Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 aug 2013 14:42

Herkenbaar. Ik zou er nu eventueel ook alleen nog wat halen als ik het echt niet ergens anders kan krijgen en omdat ik nu beter weet wat ik nodig heb. Mijn eerste en enige keer was namelijk ook een fiasco en ik kwam er wel speciaal voor vanaf Leeuwarden naartoe gereden. Ze schijnen nu ook een filiaal hier in Leeuwarden te hebben. Nog niet de behoefte gehad er te gaan kijken. :lol: :lol: :lol:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 20 aug 2013 15:18

Ik betwijfel sterk of al die vrachtladingen met Italiaanse fietsen die worden opgehaald.Dat die keurig worden opgegeven en in de boeken komen.

Ik heb bij een groot bedrijf gewerkt(25 miljoen omzet) waar 3 rijksaccountants alles en werkelijk alles uitpluizen en elke euro ontdekten die niet klopte.De baas durfde nog geen 10 euro zwart in te kopen en te betalen.
Je moet je inkoop wel met de uitstroom in evenwicht hebben.

Je weet gewoon dat er een schemergebied is bij de Vos. Dat contante betalen moet toch wel
te denken geven.
Als je daar heen gaat, ben je verder zelf verantwoordelijk als het goed of niet goed afloopt met je aankoop. Moet je verder ook niet over zeuren.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 20 aug 2013 18:41

raymond1 schreef:goedemiddag allemaal ik ook heb een slechte ervaring met VOS zwanenburg!!!
ik werd ook naar vos toe getrokken ivm mooie prijzen,mooie mountainbike met goede spullen uitgekozen,en op het moment ga ik naar de kassa ik heb 1000,- euro bij me contant de fiets kost 600 dus ik vraag bij wie ik kan afrekkenen komt een dikke medewerker naar de kassa achter de kassa zit een opa de krant te lezen en ik tel 600 euro uit zie dat opa en die dikke medewerker mee kijken.. hij geeft me de bon ik vraag over de garanie en hij begint zagarijnig te vertellen alles staat op je bon.dus ik loop naar mijn fiets toe en op het moment dat ik bij mijn fiets sta roept hij me en zegt dit is maar 500 euro ik loop naar hem toe,en krijg een discussie over die 100 euro ik tel mijn geld 400 dus ik heb echt 600 neer gelegd. hij zegt je betigt me van stelen hiet je geld terug en zet de fiets maar weer in de winkel..ik loop met 100 euro tekort in mijn portomonee de winkel uit en geen fiets. mensen let daar op ik ben in iedergeval doodziek,maar wijzen les.. hopelijk help ik iemand ermee. groet raymond
Eerste post en dan zo'n verhaal. Tja, ik zou zeggen, aangifte doen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 aug 2013 18:51

spook schreef:
raymond1 schreef:goedemiddag allemaal ik ook heb een slechte ervaring met VOS zwanenburg!!!
ik werd ook naar vos toe getrokken ivm mooie prijzen,mooie mountainbike met goede spullen uitgekozen,en op het moment ga ik naar de kassa ik heb 1000,- euro bij me contant de fiets kost 600 dus ik vraag bij wie ik kan afrekkenen komt een dikke medewerker naar de kassa achter de kassa zit een opa de krant te lezen en ik tel 600 euro uit zie dat opa en die dikke medewerker mee kijken.. hij geeft me de bon ik vraag over de garanie en hij begint zagarijnig te vertellen alles staat op je bon.dus ik loop naar mijn fiets toe en op het moment dat ik bij mijn fiets sta roept hij me en zegt dit is maar 500 euro ik loop naar hem toe,en krijg een discussie over die 100 euro ik tel mijn geld 400 dus ik heb echt 600 neer gelegd. hij zegt je betigt me van stelen hiet je geld terug en zet de fiets maar weer in de winkel..ik loop met 100 euro tekort in mijn portomonee de winkel uit en geen fiets. mensen let daar op ik ben in iedergeval doodziek,maar wijzen les.. hopelijk help ik iemand ermee. groet raymond
Eerste post en dan zo'n verhaal. Tja, ik zou zeggen, aangifte doen.
Aangifte doen kun je proberen Spook maar feit is dat je geen bewijs hebt. Enige methode zou zijn om contant te betalen (waarom zou je?) en bij goede telling Vos de nota te laten tekenen met 'Voldaan' krabbel en volledige naam.
Maar goed. Als het zo allemaal moet dan zou ik echt wegblijven bij Vos of alleen via pin betalen.

@raymond1. Waarom betaalde je in hemelsnaam contant? Dat lijkt niet echt logisch in deze tijd. Mag ik enigszins aan jou verhaal twijfelen?!
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 20 aug 2013 19:51

codex schreef:Ik betwijfel sterk of al die vrachtladingen met Italiaanse fietsen die worden opgehaald.Dat die keurig worden opgegeven en in de boeken komen..
De zwarte Engelse auto op de oprit verraad denk ik wel waar senior zo rijk mee is geworden ;)
Als misgun ik niemand wie hard en op een eerlijke manier te werk gaat.Helaas heb ik de indruk dat het bij Vos niet het geval is.
Ik kom er nu ongeveer 5 jaar en aan het begin was het echt een winkel waar je kwijlend door heen kon lopen met zoveel moois.
De laatste 2 jaar is dit gewoon een stuk minder, met als dieptepunt de kleding afdeling.

raymond1
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2013 12:22

raymond1 21 aug 2013 13:20

dit is de eerste keer dat ik een recentie schrijf,dus nee het is niet gelogen.
ik werk al 25 jaar in de horeca dus contant geld heb ik altijd zelfs in deze tijd!!!
als ik maar een iemand help die daar iets scherper is vind ik dat al goed!! op naar de volgende fietsenzaak hopelijk meer geluk

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 aug 2013 13:34

Het is heel vervelend. Ik denk dat je er alleen niets aan kunt veranderen. :cry:

Waarschijnlijk kun je bij een andere FM in de sale ook een mooie fiets voor een gunstige prijs op de kop tikken. :)

Succes.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 21 aug 2013 13:58

Als je uit de horeca komt dan moet je toch weten dat Bier met een hoofdletter behoort te worden geschreven? Of is dat meteen ook het enige woord waarvoor dat geldt?

Overigens een merkwaardig verhaal. Alle fietsen bij Vos zijn niet met ronde bedragen geprijsd. Het zou echt een idioot zijn om exact 600 euro voor een fiets te vragen. Het zal dan 599 zijn en dus heb je die ene euro en het bonnetje. Als het nog een keer moet worden nageteld dan is dat dikke vetee pech. Betaling is afgerond. Ik zou gewoon die winkel uitlopen zijn met die fiets. Voor honderd euro ben ik behoorlijk assertief en 112 kan ik ook zo bellen. Maar zolang de interpunctie onbreekt neem ik het hele verhaal niet zo serieus.

Blauweboon
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 jul 2011 22:56

Blauweboon 22 aug 2013 14:15

Ik heb sterk het vermoeden dat het verhaal van Raymond niet (geheel) kloppend is. De fiets was reeds afgerekend en Raymond had reeds de kassabon ontvangen, dan is de koop toch gewoon voldaan? Ik zou, net als kilometervreter, met de fiets zijn weggegaan. Je bent, sorry dat ik het zo direct zeg, een idioot als je met 100 euro minder de winkel verlaat.

Ik zie Vos als een fietsenwinkel met weinig kennis, maar dergelijke praktijken; neen.
Afbeelding

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 04 nov 2013 13:56

Ben laatst ook eens gaan kijken bij Vos, moest daar in de buurt zijn en was toch wel nieuwsgierig na het een en ander te hebben gelezen.
Inderdaad heel lage prijzen voor de nieuwe fietsen, de hoek waar de occasions stonden vond ik dan weer behoorlijk aan de prijs.
Ook een verkoper tegen een potentiele koper in het voorbij gaan kunnen aanhoren en er kwam veel info uit de verkoper alleen niet helemaal conform de waarheid (koper naar de mond/budget praten)
In de open werkplaats was men bezig een voorvork in te korten en dat ging wel behoorlijk lomp en van de lange halen snel thuis.
Lijkt me wel dat als je alles aan je fiets zelf kan doen en weet wat je wil, er veel geld te besparen is
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 04 nov 2013 18:09

Onlangs twee keer bij de filiaal in Leeuwarden geweest om Bianchi fietsen te kijken, telkens geen enkele Bianchi gezien. Eerste keer kreeg mijn fietsmaat te horen dat Bianchi geen frames heeft voor lange mensen, tweede keer zei de verkoper kom maar naar Zwanenburg dan help ik jullie.

Dus ook naar Zwanenburg geweest, waar ze niets op voorraad hadden, geen tijd namen om ons te helpen, onbeschoft reageerden en wederom vertelden dat Bianchi geen grote frame maten heeft. Voor mij hadden ze wel iets en zouden we terug gebeld worden binnen een dag. Twee weken later nog eens telefoon gekregen met de mededeling dat ze wel iets hadden, echter toen ik zei dat ik al een andere dealer had gevonden, waar ik een beter gevoel bij had, werd zonder pardon de telefoon op de haak gegooid. Wat een stelletje onbeschofte geldwolven!

Gebruikersavatar
BMS99
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 okt 2013 11:38
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar BMS99 08 nov 2013 21:33

Heb er in Zwanenburg een keer een setje velgen gekocht, vanwege de prijs. Dat ging prima. Onderin de kelder opslag nog wat kunnen vinden.
Van tevoren nooit eerder geweest, wel nieuwsgierig geworden. Maar het is gewoon een handelaar. Low cost in alles. Winkel ziet er natuurlijk niet uit. Klantvriendelijk kennen ze niet.

Plaats reactie