Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is jouw (fiets)doel voor 2007?

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 23 dec 2006 19:15

Beste allemaal,
De één kickt op gewoon trainen en kilometertjes malen zonder doel (of misschien is de pot achteraf in het café wel het doel). De andere heeft competitie nodig om te blijven trainen!Tot welke categorie behoor jij? (Uiteraard zijn er meerdere categorieën mogelijjk).En welk(e) doel(en) heb jij voor 2007 vooropgesteld?
Ik zal beginnen met mezelf! Ik behoor eerder tot cat. 2. Mijn hoofddoel is goud op La Marmotte 2007! We vertrekken met de fiets in België (regio Brussel) en rijden naar de Franse Alpen om daar La Marmotte te rijden. Mijn voorbereiding zal in functie daarvan staan.Verder ga ik wat wedstrijdjes meerijden bij de VWF(= een nevenbond). Ik denk een 6-tal koersjes rond de kerktoren. Ook rijd ik heel graag toertochten. De volledige Ronde van Vlaanderen zal er allicht bij zijn dit jaar, Tilf-Bastonge-Tilff en Gran Fondo Eddy Merckx (dat zijn de belangrijkste). Graag zou ik ook een duatlon of triatlon willen meedoen. We zien nog wel! Gewoon doen waar ik zin in heb!
Allemaal een fijne Kerstmis en veel plezier op de velo,
Sjoen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2006 19:33

Ik heb mijn seizoen 2007 nog niet helemaal gepland. Een aantal punten weet ik al wel:
- Top 75 bij BartBrentjensChallenge (ATB)- Eén of meerdere ATB-marathons uitrijden- Top 30 finishen bij de amateur klassiekers (vrije bond), 1 x top 10- Criteriums uitrijden zonder problemen, soms leuk finishen- Wederom 1 of meerder clubcompetitiewedstrijdjes winnen
Verder wil ik wellicht een hit-and-run doen naar de Trois Ballons (210km) en vooral GENIETEN VAN HET FIETSEN!!!!!!!!
 
Less is bore

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 23 dec 2006 19:46

Les Trois Ballons wil ik ooit ook wel eens gereden hebben. Maar waarschijnlijk zal het er dit seizoen niet van komen.Veel succes!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 dec 2006 19:55

Ik ga het aankomende jaar wat criteriumpjes rijden, ik wil op z'n minst wel 1 keer het podium op bij de A's. Hopelijk kan ik ook een paar cyclo's rijden, dit jaar de Criq wel uitrijden en niet een crankstel doormidden trappen .
Misschien dat ik ook nog eens wat mtb wedstrijden mee pak en ik wil iig de 24 uurs race in september solo gaan rijden.
Wordt dus een heel divers seizoen, ik wil gewoon lol hebben en allicht zo nu en dan een leuke uitslag neer zetten. Maar omdat ik zo divers bezig ga zal het wel lastig worden om altijd overal optimaal te presteren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 24 dec 2006 00:34

Al enige tijd heb ik in het begin van het kalenderjaar een vast doel voor ogen. Bij mij in de buurt, in Deurne, wordt ieder jaar een run-ATB georganiseerd door de plaatselijke atletiekvereniging. Dit jaar doe ik mee met de duo's, dit betekend dat iemand het loopgedeelte voor zijn rekening neemt, vijf kilometer. Dit jaar is dat mijn vader. 63 jaar maar nog steed lekker bezig. Als hij terugkomt ben ik aan de beurt voor een rit door het veld van 25 km. Leuk om te doen, leuk om te kijken of ik mezelf kan verbeteren, en leuk om samen met m'n vader aan sport te doen.
In mei staat de voor mij inmiddels traditionele week in de Franse Alpen op het programma. Dit jaar was ik steevast als eerste boven in een gezelschap van dertig man. Klimmen ligt me wel. Alleen de klimtijdrit naar col de Risoul, viel lichtelijk tegen, ik werd derde. Mijn doel voor het komende jaar is dus duidelijk. Het gaat eigenlijk nergens om, maar toch vindt ik het een uitdaging om het steeds weer beter te doen. Dit jaar een lichtere fiets, dus wie weet gaat het lukken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27560
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 dec 2006 10:38

Mijn hoofddoel is het in de praktijk brengen van alles wat ik de afgelopen seizoen heb geleerd of fietsen en trainen. Dit alles moet uiteindelijk resulteren in goud in de Dolomieten Marathon.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 24 dec 2006 11:07

Ronde van vlaanderen
La Marmotte
Veel plezier hebben
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 24 dec 2006 11:09

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 December 2006

Mijn hoofddoel is het in de praktijk brengen van alles wat ik de afgelopen seizoen heb geleerd of fietsen en trainen. Dit alles moet uiteindelijk resulteren in goud in de Dolomieten Marathon.

Er zijn toch geen diploma's in de DM? Wil je eerste worden?

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 24 dec 2006 15:13

zoveel mogelijk kilometers maken en proberen om weer wedstrijden te gaan rijden
een nieuwe mtb en een nieuwe wielrenfiets
misschien beginnen met triathlon
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 24 dec 2006 15:50

naja als eerste jaars junior wil ik toch wel wat klassiekers uitrijden met een beetje goede uitslagen. daarvan minimaal 1x bij de eerste 30, en dan niet de gemakkelijkste. Meedoen aan de ronde van Spanje voor junioren, minstens 5x top 10 in criteriums, 20x top 20in criteriums en hopelijk minimaal 1x 3e in een criterium. en veel veilige en leuke kilometers maken. Hopelijk is eens meer dan 25.000...
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 24 dec 2006 17:07

Zeker in het voorjaar zijn Ronde van Vlaaderen 260km en Amstel Goldrace 250km. Daarna keuze uit Cyclo Spa 210km of Luik-Bastenaken-Luik 220km. Afsluiting voorseizoen Reuzen van Vlaanderen 145 km met 30 hellingen en 3.000 hoogtemeters.

Zomer gewoon lekker touren en in de vakantie mogelijk midden/hoog gebergte Frankrijk (1 week).

Najaar lopen van eerste marathon. Trainingsschema is inmiddels gemaakt en 1 december begonnen aan de voorbereiding.
What makes the boat go faster?

ieliependalie
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:43

ieliependalie 24 dec 2006 18:10

Eigenlijk wil ik alleen maar nog meer genieten van fietsen. Ik wil niet deelnemen aan wedstrijden en ik wil niet nog meer  "trainen".  Ik wil gewoon lekker fietsen zo vaak als ik kan. Ik wil doen wat ik leuk vind!
En een down-hill clinic volgen. Dat lijkt me echt geweldig!

Plaats reactie