Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2009?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 jan 2009 21:18

Hilversum. Ik rij vaak vanuit Hilversum de N201 af langs de plassen tot net voorbij de brug. En dan rechtsaf door Baambrugge en Abcoude. In Abcoude steek ik dan al vrij snel naar rechts, je komt dan op een rustige weg (met vrij slecht asfalt) die uitkomt bij de brug bij Driemond/Weesp. Daar ga ik dan weer rechtsaf om die weg af te rijden tot bij Bussum-zuid/Hilversum.

Dat is een rondje van zo'n 45km waar ik dan vervolgens weer andere rondjes aan kan knopen richting bijvoorbeeld Utrecht, Zeist, Soest en Baarn. Afhankelijk van hoeveel tijd en zin ik heb maak ik er dan 45, 60, 85, 100 of 120 van.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 26 jan 2009 21:12

Zaterdag eindelijk de eerste echte rit vh jaar gemaakt. Rondje Groene Hart: A'dam centrum- Uithoorn - Alphen - Meije - Woerdense Verlaat - Breukelen - Loenen - Abcoude - A'dam ZO - huis
105km in D1, prachtig weer en lekker rustig, opvallend weinig fietsers, wel veel roeiers (zeker aan het trainen voor de Head).

Vandaag een 'lunch ritje' fiets mee in de trein en van Zeist naar Hoofddorp. Wel mazzel als je meerdere werkplekken hebt. Wind in de rug en knallen.. heerlijk.. Na aankomst vonden collega's wel dat ik wat 'hyper' uit m'n ogen keek.... lol

Begin weer heel veel zin te krijgen in allerlei toertochtjes en een fietsvakantie :)
Ik denk aan Pyreneën van kust to kust met Cyclotours (de luxeversie met hotels, ik blijf een watje).


tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 28 jan 2009 23:52

tja, ik moet eind maart al presteren dus ik ben nu zo'n 15-20 uur in de week aan het trainen.
Dus dat is af en toe wel ff doorzetten als het echt koud is.
Afgelopen weekeind nog zo'n 240km gefietst de helft op de wielrenner en de rest op de mountainbike.
ach, over 2 weken ga ik lekker snowboarden in mijn rustweekje
A bad day on the bike is better than a good day at work.

michiel_
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 aug 2008 01:39

michiel_ 29 jan 2009 19:09

Vandaag ook de 1e kilometers buiten afgelegd. Het was wel weer even wennen maar toch een rondje van 50 km kunnen doen tussen school en andere bezigheden in. Het km tellertje gaf -2 aan maar gelukkig niet echt glad.

Heemkerk - Assendelft - Wormer - Neck - Wormer - Assendelft- Heemskerk.

Van het weekend maar weer eens een echt ritje maken :)

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 30 jan 2009 19:47

Vanmiddag sinds enige tijd weer eens richting Nieuwkoopse Plassen gegaan, via Benthuizen, Boskoop en Zwammerdam. Voor de verandering een keer het toeristische paadje door de plassen heen genomen. Dat was ook de enige plek waar het enigszins druk was. Voor de rest heerlijk rustig en prachtig weer (voor deze tijd van het jaar). Thuis gekomen stond de teller op 93 km.
Nu eerst een lekkere Orval om mezelf te belonen.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 01 feb 2009 01:04

Vandaag weer lekker een rondje langs de plassen van ruim 75km gedaan. Lekker in de wind gereden met een aardig zonnetje er bij. Onderweg vroeg ik me af wat nu eigenlijk leuker is. Voor de wind met een mooie hoge trapfrequentie en de handjes op het stuur of toch juist lekker stevig tegen de wind in rijden.

De eerste optie is uiteraard verreweg het makkelijkste. Maar als je tegen een stevige wind in toch lekker aan het rijden bent geeft het meer voldoening.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 01 feb 2009 16:24

vooral als je dan eerst tegenwind hebt en op de terugweg als beloning wind mee.
Gisteren dus wind tegen naar Oudewater, een bakkie gedaan en toen bollend weer terug. Totaal 88 km.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 01 feb 2009 17:36

Vanochtend maar niet gefiets ivm een laagje sneeuw. Gister met -1 zo'n 60-70 kilometer. Vanuit Groningen een rondje met extra's om het zuidlaardmeer. Het viel me op dat er op sommige plekken nog heel veel rijp op de weg lag. Oppassen dus.

Wel heerlijk gereden. Eerst 30-40 kilometer tegen de harde koude wind in beuken en lekker op het buitenblad teruggezeild!

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 02 feb 2009 13:40

Lekker stoempen in Hoenderloo.

Op zondag 1 februari organiseerde Bar End de Disbergen MTB Tocht vanuit Hoenderloo. Mede door de straffe wind was het bere koud, maar met een zwak zonnetje en een beetje sneeuw dat 's nachts gevallen was, was het weer eigenlijk ideaal. Door de vorst was de grond hard bevroren en daardoor was het een snel parcours. Met de opkomst van ruim 850 deelnemers mogen ze van een geslaagd evenement spreken. We reden met z'n 3-en de 50 km route. Een mooie route met veel technische stukken en singletracks waarvan enkele delen ook terug te vinden waren in de ‘Heuvelentocht’ van 2 weken geleden, toen georganiseerd door MTB club de Adelaar. Het tempo van dit trio lag al vanaf het begin lekker hoog, zo hoog dat niemand het maar in zijn hoofd haalde dit gelegenheidstrio voorbij te steken. Na zo’n 20km kwamen we de eerste ravitailleringspost tegen waar men zich in overvloed kon tegoed doen aan warme bouillonsoep, cake, krentenbrood en bananen. Algauw gingen we weer in de beugels om niet teveel af te koelen. Ook in het 2e gedeelte hadden we de sokken er weer goed in, op sommige stukken hadden we zelfs het gevoel op een verharde weg te rijden. Zelfs de ‘Modderfokkers’ uit Eersel kregen het gevoel stil te staan bij het voorbij razen van dit Huussens geweld. De route was goed gepijld en ook op de gevaarlijke oversteek punten waren klaar-overs te vinden, complimenten aan de organisatie!

Na 1u.50m. en 48km. stoempen zat het er weer op en konden we na een lekkere kop erwtensoep en broodje knakworst na afloop weer voldaan huiswaarts keren. Onderweg naar huis waren we nog via een liveverslag getuige van de nieuwe wereldkampioene veldrijden Marianne Vos. Op naar de volgende toertocht, en dat is de bostoertocht (30-45 en 60km) van Reto Arnhem op zaterdag14 februari, dus zet deze alvast in je agenda.

"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 03 feb 2009 20:27

[quote="Trudie"]vooral als je dan eerst tegenwind hebt en op de terugweg als beloning wind mee.
Gisteren dus wind tegen naar Oudewater, een bakkie gedaan en toen bollend weer terug. Totaal 88 km.[/quote]

Dat is ook toevallig. Dat zeg ik altijd bij heuvels en bergen, de beloning van klimmen is afdalen, lekker uitrusten dus.
kiekeboe

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 03 feb 2009 20:28

[quote="Noppie"][quote="Trudie"]vooral als je dan eerst tegenwind hebt en op de terugweg als beloning wind mee.
Gisteren dus wind tegen naar Oudewater, een bakkie gedaan en toen bollend weer terug. Totaal 88 km.[/quote]

Dat is ook toevallig. Dat zeg ik altijd bij heuvels en bergen, de beloning van klimmen is afdalen, lekker uitrusten dus.[/quote]

Maar heb je wel eens een berg beklommen dan? Je wekt niet echt de indruk een fietser te zijn.

Plaats reactie