Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 12 nov 2016 21:44

zonder schaatsen is dat lastig :D
(maar ben wel aan het overwegen ze weer te kopen (maar dan moet ik me in NOG een sport weer zo gaan verdiepen qua materiaal, kleding etc ;))

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 13 nov 2016 02:33

Net voor het eerst in 2-3 weken een rondje hardgelopen. Had mijn knie overbelast en door druk (reis)schema kwam het even niet van sporten. Vandaag een autovrije zondag in Jakarta, dus om 6u op en met alle locals lekker rustig hardlopen. De knie lijkt het goed te houden. :)

Strava

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 13 nov 2016 16:35

vandaag weer een rondje gelopen. Twee weken geleden was geen succes, veel te veel last van schouder. Het ging nu echt lekker, schouder helemaal vrij qua beweging.
Kleine 6 km gelopen op een bescheiden tempo van 4;56/km. Hartslag wel hoog met gem 160 maar dat zal allemaal snel beter worden.
Moet wel zeggen dat ik het fietsen meer mis dan het hardlopen en dat had ik niet voor mogelijk gehouden
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 13 nov 2016 16:46

runcyclerun schreef:
arnold schreef:Interessant artikel over pasfrequentie.
http://www.prorun.nl/training/32293/loo ... toch-niet/
Dat je nou juist dát artikel aanhaalt om jouw gelijk te bewijzen vind ik wel grappig. Heb je het écht gelezen? Want volgens mij ging de discussie hier aanvankelijk over de wat minder sneller lopers en kwamen daarna (onder meer) van mij suggesties om eens te kijken naar pasfrequentie. Want wat gebeurt er als je net begint? Grote passen, lage cadans. Zwaar lopen, meer kans op blessures. Meer grondcontact etc. Precies zoals - verrassing - ook in het artikel staat. Beginnende lopers zijn zich vaak helemaal niet bewust van cadans en lopen dan traag en zwaar. Niet erg. maar meestal kan dát nou juist enorme verbetering geven qua loop plezier en wat snelheid (en blessure risico). Maar dan moet iemand wel je daar even bewust van maken. Voor de rest, die 180 is een een of ander magische grens die voor iedereen wat anders is. Langere mensen wat lager etc. Dat schreef ik dus ook al. Uiteindelijk kies je een eigen cadans die bij je past.

Maar stel nou dat ik over ademhaling en cadans zou beginnen... zou je dat dan wellicht ook afdoen als onzin?

Wie weet hoe groot jouw verbetering zou kunnen zijn qua snelheid, loopplezier, afstand etc. als je misschien ook wat verder over de kennis die je nu hebt heen zou kijken. Vooropgesteld dat je dat uberhaupt zou willen. Maar als je zelf tevreden bent, snap ik niet zo goed waarom je een negatieve discussie aanzwengelt. En dat trainer pietjepuk het zus of zo doet, zegt niets.

Iedereen is anders. Iedereen loopt anders, heeft zijn eigen makken of problemen. Bovendien heeft iedereen ook een andere doelstelling. Dat is juist het leuke van (hard)lopen. Niemand heeft gelijk, niemand heeft de wijsheid in pacht. We zijn allemaal born to run alleen doet e een het anders dan de ander. En why not :-)

Keep running everyone. Blijf vooral lezen, experimenteren en lekker buiten zijn. Of je nou 5K in 40 minuten loopt of in 15 minuten. (ik zou bijna zeggen dat gze&*& over tijden maar dat mag natuurlijk niet)
Het is te grappig voor woorden. Ik schreef aan het begin al dat ik het voor MEZELF niet van belang vind. Wellicht heb je er overheen gelezen?
En ik heb jou aanbevelingen over pasfrequentie als het gaat om beginnende lopers niet gelezen. Ik lees niet alles
En ik heb het artikel wel degelijk gelezen, daar staat namelijk ook in dat de pasfrequentie niet gemakkelijk te beïnvloeden is. Wellicht ook overheen gelezen?
En voor de rest, iedereen loopt op zijn eigen tempo, het gaat om het plezier. Ik zal de laatste zijn die iemand zijn/haar tempo belachelijk maakt. Er is altijd iemand sneller behalve als je Usain Bolt heet
Veder doe je veronderstellingen over mijn loopplezier en afstanden etc. Hoe weet jij nou wat ik loop en hoeveel plezier ik in lopen heb? Zoveel post ik hier niet over mijn hardlopen. Het is hier een fietsforum.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

runcyclerun
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2016 09:52

runcyclerun 13 nov 2016 17:44

@ arnold: ik weet ook niks van jouw hardlopen. Gelukkig niet :-) Is niet helemaal waar, want je schrijft precies op hoe lang jij wel doet over de 10K en de HM. Ik lees ook dat het jóu allemaal niet uitmaakt. Maar ik proef ook - misschien vergis ik me - dat het allemaal niet belangrijk zou zijn, behalve voor de Bolts onder ons. Dat staat toch echt een paar pagina's terug. Vervolgens komt dus dat artikel. En laat daar nu net instaan dat het niet zo uitmaakt of je nou aan die 180 komt,. maar dat beginners wel degelijk winst kunnen behalen uit minder grondcontact etc. Je haalt dus een artikel aan om jouw uitspraak 'maakt niet uit' te bewijzen en dat artikel laat nou juist wel enige nuance zien :-)

Ik vind het juist altijd boeiend om te zien dat iedereen anders loopt en een eigen manier van lopen heeft gevonden. Ik schreef inderdaad 'wie weet hoeveel winst jij nog kunt halen'. Dat is een heel open zinnetje volgens mij. Juist omdat het jou niet uit lijkt te maken wat jouw pasfrequentie etc is, kan je wellicht nóg sneller worden :-0 Je schrijft het niet voor niets op allemaal denk ik dan.

Keep running and stay fit :)

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 13 nov 2016 18:02

runcyclerun schreef:@ arnold: ik weet ook niks van jouw hardlopen. Gelukkig niet :-) Is niet helemaal waar, want je schrijft precies op hoe lang jij wel doet over de 10K en de HM. Ik lees ook dat het jóu allemaal niet uitmaakt. Maar ik proef ook - misschien vergis ik me - dat het allemaal niet belangrijk zou zijn, behalve voor de Bolts onder ons. Dat staat toch echt een paar pagina's terug. Vervolgens komt dus dat artikel. En laat daar nu net instaan dat het niet zo uitmaakt of je nou aan die 180 komt,. maar dat beginners wel degelijk winst kunnen behalen uit minder grondcontact etc. Je haalt dus een artikel aan om jouw uitspraak 'maakt niet uit' te bewijzen en dat artikel laat nou juist wel enige nuance zien :-)

Ik vind het juist altijd boeiend om te zien dat iedereen anders loopt en een eigen manier van lopen heeft gevonden. Ik schreef inderdaad 'wie weet hoeveel winst jij nog kunt halen'. Dat is een heel open zinnetje volgens mij. Juist omdat het jou niet uit lijkt te maken wat jouw pasfrequentie etc is, kan je wellicht nóg sneller worden Je schrijft het niet voor niets op allemaal denk ik dan.


Keep running and stay fit :)
Reageren op internet blijft lastig. Komt misschien niet helemaal eruit zoals ik het bedoel ook omdat het een snel medium is. En natuurlijk probeer ik nog steeds sneller te lopen (ben wat betreft wel competetief) maar ik haal dat uit een uitgebalanceerd trainingsprogramma, daar kan ik nog zoveel winnen qua tempo. Ik heb voor mezelf gemerkt dat pasfrequenetie en ademhaling lastig te beïnvloeden zijn. Fietsen helpt me trouwens ook om sneller te kunnen lopen :-) goede hersteltrainingen zijn dat.

En ja inderdaad: keep running en have fun :-)
Overigens fiets ik tegenwoordig liever :mrgreen:
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 14 nov 2016 09:52

het klinkt alsof je minstens even fanatiek bezig bent met schaatsen als met fietsen? cool

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 14 nov 2016 21:48

chrissiewizzie schreef:Vandaag de schrik van mijn leven. Denk je lekker ontspannen een wedstrijdje te gaan schaatsen, krijg je forumlid @fietsernl als starter :D
Maar goed, van mijn start moet ik het op mijn leeftijd toch niet meer hebben ;)
Maar wel heerlijk geschaatst en volkomen dood gegaan op de 1500. De komende weken staan in het teken van kracht-uithoudingsvermogen trainingen, want daar kom ik nog wat tekort. Maar ik ben prima tevreden met een 2:19 op dit moment. 2:12/2:13 in februari is het doel.
Haha, leuk ook dat je zo'n plezier in het schaatsen hebt. Komt er een keer een actiefoto?

Ik heb gisteren de hele middag gewandeld op mistig en nat Tiengemeten, erg mooi. Geocachen met een paar vrienden. Als je er zulke lange afstanden voor moet afleggen en klauteren en klimmen over glibberige keien dan vind ik dat sport.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 nov 2016 21:55

TumTumTum schreef:
chrissiewizzie schreef:Vandaag de schrik van mijn leven. Denk je lekker ontspannen een wedstrijdje te gaan schaatsen, krijg je forumlid @fietsernl als starter :D
Maar goed, van mijn start moet ik het op mijn leeftijd toch niet meer hebben ;)
Maar wel heerlijk geschaatst en volkomen dood gegaan op de 1500. De komende weken staan in het teken van kracht-uithoudingsvermogen trainingen, want daar kom ik nog wat tekort. Maar ik ben prima tevreden met een 2:19 op dit moment. 2:12/2:13 in februari is het doel.
Haha, leuk ook dat je zo'n plezier in het schaatsen hebt. Komt er een keer een actiefoto?

Ik heb gisteren de hele middag gewandeld op mistig en nat Tiengemeten, erg mooi. Geocachen met een paar vrienden. Als je er zulke lange afstanden voor moet afleggen en klauteren en klimmen over glibberige keien dan vind ik dat sport.:)
luxepaardjes noemen dat gewoon hiken ;)

i-mac

i-mac 14 nov 2016 22:22

Gisteren na een lange periode terug wat gaan joggen. Ik ga het deze keer rustig aan doen, en een langzaam opbouwen. Ik hoop toch binnen een maand of 3 terug een uur aan een stuk te kunnen joggen. 10 km is dat het doel ...

Vorige week met de kabelbaan naar de top van de Teide gereisd. Daar boven dan 2 verschillende paden gevolgd. op zich geen grote wandelingen, maar de hoogte (3500 meter) was toch goed voelbaar. Volgend jaar zouden we opnieuw naar ginder op reis gaan. Dan zou ik graag eens tot aan de top kunnen gaan. Daar heb je een vergunning voor nodig. Ik zou dan de wandeling starten aan het bezoekerscentrum (op pakweg 2200 meter).

En dan zou ik toch eens proberen van in Los Christianos tot aan de kabelbaan van de Teide proberen te fietsen. Vorige week gemerkt dat ik slecht voorbereid was ( kledij, drinken, eten, maar ook sportief was het dat niet).

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 14 nov 2016 22:29

Vandaag voor tweede keer gelopen. 1 minuut wandel, 2 minuten rennen. In totaal 25 minuten bezig geweest en zo'n 3.5 km afgelegd. Qua conditie makkelijk te doen. Vooral voor de spieren en gewrichten lekker langzaam beginnen. Voelt goed. Wel hele tijd in de regen gelopen....
is het fietsen aan het her-ontdekken

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 14 nov 2016 22:39

Uurtje Pilates, core spieren weer eens even aan het werk zetten. In september mee begonnen, bevalt wel goed. Ben alleen nog steeds zo stijf als een plank, hoe bedoel je "je tenen aanraken" Achterstallig onderhoud zullen we maar zeggen...

Plaats reactie