Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is jouw (fiets)doel voor 2007?

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 23 sep 2007 17:29

Eigenlijk niks. Voor de vakantie reed ik die tijdrit nog in 28:44 en nu opeens in 26:22. Vooral na mijn fietsvakantie door de alpen en de Marmotte gereden te hebben, ben ik eigenlijk best wel in vorm geraakt en dat heb ik geprobeerd zoveel mogelijk vast te houden. De vaste trainingsrondjes gaan gewoon met 41 tot 43 gemiddeld (teller op pause in de dorpjes en stoplichten uiteraard). Laatst nog 50km individueel gereden in 41,3 gemiddeld. En vandaag ook; na de tijdrit ben ik nogmaals even de gehele afsluitdijk op en neer gereden, toen had ik gemiddeld 39, maar ja wat wil je ook met net een tijdrit in de benen.

Ik train ook niet echt gericht of zo, ook weinig intervaltrainingen. Meer een kwestie van op je gevoel afgaan en doseren. Je momenten kiezen en dan weer rust nemen. Ik volg ook geen speciaal dieet of zo, eet regelmatig een Mc Chicken Menu, of zakken pinda's en m&m's. Mijn snoepbuien ben ik nog steeds niet geheel de baas..... Maar heb in ieder geval wel een redelijke basis ontwikkeld de laatste 4 jaar. Ben ook afgevallen in die 4 jaar van 95kg naar 85kg, dus dat scheelt ook..... Denk dat ik met 80kg nog harder kan, maar dat is dan voor volgend jaar een doel ;).

Wat ik vandaag wel voor het eerst deed was even goed warmrijden met de Tacx. En ik had een mp3 speler op tijdens de tijdrit. Gewoon naar de middenstreep kijken op het fietspad, zo nu en dan vooruit richting de horizon turen, en gaan. Keiharde muziek van Stone Sour en Tool gekozen, wellicht was dat het..... Daarnaast kan ik absoluut geen bocht rijden, en dat was vandaag (behalve de kering op het fietspad) ook niet nodig: 1e 10km gemiddeld 41,4km/h, terugweg 2e 10km gemiddeld 50,5km/h.

Als ik volgende week 39,5 gemiddeld rijd over de 123km tijdens de MTR dan heb ik alle doelen bereikt..... kan ik eindelijk een andere hobby kiezen. Of trainen om de marmotte eens binnen 8h te rijden ;)

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 27 okt 2007 20:38

Binnenkort maar eens topic aanmaken voor fietsdoelen 2008??? Ik heb iig al diverse doelen gesteld voor 2008.:)

Plaats reactie