cas_
08 jul 2006 03:26
Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 07 Juli 2006
Dan over het kanaal, en verder langs het Gein naar Abcoude. Vanaf Abcoude naar Weesp, en daar weer over het kanaal. Ongeveer 65km, evt uit te breiden met een lus vanaf Abcoude langs de Oude Waver, en de Amstel naar Ouder Amstel, en weer terug naar Abcoude, hetgeen het totaal op 90km brengt.Ha! Dus ik zou die Lightweigths wel eens kunnen zien rijden als ik aan het trainen ben vanuit mijn huidige woonplaast Amsterdam!
Als ik wat meer tijd heb, dan fiets ik graag op en neer naar de Amerongse berg. Bij voorkeur heen over Baarn, Soest, en dan langs Soesterberg. Daar zitten een paar zeer bescheiden klimmetjes. Het is niet veel, maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Vandaar over Maarsbergen in de richting van Veenendaal, maar voor die tijd rechtsaf over de Amerongse berg naar Amerongen. Dan terug over Leersum, en weer een klein klimmetje over de Utrechtse heuvelrug in de richting van Austerlitz. Over Zeist, Den Dolder, en de Lage Vuursche weer terug naar Hilversum. Prachtige bosrijke route, met hier en daar wat hoogte verschil, ongeveer 95km.Soms fiets ik vanaf Amerongen nog een stuk langs de Lek, en het totaal wordt dan afhankelijk van de terugroute 100-115km.Ik kom oorspronkelijk uit Utrecht (oostkant) en kan beamen dat dit een zeer mooi gebied is om te fietsen. Afwisselend en met enig relief. Wat ook mooi is en ik er bij jou niet bij zie staan is Langbroeker Wetering e.o. Ook de "landweggetjes" tussen, zeg, het Amsterdam-Rijnkanaal en Werkhoven/Cothen etc zijn heel mooi (en rustig!)Dus zeg maar net ten noorden en zuiden van de N229.
Zelf kom ik uit Utrecht en woon nu in Amsterdam. Vanuit Utrecht fietste ik voornamelijk rondjes langs ong. Bunnik, Werkhoven, Wijk b. Duurstede, Amerongen, Doorn, Amerongen, Zeist etc....Nu vanuit Amsterdam gaat het meestal richting Uithoorn, Mijdrecht, Nieuwkoop(se plassen(zwemmen als het lekker weer is!)) Kockengen, Nieuwer Ter Aa, Amsterdam-Rjinkanaal etc...
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox