Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 nov 2016 23:11

Dan moet planken toch goed lukken? ;)
Maar zonder gekheid, niet iedereen is even lenig. Maar dat maakt uiteindelijk toch ook niet?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 nov 2016 23:15

Lenigheid is goed voor turners , maar voor de rest is het nergens goed voor en leidt maar tot blessures.
Ben zo stijf als een plank, heb nooit blessures....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 15 nov 2016 06:16

J.Edge87 schreef:Vandaag voor tweede keer gelopen. 1 minuut wandel, 2 minuten rennen. In totaal 25 minuten bezig geweest en zo'n 3.5 km afgelegd. Qua conditie makkelijk te doen. Vooral voor de spieren en gewrichten lekker langzaam beginnen. Voelt goed. Wel hele tijd in de regen gelopen....
+1
Niet te hard van stapel lopen is heel goed. Een veel gemaakte beginnersfout is te snel het aantal kilometers opvoeren (zelf ook ooit in getrapt) lopen omdat het hart het makkelijk aan kan. De spieren en gewrichten hebben tijd nodig om aan de belasting te wennen. Geloof me je wil geen shinsplint of lopersknie hebben (typische overbelastingblessures, dat is niet fijn. Nog minder fijn is een achillespeesblessure. Deze geneest heel moeilijk omdat daar terplekke weinig bloedcirculatie is. Ik ben van origine hardloper en een in 2014 een fiets gekocht om minder kilometers te lopen. Ik loop nu afhankelijk van type training 50-60 km per week. Prima te doen icm met fietsen. Mijn conditie is door het fietsen er op vooruit gegaan en het herstel is beter geworden. Fietsen is minder belastend voor de gewrichten dan hardlopen

Lopen in de regen is niet erg, ik vind het in ieder geval minder erg dan fietsen in de regen.

Heb je een beetje fatsoenlijke hardloopkleding? of wacht je daar nog even mee?

Keep on running and have fun. Je zou eens een coopertestje kunnen doen om te kijken hoe je condtie er voor staat. En op basis van je snelheid op die coopertest een traingsprogramma kunnen lopen met verschillende tempo's (omslagtempo, R-tempo, I-tempo, E-tempo), je conditie gaat met sprongen vooruit Neem voor de coopertest dan wel de verbeterde acsm-tabel voor het bepalen van de conditie en niet de standaard lijst

http://members.ziggo.nl/peter.rolink/coopertest.htm
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 15 nov 2016 07:12

Heb nog geen echte kleding. Wil eerst kijken of het wat voor me is. Het doel is nu om een half uur bezig te zijn. Voorlopig nog wandelen en rennen en dit langzaam uitbouwen tot ik een half uur kan hardlopen. Pas dan wil ik naar snelheid kijken. Ik wil het proberen te combineren met fietsen. Dus eerst fietsen en dan lopen.

Coopertest waag ik me nog niet aan. Eerst even wennen aan het lopen an sich. ;-)

Heb trouwens gelezen dat landen op voorvoet beter is dan op achtervoet. Kan iemand dat bevestigen? Ben het stukken bewust aan het proberen.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 nov 2016 09:32

@arnold Hoe kom je erbij om een Coopertest aan te bevelen, op het moment dat J.Edge87 nog volop aan het opbouwen is? Gelukkig is J.Edge87 inmiddels zelf al slimmer.
En hardloopkleding, @arnold, wat voegt dat toe? Volgens mij is een fietsshirt toch ook niet verkeerd? Goede schoenen is dan wel weer een item.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 15 nov 2016 09:47

Ik loop nu in simpele trainingsbroek. Als ik besloten heb om door te lopen, ben ik wel van plan een loop broek aan te schaffen. Op dit moment loop ik op basketbalschoenen. Ok, geen echte hardloopschoenen maar ze hebben een fijne demping en geven fijne steun.
is het fietsen aan het her-ontdekken

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 15 nov 2016 19:03

Jans schreef:@arnold Hoe kom je erbij om een Coopertest aan te bevelen, op het moment dat J.Edge87 nog volop aan het opbouwen is? Gelukkig is J.Edge87 inmiddels zelf al slimmer.
En hardloopkleding, @arnold, wat voegt dat toe? Volgens mij is een fietsshirt toch ook niet verkeerd? Goede schoenen is dan wel weer een item.
Een coopertest is een goed middel om conditie te testen. Ook op de middelbare school lopen ze een coopertest om de conditie te testen. En je denkt toch niet dat die scholieren hardlopen?
"Gelukkig is J.Edge87 inmiddels zelf al slimmer"
Nee deze opmerking voegt veel toe :roll:

"En hardloopkleding, @arnold, wat voegt dat toe? Volgens mij is een fietsshirt toch ook niet verkeerd?"
Ik geloof dat ik gewoon een vraag stel. Ik heb nergens gesteld dat hij hardloopkleding moet kopen. Geen idee waar je dat waanbeeld vandaan haalt.

Ik schaar je reactie onder het kopje afzeiken, zoeken om maar iets te zeiken te hebben.
Als je iemand wil afzeiken ga je gang als je daar prettig bij voelt, be my guest.
Have a nice evening
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 15 nov 2016 19:06

J.Edge87 schreef:Ik loop nu in simpele trainingsbroek. Als ik besloten heb om door te lopen, ben ik wel van plan een loop broek aan te schaffen. Op dit moment loop ik op basketbalschoenen. Ok, geen echte hardloopschoenen maar ze hebben een fijne demping en geven fijne steun.
Ik ben ook ooit begonnen met gewone kleding en gewone schoenen. Goede hardloopkleding is trouwens net als fietskleding niet echt goedkoop..
Ik wens je veel plezier met lopen. Lopen is fantastisch
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 15 nov 2016 19:13

Goede hardloopkleding is net als fietskleding vrij goedkoop aan te schaffen. Pasvorm is belangrijk en dat tref je door alle prijssegmenten heen. Kijk eens bij Decathlon, H&M of Hema als prijs heel belangrijk is. Nike is ook niet echt heel duur.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 nov 2016 21:01

@arnold Ik ken de Coopertest echt wel, maar J.Edge87 heeft even geleden een nogal pijnlijke reactie gehad op zijn hardlopen. Wat voegt het dan toe om nu al te proberen 12 minuten zo hard mogelijk te lopen?
Op iedere fatsoenlijke middelbare school met nadenkende gym docenten wordt er enige tijd "getraind" voordat de Coopertest gedaan wordt. Geen idee wat de leeftijd van J.Edge87 is, maar een middelbare scholier zal meer aan zijn pezen kunnen hebben dan een volwassene.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 15 nov 2016 23:25

Pijnlijke reactie Jans? Oh bedoel je de spierpijn die ik had van m'n basketbal traininf? Ja dat viel wel even tegen haha.

Hardlopen is echt al jaren geleden, dus daar heb ik hier nog nooit iets over gepost. Ik ben pas 29 geworden...en ik ga lekker voorlopig wandelen en rennen afwisselen en rustig opbouwen. Heb ook geen doel om uren te lopen. Als ik 5 km in een half uur kan afleggen zonder klachten ben ik reuze tevreden :roll:

Dankje litespeed voor de tips :mrgreen:
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 nov 2016 10:44

Sorry J.Edge, ik heb je verward met een ander.
Op jouw leeftijd verwacht ik niet dat je er heel erg lang over zult doen om die 5km te kunnen lopen.

Plaats reactie