Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietspompslot

tomvh
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2007 12:06

tomvh 04 okt 2007 12:13

Hallo iedereen,

Wij zijn studenten van een studentcompany van de Hogeschool Zeeland. Ons doel is om een product op de markt te brengen en te acteren als een echt bedrijf.

Een van onze ideeën was een fietspompslot. Het idee houd in dat wij een riem om de fietspomp bevestigen zodat je hem kunt vastmaken aan je frame. Deze riem is op slot te zetten met een simpel slotje. Dit alles zou rond de 5 Euro kosten.

Graag zouden we van jullie willen weten of jullie dit een interessant idee vinden of juist niet. Ook zouden we graag willen weten of je dit eventueel zou kopen of niet.

Bedankt voor jullie reacties,

Tom van Hoeve

laurenss
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 aug 2007 17:01

laurenss 04 okt 2007 12:33

Hoi,

Leuk idee!
Ik stal mn fiets in huis na een rit en daarvoor geen slot nodig voor fiets of pomp.
Als ik een tour rij en ff een bakkie ga doen zet ik mijn fiets in het zicht en niet op slot omdat ik die niet kan meenemen op de fiets. Een pompslot is dan ook overbodig ;)

Voor de duurdere versie pompjes kan het een idee zijn, alhoewel ik denk dat het meer een product is voor de stadsfiets. Als je je fiets met pomp bij het station op slot zet weet je zeker dat je pomp het niet overleeft ;)

Probeer een klein marktonderzoekje te doen (enquete of je het product wilt kopen en voor hoeveel) bij station en op bv de markt!! goede onderbouwing of het product daadwerkelijk gaat verkopen!

Daarnaast begrijp ik dat jullie iets van een bandje willen maken met een slot. Denk goed na over het slot (sleutel/cijfer) aangezien je helemaal baalt als je je sleutel bent vergeten!
Nog mooier is een slot in de pomp te integreren zodat je het bandje niet ziet! wordt het misschien iets groter, maar ziet er wel mooier uit! Helaas moet je dan een nieuwe pomp kopen en is het niet compatibel met de huidige pomp!

Succes ermee

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 04 okt 2007 12:35

Ik denk wel dat er een afzetmarkt voor is, helemaal onder de toer rijders onder ons.
Tegenwoordig MOET je alles vastzetten op je fiets, anders wordt het "geleend" , voor de pomp is bij mijn weten nog niets. let wel op dat er veel verschillende pompen, pompjes enz zijn, qua maatgeving en dergelijke.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 04 okt 2007 17:31

voor het geld dat jullie slotje gaat kosten kun je ook bijna een nieuw pompje kopen, denk dat de meesten onder ons de gok dus nemen van het niet jatten vd pomp!
daarbij, is weer extra gewicht en steeds meer rijders werken regenwoordig met vulpatronen als ze lek rijden...
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 okt 2007 18:05

Lijkt me een geweldig idee, maar dan voor een stadsfiets!

Op mijn racefiets wil ik inderdaad geen extra gewicht en gebruik ik bovendien CO2-'bommetjes' (die ik in een achterzakje kan stoppen) voor het geval ik lek rij.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 04 okt 2007 18:18

Grappig, ik zit ook op de HZ!

Het idee is denk ik niet geschikt voor racefietser, ik zou het ook niet kopen voor de racefiets. Maar misschien wel voor de stadsfiets, ik denk dat er wel mensen zijn die dat leuk en handig vinden. Je zou dan eens moeten proberen of je het bij de ANWB in de kampioen kan krijgen als nieuw product Daar hebben ze dacht ik een aparte rubriek voor en dan heb je denk ik wel een hele goede doelgroep.

jcm
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:25

jcm 05 okt 2007 22:42

Je hebt ook een minipomp met daarin CO2, heel handig, dat gaat een stuk gemakkelijker dan met een normale pomp te werk gaan, zie foto daarvan hier onder. Voor de recreatie fietsers zou het vast een uitkomst zijn, mocht het ervan komen!

Afbeelding

whs
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 jul 2007 08:06

whs 23 okt 2007 01:28

Zoiets bestaat al, zie b.v de Rose Versand catalogus p.471 ('Stiff', links boven)

Plaats reactie