Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietsen op hoge leeftijd

6:13freak2
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:16

6:13freak2 15 mar 2006 22:49

Met het oog op de toekomst ben ik nieuwsgierig tot welke leeftijd er nog redelijk fanatiek wordt gefietst (hoe lang kan ik nog mee)?
Aangezien de leeftijd van de forumdeelnemers mij daarvoor een goede graadmeter lijkt:  hoe oud zijn de oudste deelnemers van dit forum en hoe vaak en hoeveel fietsen jullie nog?

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 15 mar 2006 23:03

Het ligt er aan hoe oud jezelf bent, hoelang je nog mee kunt. Het ligt er ook aan hoe oud je gaat worden. Als je morgen onder een bus fietst is het gauw over.
Ik geloof dat Marconi de oudste is. Die is, geloof ik, in de 70. FF zoeken hierop het forum, het staat vast ergens.
kiekeboe

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 15 mar 2006 23:20

Ken twee fietsers hier uit de omgeving die allebei achter in de 60 zijn. Eentje is zo'n 15 jaar geleden begonnen met fietsen nadat hij met hardlopen zijn knieen had stuk gelopen. De ander woont 1 straat van mij vandaan en zit al sinds zijn 17 e jaar op de fiets..!
"Afstappen is geen optie"

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 16 mar 2006 02:18

Bij de locale trainingsgroepen hier zitten tal van 50, 60 en mss ook 70+'ers. Ze rijden werkelijk nog de stenen uit de straat hoor! Bergop moeten ze de jonkies laten gaan maar op het vlakke gaan ze minstens zo hard. Maarja, ze trainen ook elke dag, sommigen elke dag met zo'n trainingsgroep a 40 km/u gemiddeld... Dus ze weten ook niet beter

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 16 mar 2006 07:39

iemand die ik kende was ook in de 70(dacht 75)en reed jaarlijks van bij ons in antwerpen tot in ouren(gehuchtje in de ardennen)verder kun je in belgie niet rijden!is aan weiswampach(luxemburg)is zo een 220km.
heb dit 2x gedaan:eerst met maat(toen ook 50!)heeft afgezien en is op gegeven moment boven op een berg op terras gaan zitten(nog 40km te doen)en zei:(het was al heel de dag aan het gieten!!!)nu moet ik eten en drinken!ik zei:gaan we dan niet beter binnen zitten?hij vroeg waarom!wist niet dat het regende,zo kapot!later zei hij me:was er een auto had ik ingestapt!(dit was op 8.5uur)
en 1keer alleen op 7u.13min.was een superdag,beste dat ik ooit heb gereden vond ikzelf!(30.5gem.)
nu terug "to the point":hij deed het op 10uur en het laatste jaar op meer als 11uur!geen 15gemiddeld!heb ik respect voor,want ergens heeft hij 4uur langer gefietst! of nog beter:"afgezien!"want op zo een tocht doet iedereen dit,na 3uur(zelfs minder)gaat het op en neer!
il magnifico

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 mar 2006 08:50

over enkele jaren een week in de pyreneen met een groepje ( via reisagentschap) gefietst. De "jos of joske" was 69 jaar toen en reed ( de eerste dagen, daarna was het wat minder) nog binnen de eerste 7 overal boven ( tourmalet, luz-ardiden,peyresourde....) met oude koersfiets ( derailleurs nog op de buis).
Twee jaar later (71 jaar) "joske"terug ontmoet in de "Tarnstreek" met zelfde reisagentschap. Was nog steeds in goede doen.
Toen reed er zelfs een vrouw "Pauline ..." mee van 69 jaar die weliswaar in een tragere groep een rit van 120 km met 50 km klimmen probleemloos reed aan een gemiddelde van 22 km/h.! Heeft verleden jaar met sporta de ventoux nog opgereden: stond toen groot artikel in het laatste nieuws.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 16 mar 2006 09:23


ik fiets int weekend soms mee met een club(degelijke wielertoeristen)en daar fietsen ongeveer 20-30 man be mee,jongeren en ouderen.gemiddelde snelheid ligt daar ongeveer op 32 km/h,ritten van 100 km ongeveer.(winter)daar zit dus eentje bij van 73 jaar!!!terwijl daar manne zijn van 25 die niet goed kunnen volgen.Zit zelfs eentje bij van over de 60 die makkellijk kop pakt en even sterk is als veel jeugdige renners(is wel belgisch kampioen dacht ik)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 mar 2006 09:55

Jaren geleden een docu gezien over de Nederlandse wereldkampioen tennis voor 80plussers. De man begon zijn dag met een sprintje in zijn achtertuin. Per jaar ging hij maar een tiende seconde achteruit. Elke dag spelen met halters en fitnessmachines. Werkelijk prachtig. Hij won de finale puur op uithoudingsvermogen.
Andere docu: De wereldkampioen ultramarathon (bv. 100 km) voor 70plussers. Je ogen vallen uit je oogkassen als je deze mensen bezig ziet.
Deze zomer nog kwamen we in de Alpen een oud mannetje tegen van boven de 70. Hij reed een vrij lichte col op, waarschijnlijk zijn dagelijkse rondje. We hebben hem netjes gegroet. Achteruitgang van je spieren is erg goed tegen te gaan. Die tennisser zag het als een constant gevecht met de ouderdom: Zolang hij blijft trainen, is zijn 'achteruitgang' minimaal. Stopt hij er eenmaal mee, dan zou hij binnen een paar jaar in het bejaardentehuis liggen.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 16 mar 2006 16:44

Pie Vaessen
Wie kent hem nie

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 16 mar 2006 21:13

In Zwolle hadden we Jan van Veen. Was dik in de 70 en fietse als een tierelier!
Alleen maar Campa en niets anders!

Plaats reactie