Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 10 okt 2010 15:26

Lekker het bos ingestuurd....

[img=http://lh5.ggpht.com/_IwtEXILM91M/TLGau ... 10%201.jpg]

[img=http://lh5.ggpht.com/_IwtEXILM91M/TLGau ... 10%202.jpg]

Heerlijk weer en mooie kleuren = genieten!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 10 okt 2010 18:26

Mijn benen waren ook slecht vandaag. Kan wel merken dat ik nogal onregelmatig heb gefietst de afgelopen 6 weken. Een rondje Noord-Groningen gedaan: Groningen-Adorp-Winsum-Usquert-Uithuizen-Doodstil:D-Middelstum-Bedum-Groningen. Wel goddelijk weer trouwens, hoewel ik wel met arm- en beenstukken reed. Ik kwam nog een fietser tegen met korte broek en een mouwloos shirt. Respect.

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 10 okt 2010 18:48

Op deze schitterende zonnige najaarsdag naar de Eifel. Vanuit Kornelimunster gestart en
omgeving van de Ruhrsee gereden. Veel klimmen en dalen. 92 km. 1490 Hm. Het was
geweldig. Achteraf terug in het dorp 2 Erdinger en een stokbroodje genuttigd. Dat smaakte
wel erg goed na de inspanning.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 10 okt 2010 18:51

[quote="Bottecchia"]
Vandaag m'n nieuwe mtb opgehaald en eind van de middag gelijk maar een klein stukje gefietst. Effe lekker over de hei en langs het stiltegebied bij Tienhoven.
[/quote]

Geen verkeerde fiets, Ingmar!

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 10 okt 2010 19:10

Wat is het toch genieten op zo'n zonnige dag in oktober!!
Gewoon lekker een rondje wegtrappen met de handjes op het stuur, zonder een route in het hoofd.

Afstand: 76km
Tijd: 2:36
Rondje: de Meije - Kromme Mijdrecht - Aalsmeer - Schiphol - Leimuiden - Ter Aar

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 10 okt 2010 20:46

Vandaag was het wederom heerlijk weer! Na het heerlijke rondje van gisteren vandaag maar weer eens een stukje de zelfde kant op gereden. Vanuit Rotterdam via Gouda naar Haastrecht, langs het schitterende riviertje de Vlist naar Schoonhoven en vanaf Schoonhoven over de dijk weer terug naar Krimpen a/d IJssel. Dat laatste stukje hebben we niet volledig over de dijk gereden omdat ivm de dijkverzwaring grote stukken er erg slecht bij lagen met een lekke band als gevolg.
Als test had ik vandaag niet mijn eigen camera (Fuji finepix XP) meegenomen maar de camera van mijn vrouw, een Canon PowerShot D10. De Fuji is platter en neemt dus iets handiger mee. De fotokwaliteit van de Canon bevalt mij echter stukken beter.

Afbeelding
Op weg naar Moordrecht.

Afbeelding
Het stadhuis van Gouda.

Afbeelding
Het stadhuis doet niet onder voor het stadhuis van Oudenaarde. Het stadhuis van Gouda is overigens bijna 100 jaar ouder. Het stadhuis van Oudenaarde werd voltooid in 1536, dat van Gouda werd al in 1450 in gebruik genomen. Beide gebouwen zijn opgetrokken uit Belgisch zandsteen.

Afbeelding
Amsterdam of Gouda, zeg het maar.

Afbeelding
Veel over gehoord natuurlijk maar zo ziet de bezem en borstelfabriek er uit.

Afbeelding
Gouda heeft ook nog een haven voor de bruine vloot.

Afbeelding
Gouda is erg mooi maar we gaan toch door richting Haastrecht. Vandaar rijden we langs de Vlist naar Schoonhoven.


Afbeelding
Ondanks de mooie dag was het niet druk.

Afbeelding
Prachtig!

Afbeelding
Het was al weer een tijdje geleden dat we hier gefietst hadden. We werden niet teleurgesteld.

Afbeelding
Van Schoonhoven richting Lekkerkerk.

Afbeelding
De dijkverzwaring langs de Lek is ivm het opwarmen van de aarde met al z’n nare gevolgen misschien heel verstandig maar het koste mij wel een binnenbandje.

Afbeelding
Zicht op Lekkerkerk.

Afbeelding
De dijk werd steeds slechter berijdbaar dus kozen we er voor om verder door de polder terug te rijden naar Rotterdam.

selespeed
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 jan 2007 10:17

selespeed 10 okt 2010 20:46

[quote="Waterman"]Op deze schitterende zonnige najaarsdag naar de Eifel. Vanuit Kornelimunster gestart en
omgeving van de Ruhrsee gereden. Veel klimmen en dalen. 92 km. 1490 Hm. Het was
geweldig. Achteraf terug in het dorp 2 Erdinger en een stokbroodje genuttigd. Dat smaakte
wel erg goed na de inspanning.[/quote]

Ou est les fotos?

Vanmorgen de Trek van Waterman en mijn Red Bull achter in de GT geflikkerd en naar Kornelimünster geknald. 8.45 uur zat ik al op mijn Sella Italia. Nog geen uur later waren we in Woffelsbach. Goud geel zonnetje scheen tussen de bomen door. Langs de Rursee (waar nog dauw op ‘lag’) naar Schmidt gefietst. Dikke tak in mijn achterwiel gevlogen wiel blokkeerde en spaak stond helemaal krom. Toen per ongeluk van de kaart afgefietst (zat in Heimbach toen). Via Nideggen toch weer in Zerkall en Bergstein gekomen. Hürtgen en Vossenack, Simonskall etc. Hier sprong de gekneusde spaak kapot op een steile helling…..gelukkig draaide het achterwel nog tussen de achtervork zonder aan te slibben. Toen naar Petersberg (Ocksenkopf) en toen 7 km afdalen naar Zweifall……..

90 km, bijna 1500 hoogtemeters, max 180 spm, gemiddelde hartslag van 122. Conditie is top.

Terug in Kornelimünster op een terras in de zon een baguette Mediteran gegeten en een heerlijk Erdinger gedronken. Toen weer pedal 2 the metall über die Autobahn naar huis. Waarom fietsen we eigenlijk nog in Zuid Limburg als het in de Eifel zo mooi is?

Ciao Roy.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 10 okt 2010 21:13

potver...

wat een goddelijk herfst fietsweer! was toch wel iets fris... armwarmers meegenomen in de rugzakjes maar niet nodig gehad want was echt heerlijk.... mooi rondje gedaan met mijn zwager door de weerribben rond steenwijk/oldemarkt heerlijk...

weinig fietsers tegengekomen, maar mooie wereld nu zo in het najaar daar!
Afbeelding

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 10 okt 2010 22:43

Vanochtend een rondje Veluwezoom en Liemers: Doesburg, Ellecom, Postbank/Zijpenberg/Emmapyramide, Rozendaal, velp, Westervoort, Loo, Pannerden, Tolkamer, Spijk, Hoog Elten, Elten, Stokkum, Beek, Kilder, Wehl, Laag-Keppel, Doesburg.
Totaal 93 km; erg lekker na een wat stroef begin; in het begin nog wel fris met 8C.

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 10 okt 2010 23:30

Aan het eind van de middag nog een rondje Westerwolde gereden. De benen voelden na gisteren goed. Kwam net voor zessen nog een fietser tegen in korte broek en met korte mouwen. Ruim een half uur later had ik het in de schaduw zelfs fris met driekwartbroek en dun jack.

Gebruikersavatar
roob72
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 dec 2009 11:14

Gebruikersavatar roob72 10 okt 2010 23:38

Onder een heerlijke herfstzon vanuit Alphen a/d Rijn via Leimuiden, de Westeinder plassen (erlangs, niet erin) en Schiphol naar Zwanenburg gereden. Daarna terug via opnieuw Schiphol, Rijsenhout en Leimuiden. Misschien Marcello nog tegengekomen? In ieder geval wel een paar keer toerclub De Bataaf tegen het lijf gelopen.
Die 76 km deden me goed na een paar weken nauwelijks op de fiets te hebben gezeten. Nu maar hopen dat het nog een maandje zo lekker blijft!
En Le Grimpeur had vast een rustdag. Wat een mooie tochtjes rijdt die gozer toch.
Wilier Granturismo

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 10 okt 2010 23:49

Hey Roob,

Die Bataaf mannen kwam ik ook tegen.
Toevallig iemand gezien met een blauw jack, waarop Ter Aar staat?

Plaats reactie