Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen vandaag in 2010

fietspraat
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 nov 2010 16:46
Contact

fietspraat 10 dec 2010 14:22

ik moet het afkloppen, maar dit jaar ben ik nog niet hard in aanraking gekomen met het asfalt. Vorig jaar helaas wel, en eigenlijk daarvoor elk jaar wel een keer. Je kunt niet alles voorkomen. Zeker niet als je met groepen rijdt.
fiets,fiets,fiets en verder niets.

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 11 dec 2010 10:38

Ik ben vrijdagochtend tijdens een woon-werk ritje onderuit gegaan.
Het ging niet hard, maar met de handjes op het stuur.

De hele rit was er niks aan de hand en ging het super, maar in Kudelstaart ging het mis.
Ik nam de bocht omhoog richting centrum en daar was het 1 grote ijsbaan en *BOEM* daar lag ik.

Even snel de lichamelijke schade bekeken en zag een schaafwond op mijn elleboog en een hele zere bil, pijnlijke heup en kaak en gevoelige hand. Op het werk voelde ik al snel de spierpijn opkomen, dus blijven bewegen was het motto.

Toen ik weer naar huis fietste, begon mijn hand wel erg pijn te doen, zelfs zoveel dat ik mijn stuur niet meer kon vasthouden. En dan nog die drempels, man wat deed dat pijn!!

Thuisgekomen gelijk de huisarts gebeld en kon direct langskomen en vanaf daar kon ik gelijk door richting ziekenhuis.
Daar gezeten van 18:10 - 22:00.

Gevolg: een knap stukje gipswerk...!
Er is iets met een botje in mijn linkerhand, maar dat konden ze niet goed zien op de 6 foto's.
Ik moet nu 10 dagen in dit gips blijven en dan terug voor nacontrole.
Dan maar hopen dat ze kunnen zien wat voor breuk het is.

Drama!!

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 11 dec 2010 14:44

Dat is hoogstwaarschijnlijk een breuk in een handwortelbeentje, die krijgen een tik als je een val breekt op je hand.
Als ze het nu al niet goed kunnen zien, dan over 10 dagen zeker niet.
Ik heb het ooit in m'n koerstijd gehad, op de 3e dag zat ik al weer op de fiets met wat extra demping op het stuur.....
Cheap light strong, choose two

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 11 dec 2010 16:43

[quote="Kees0251"]Dat is hoogstwaarschijnlijk een breuk in een handwortelbeentje, die krijgen een tik als je een val breekt op je hand.
Als ze het nu al niet goed kunnen zien, dan over 10 dagen zeker niet.
Ik heb het ooit in m'n koerstijd gehad, op de 3e dag zat ik al weer op de fiets met wat extra demping op het stuur.....[/quote]

Dat denk ik niet Kees, want de breuk zit in het gedeelte boven de duim, in het verlengde van de wijsvinger. En mij zie je niet na 3 dagen op de fiets, ik heb liever dat dit goed geneest.

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 11 dec 2010 18:25

[quote="Theo V"]Vanochtend was het wat gladjes.
Toen ik de straat uit reed was het al glibberen op het fietspad.
Na een tijdje wat rustiger gereden te hebben kwam er wat berusting en ging het wat minder krampachtig.
Het leek ook niet glad meer, alleen maar nat.
En toen kwam die bocht naar rechts, het natte wegdek bleek een mooie toplaag van ijs te hebben en ik kwam in een innige omhelzing met onze aardbol te liggen.
Al met al viel het wel mee, schaafwond op de heup en een op de elleboog.
Een klein gaatje in de winterjas is de materiele schade.
En een gekrenkt ego natuurlijk.:);)
Gelukkig had ik afgelopen dinsdag de racer gewisseld met de winterfiets (crosshybride) waardoor mij weer wat extra schade bespaard bleef.[/quote]

Theo jongen kijk jij uit :rolleye::rolleye::D:D,je moet me niet zo laten schrikken:D
gr der n...........s:):)

joeri_kok
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2010 00:31
Locatie: Amersfoort

joeri_kok 17 dec 2010 07:55

Gisteren (weer) raak... Rustig de straat uitgepeddeld voor woon-werk verkeer daar ik enige gladheid wel vermoedde. Amersfoort lag er - weliswaar nat - maar niet glad bij. Tempo de hoogte in, woonwijk veilig achter met gelaten, drukke verkeersweg overgestoken, verkeers'bulten' met klinkers goed te doen...

Inmiddels met de wind in mijn haren over de rotonde aan het begin van het Kamp, rechtsaf de brug op en... BAF: opeens was onder boven en vice versa. Nadat een automobilist gestopt was om te vragen of alle oké was, mijn ego bij elkaar geraapt en mezelf weer overeind getrokken. Geen schade!

Glibberend schuifel ik van het speigelgladde (klinker) brugdek om er in het vervolg van de rit achter te komen dat dit het enige (!) gladde stukje van de route was :-S

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 jan 2011 11:09

[quote="Theo V"]Vanochtend was het wat gladjes.
Toen ik de straat uit reed was het al glibberen op het fietspad.
Na een tijdje wat rustiger gereden te hebben kwam er wat berusting en ging het wat minder krampachtig.
Het leek ook niet glad meer, alleen maar nat.
En toen kwam die bocht naar rechts, het natte wegdek bleek een mooie toplaag van ijs te hebben en ik kwam in een innige omhelzing met onze aardbol te liggen.
Al met al viel het wel mee, schaafwond op de heup en een op de elleboog.
Een klein gaatje in de winterjas is de materiele schade.
En een gekrenkt ego natuurlijk.:);)
Gelukkig had ik afgelopen dinsdag de racer gewisseld met de winterfiets (crosshybride) waardoor mij weer wat extra schade bespaard bleef.[/quote]


Vanochtend bijna op dezelfde plek gevallen.
Weer was het opgevroren water.
Gelukkig kon ik mij nog net staande houden.
Wat mij betreft mag het wel een graadje of 10 worden 's nachts.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 07 jan 2011 11:17

[quote="Theo V"]


Vanochtend bijna op dezelfde plek gevallen.
Weer was het opgevroren water.
Gelukkig kon ik mij nog net staande houden.
Wat mij betreft mag het wel een graadje of 10 worden 's nachts.

[/quote]

Gelukkig is het nu 2011 en kun je dus niet meer vallen 'vandaag in 2010' ;)

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 07 jan 2011 11:23

kan ik nog reageren voor 2010???

het antwoord op de vraag is; NEE..
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

Plaats reactie