Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

Firepeet
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 jul 2017 20:34

Firepeet 31 jul 2017 07:25

Lcsmet schreef: 30 jul 2017 16:52
Firepeet schreef: 25 jul 2017 14:20 .............En als je dat allemaal met een toon moet aanhoren die mij in ieder geval niet aanstaat en dan ook nog eens kijkend naar zijn rug dan zal ik daar nimmer wat kopen.

Een kleine speurtocht op internet leert overigens dat de huidige set nog volop leverbaar is.
Als je op internet koopt weet je zelfs niet of de inpakker/verzender een arrogante toon aanslaat of niet.
Dat is hetzelfde dat die niet weet of die lieve serveerster jouw eten heeft bespuugd voordat je het geserveerd krijgt...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 31 jul 2017 20:10

Firepeet schreef: 31 jul 2017 07:25 Dat is hetzelfde dat die niet weet of die lieve serveerster jouw eten heeft bespuugd voordat je het geserveerd krijgt...
Toen ik dit las moest ik gelijk aan onderstaand filmpje denken. :mrgreen: :twisted:
https://www.dailybuzz.nl/media/2017/6/1 ... web_wm.mp4

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 jul 2017 20:29

Ik vond mijn worst al zo zuur laatst op het terras....

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 31 jul 2017 20:38

Spits or swallows.
Afbeelding

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 07 aug 2017 00:21

Ik kan het niet laten mijn mening te geven over "De Vos"; ik vind dat veel wat er geschreven wordt ongenuanceerd is en geen recht doet aan wat er allemaal best goed gaat bij De Vos. Ik rij een Pinarello die ik in 2013 gekocht heb bij de Vos. Ik kom er nog zo af en toe voor onderhoud. Hierbij mijn bevindingen:
- De Vos heeft een enorme voorraad. Veel maten en veel kleuren op voorraad en de kans dat je op een frame gepraat wordt dat niet lekker past is mi behoorlijk kleiner dan bij andere zaken.
- Ze kunnen behoorlijk goed beoordelen wat voor een maat je nodig hebt; het is natuurlijk beter als je dat zelf weet.
- De monteurs bouwen enkele fietsen per dag op; ze kennen alle onderdelen. Bij de gemiddelde speciaalzaak komt het voor de dat de monteur onderdelen voor het eerst ziet...Dat zal met Ultegra wel meevallen maar met andere onderdelen is hier echt een verschil. Ik vind deze monteurs overigens behulpzaam en vriendelijk. Glad en gepolijst in communicatie zijn ze niet. Ze weten wel wat ze doen.
Ik heb liever een monteur die de onderdelen enkele keren per week ziet dan iemand die deze nekle keren per jaar ziet...
- De beleving bij De Vos is natuurlijk wat anders dan bij bijv. 12Gobiking - Daar hebben ze een prachtige showroom; Verkoopmedewerkers die zeer beschaafd zijn en ook zeer vriendelijk. Allemaal een Polo shirt in dezelfde kleur. Maar weer geen voorraad en ook duurder dan de Vos.. Het is gewoon anders...
- De Vos is vooral prima als je weet wat je wilt - Voor meesten die bij De Vos komen en kopen zal dat het geval zijn. JE weet welk frame en welke onderdelen groep je voorkeur heeft. Zij geven dan nog wat adviezen (Wel of geen Di2; Ultegra Di2 of Dura Ace mechanisch - je krijgt dan echt wel antwoorden waar je wat mee kan).
- Weet je niet wat je wil en ga je een (tweede) racefiets kopen voor 2000 euro of meer dan is De Vos misschien niet het juiste adres.
- De zaak ziet er niet gelikt uit (het is er rommelig); De heer De Vos is natuurlijk "een extravert en bijzonder figuur" met humor die je moet kunnen waarderen. Voor gezeur van een klant die niet weet wat ie wil hebben ze wellicht wat minder tijd. Dat betekent echter niet dat je er besodemietert wordt en het betekent zeker niet dat ze niet weten wat ze doen als ze met de onderdelen sleutelen. 12Go Biking is een prachtige zaak; heeft een mooie website, etc - en ze hebben er (zo is mijn indruk) wellicht engelen geduld. Als je weet wat je wilt dan is er mi niet echter zo veel mis met De Vos - je koopt er een Pinarello voor (fors) minder dan elders.en hij wordt goed in elkaar gezet. Is er iets dan wordt je geholpen (ja - soms moet je even wachten..).
- De heer De Vos zal handig inkopen; Daar is niets mis mee; Als hij daar goed aan verdient en ik ook nog een goede prijs heb dan zie ik geen probleem...Ik ben altijd goed geholpen voor service maar ik heb GEEN ervaring met garantie. Ik kan daar dus niets over zeggen.
- 12Go of De Vos (om deze nog maar eens te vergelijken): Voor beiden is wat te zeggen...aan een ieder de keuze.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 aug 2017 10:00

+1

Heb zelf meerdere garantie afhandelingen met Vos achter de rug en kan zeggen dat Vos daarin heel schappelijk - voor mij - mee om is gegaan. :like:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Bartmans
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 sep 2015 16:09

Bartmans 07 aug 2017 10:29

Denk dat het gewoon een algemeen probleem is dat fietsenmakers vaak de neiging hebben om handig gebruik te maken van klanten met wat minder kennis van fietsen. Op moment dat je zelf je goed georiënteerd hebt en je weet wat je wil kan je zeker goed slagen.
Apex Aerodyn R8070 (2018)

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 07 aug 2017 13:13

Man steelt racefiets 'in opdracht van heler' bij Zwanenburgse fietswinkel

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/210267/VI ... ietswinkel
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 aug 2017 13:32

Afgezien van het feit dat mensen gewoon van andermans bezit af moeten blijven is het toch hoogst opmerkelijk dat die fiets(en) zonder slot buiten staan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Firepeet
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 jul 2017 20:34

Firepeet 10 aug 2017 22:23

Regelmatig lees ik diefstalberichten op fb waarin gesuggereerd wordt dat de dader bekend is, en dat als hij zichzelf niet kenbaar maakt de beelden online worden gezet. Die beelden zie ik dan nooit voorbij komen.
Het lijkt wel of dit soort opmerkingen er moet voor zorgdragen dat de dader zo bang wordt dat hij voor zijn gevoel geen andere keuze heeft dan zichzelf aangeven.

"Als 'ie de fiets voor woensdag terugbrengt, is de kous daarmee af." Zo niet, zet hij de beelden alsnog online en doet aangifte.
Inmiddels is het woensdag geweest en die beelden staan nog niet online.

Of het je favoriete winkel is of niet, op slot of niet op slot, je moet natuurlijk altijd met je vingers van andermans spullen afblijven. Ik hoop van harte dan de dader wordt opgespoord.

Mikedeboer
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2017 20:58

Mikedeboer 06 sep 2017 21:02

Ik ben van plan deze mbt te kopen bij Vos:
http://www.rcwbikes.nl/wp-content/uploa ... _00071.jpg
Sensa Livigno TNT 2016
Groepset: Shimano XT Deore/ SLX
Stuur en nok: Supra
Wielset: Supra 29er
Banden: Schwalbe Smart Sam
Zadel: Supra
Voorvork: RockShox XC30
Rem: Shimano HDR ( Disc)
Maten: 17 – 19 – 21 – 23
Van 975,- -/- 30% = NU 683,-

Iemand ervaring met het aanschaffen van een sensa mbt bij de vos/RCW?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 06 sep 2017 21:12

De strekking van 92 pagina's over Vos zijn volgens mij samen te vatten als
Vos is een prima winkel voor mensen die precies weten wat ze zoeken en het daar vinden.
Eigenlijk dus voor de zeer serieuze fietser met veel materiaalkennis die aanwijst wat hij wil.

Ben je niet zeker van je keus mbt de maat, het materieel etc koop dan niet bij Vos.

Plaats reactie