepje.
Dag Mark, enig idee hoe ik dat kan vertalen naar een 500 mtr? Schatting is zo'n 41/42 seconden.

Groet Veen (zit nu op 36,6 maar heeft als jaardoel onder de 36: op de ronde dan, niet op de 500!)
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 dec 2020 19:46

Voor mijzelf, is snelste ronde in training ongeveer gelijk aan snelste ronde in wedstrijd. In training pak je minder meters, je hebt geen buitenbocht en soms ook lekker stukje inrijbaan (ideaal is van wedstrijdbaan naar binnen snijden en dan weer uitwaaierend naar wedstrijdbaan).
In training ook eventueel iets voordeel van luwte achter een groepje.
Staat tegenover dat in een wedstrijd het ijs beter is, je zelf uitgeruste bent en meer gefocused oid.

Ik ben een anti sprinter.. Dus start en eerste 100m is naar verhouding erg matig. Zo rond de 12.0 (onder de 12 is voor mij gewoon goed). Dus dan zou ik met 31.0 zo rond de 43.0 op de 500 uitkomen.

Een en ander hangt af van ijskwaliteit en luchtdruk. En dit is in den haag, vrij slechte baan. In Enschede, Groningen, Leeuwarden, hoorn en uiteraard thialf, zou het zo een paar tienden tot een seconde harder gaan.

In jouw geval, rondje in 36.0 en dan openen rond de 13 of 13. 5 seconden wellicht. Kom je op de 500 onder de 50 seconden uit.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 09 dec 2020 23:49

Dank, dat zal allemaal goed kunnen kloppen. Dan zit de sleet er wel al flink in bij me want 30 jaar geleden ging het wel wat sneller (Assen - volledig open). Dat van die bochten aansnijden ga ik ook eens zo proberen want nu houd ik vooral de tweede bocht niet altijd even goed. Ik was ook meer een GeirKarlstad dan een Geatan Boucher.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 14 dec 2020 13:20

Gisteren de focus even gelegd op het stayeren. Snelste ronde was niet best maar er wel in geslaagd 67 ronden binnen het uur af te werken. Daarmee mijn tweede doel (doel was 65 ronden) voor dit seizoen bereikt en nog 3 doelen te gaan.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 09 jan 2021 17:45

Mulle 10 mijl van Egmond 🔥😎
Zonnetje deed z'n best, graadje of 4, nauwelijks wind (gevoeld). Kortom, een mooie dag voor de (zelfverzonnen) Mulle 10 mijl van Egmond. Een dikke 16 km, 99% offroad en 200 hoogtemeters. Zandtrajecten lagen er lekker mul bij. Lekker veel klimmetjes ook. Lekker hardgelopen dus? Best wel... 😉

Om enig idee te geven...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 09 jan 2021 17:59

Supermooi !

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 jan 2021 18:19

Mooie onderneming! :like:

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 10 jan 2021 14:48

Dank! Was inderdaad een supermooie onderneming. :winkthumb:

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 19 jan 2021 12:43

Sneeuwwitte trailrun rond Egmond 🌨🐧
Momenteel volop herfstweer in Noord-Holland. Goed dat ik afgelopen zaterdagmiddag op zoek ben gegaan naar het eerste (en vooralsnog laatste) sneeuwtapijtje in 2021? You'll never know...

Mooi, sfeervol hardlooprondje van 17 km in de Egmondse duinen. Eerst noordwaarts over de Bollenrand en het Bovenpad. Vervolgens retour via de Verbrande Panweg, 't Kolenpaadje en het mulle Transvaalpad richting Wimmenummerduinen. Moest daarbij nog wel even slalommen vlak langs 'n tiental Hooglanders. Vegetariërs onder elkaar, geen probleem dus. 😎

Bij paal 37 het strand op, nabij paal 38 er weer vanaf. Afsluitend bovenlangs de Bloedweg (met fraai uitzicht op Egmond a/Zee), op en over de straffe Egmondse Nok en dwars door de feeërieke Nollenvallei. Was uiteraard net voor het écht donker werd, terug bij af. 😏

Zie betreffende route en om enig idee te geven...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie