Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

uit welke provincie kom jij?

turnpike
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 apr 2007 16:13

turnpike 16 mei 2007 15:54

Drenthe: Meppel-Nijeveen-Steenwijk-Giethoorn-Meppel; zo'n 30km in een klein uurtje is leuk voor 's avonds na het werk. Prachtige omgeving om te fietsen: midden in het boerenland, je komt meer tractors dan auto's tegen (nadeel is de enorme hoeveelheid muggen die op het vee afkomt) In het weekend ga ik meestal richting Heino-Raalte-Nijverdal-Wierden en weer terug. Relatief weinig verkeer en zoals hier al is aangegeven, Nijverdal is interessant qua klimmetjes

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 16 mei 2007 17:12

Allo Allo, hier Almelo speaking,
Favo rondje zowel op race als MTB; Almelo, Tubbergen, Vasse (Hooidijk) dan via Nutter naar Kuiperberg, Reutum, Weerselo en binnendoor weer terug; 60 km. Eventueel uit te breiden via Uelsen met de verplichte stop bij café Casper. Mooi klimwerk in Duitsland. Vindt ik persoonlijk mooier dan richting westen naar Holterberg, hoewel ook niet te versmaden.
 

pegie
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 aug 2006 01:00

pegie 16 mei 2007 17:33

Quoten: Origineel geplaatst door Turnpike op 16 Mei 2007

Drenthe: Meppel-Nijeveen-Steenwijk-Giethoorn-Meppel; zo'n 30km in een klein uurtje is leuk voor 's avonds na het werk. Prachtige omgeving om te fietsen: midden in het boerenland, je komt meer tractors dan auto's tegen (nadeel is de enorme hoeveelheid muggen die op het vee afkomt)


Ik ben zelf opgegroeid in die omgeving en ik kom er nog regelmatig. Het is daar inderdaad erg mooi.
Ik woon nu in Groningen en één van mijn favo rondjes is Groningen - Lauwersoog - Groningen.

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 16 mei 2007 23:07

ik heb ook niet echt een favoriete route. Mijn 'standaard' route voor de avonden is Nieuwveen, Uithoorn,Abcoude (langs de Waver, pracht stukkie), lissebroek, vinkeveen (langs die oerlelijke juppenvilla's),mijdrecht en weer terug naar nieuwveen. Dat is 51 km, ik klokte hem in 1 uur 27.  
no pain no gain

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 17 mei 2007 18:04

Quoten: Origineel geplaatst door campaioen op 16 Mei 2007


ik heb ook niet echt een favoriete route. Mijn 'standaard' route voor de avonden is Nieuwveen, Uithoorn,Abcoude (langs de Waver, pracht stukkie), lissebroek, vinkeveen (langs die oerlelijke juppenvilla's),mijdrecht en weer terug naar nieuwveen. Dat is 51 km, ik klokte hem in 1 uur 27.  

Lissebroek? Dat ligt toch totaal niet in de buurt van Vinkeveen?
Anti-Spacers!

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 18 mei 2007 01:57

excuus! ik bedoel natuurlijk het wereldberoemde loenersloot. Ik was in de war met m'n route naar het kopje van bloemendaal...
no pain no gain

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 20 mei 2007 14:18

Ik ben vant platte West-Vloandrn met ollik ier en doar een berhske, mo toch nie ol tevele wi. Kweune tehn de franske hrenze en kmoe zehn dat doa hoe weun is. Takword, he ha hudder mie vezekers ollemolle nie verstoan, mss ip nen andern verdwoaldn West-Vloaming na. Mo toch moej ne kji den infor doen om hjil diene tekst ne kji te probern omme te zetn na tskwon nederslands. En an olle West-Vloamingn iere, jist dandere minsn ne kji latn probern é.Hroetn R.R.!!
Excuse me while I kiss the sky

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 20 mei 2007 20:59

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 20 Mei 2007

Ik ben vant platte West-Vloandrn met ollik ier en doar een berhske, mo toch nie ol tevele wi. Kweune tehn de franske hrenze en kmoe zehn dat doa hoe weun is. Takword, he ha hudder mie vezekers ollemolle nie verstoan, mss ip nen andern verdwoaldn West-Vloaming na. Mo toch moej ne kji den infor doen om hjil diene tekst ne kji te probern omme te zetn na tskwon nederslands. En an olle West-Vloamingn iere, jist dandere minsn ne kji latn probern é.Hroetn R.R.!!

Helaba, van waar ben je dan ?   Zeker mooie fietsregio, 't was vroeger mijn trainingsparcours !   Greetings
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 21 mei 2007 17:14

Quoten: Origineel geplaatst door luukie op 14 Mei 2007


Quote: Origineel geplaatst door zeeuwse trots op 01 Juli 2006

mijn lievelings rondjes zijn rondje walcheren 45km 1 uur en 10 minuten

rondje veerse meer ik geloof 50 KM 1 uur en een kwartier!
en rondje midden Zeeland 80 KM denk ik! binnen 2 uur!
En zelf kom ik uit Middelburg

dan rij je begoorlijk doorik woon op Noord Beveland(wissenkerke) rondje veerse meer is bij ons 60 km(maken hem iets groter) ben blij als ik dat in 2 uur haalrondje peilerdam zeeland brug is ook erg leuk.vrouwenpolder,domburg,oostkappelen, westkappelen. zoutelanden en weer terugof in de zakdeze rondjes rij ik meestal

Toch veel Zeeuwen op dit forum. Kom zelf uit Kapelle, fiets veel in de zak. Mijn leuke avondrondje van een drie kwartier tot een uur is Kloetinge, Wilhelminadorp, langs dijk naar Wemeldinge, langs kanaal naar Hansweert en weer naar huis. Volgens mij iets van 30 km

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 21 mei 2007 21:08

Quoten: Origineel geplaatst door gillio op 21 Mei 2007


Quoten: Origineel geplaatst door luukie op 14 Mei 2007


Quote: Origineel geplaatst door zeeuwse trots op 01 Juli 2006

mijn lievelings rondjes zijn rondje walcheren 45km 1 uur en 10 minuten

rondje veerse meer ik geloof 50 KM 1 uur en een kwartier!
en rondje midden Zeeland 80 KM denk ik! binnen 2 uur!
En zelf kom ik uit Middelburg

dan rij je begoorlijk doorik woon op Noord Beveland(wissenkerke) rondje veerse meer is bij ons 60 km(maken hem iets groter) ben blij als ik dat in 2 uur haalrondje peilerdam zeeland brug is ook erg leuk.vrouwenpolder,domburg,oostkappelen, westkappelen. zoutelanden en weer terugof in de zakdeze rondjes rij ik meestal


Toch veel Zeeuwen op dit forum. Kom zelf uit Kapelle, fiets veel in de zak. Mijn leuke avondrondje van een drie kwartier tot een uur is Kloetinge, Wilhelminadorp, langs dijk naar Wemeldinge, langs kanaal naar Hansweert en weer naar huis. Volgens mij iets van 30 km



ja dat kan wel 30km zijn ja:)mooi rondje is ook kapelle,kruiningen,rilland,oesterdam richting tholen,bergen op zoom,hoogerheide woensdrecht en weer terug rilland en naar huis,   een 82 km. rijd je wel eens op dinsdag of donderdag mee met de groep van kapelle?  over sheerenhoek?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2007 21:33

Van origine ik ook Zeeuw, duiveland.
Less is bore

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 22 mei 2007 14:04

Kom zelf uit Berchem/Antwerpen.
Afgelopen weekend met vakantie in Zeeland (Vrouwenpolder) toch een aantal ritjes gedaan. Maar om 80km te rijden in 2 uur in dezelfde omstandigheden als ik had (bijzonder sterke tegenwind op vrijdag en zaterdag), dan moet je toch al heel wat kunnen
Voor de rest, bijzonder mooie streek met goede fietspaden/mogelijkheden tot ritten.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Plaats reactie