Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen vandaag in 2010

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 28 sep 2010 12:43

Vanochtend het asfalt weer eens van dichtbij gezien. Dit dankzij een bus die ik net (en met net bedoel ik ook echt net) miste. ik kon niet meer verder naar rechts toen hij me passeerde en kwam met m'n wielen naast de weg in de, door de regen zachte, berm terecht. Evenwicht houden lukte toen echt niet meer. Eenmaal op de grond zag ik in een flits ook nog een auto langskomen. Dit ging allemaal net goed! engeltje op mijn schouders denk ik. Gelukkig enkel wat schaafwonden en een paar krassen op de fiets.

Wel een klacht ingediend bij Conexxion. De bus kwam mij namelijk tegemoet en had een obstakel waar ik vrij doorgaande weg had. Hij had dus moeten wachten. zichtbaar was ik ook want ik had mijn verlichting aan. ergste vind ik nog dat hij gewoon doorgereden is!


BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 28 sep 2010 12:55

Ik weet niet wat voor schade je hebt opgelopen maar misschien verstandig om aangifte te doen bij de politie; mocht het een verzekeringskwestie worden. Maar misschien heeft de chauffeur niets gemerkt (in het donker)
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 28 sep 2010 17:22

ook de fietser die na mij kwam kreeg geen ruimte, ik heb dat zelf niet meegekregen maar dat vertelde de mevrouw die met de auto achter mij aankwam en geschrokken stopte om te vragen of het ging. Hard maken kan je het niet, maar het leek er het meeste op dat de buschauffeur vooral nog even gas gaf om voorrang te pakken waar dat niet kon.

Als deze chauffeur mij niet gezien heeft, mag hij zeker even naar de opticien.

Tja... en dan aangifte doen. eigenlijk vraagt het daar wel om, maar dat vind ik ook weer zo'n gezeur. Schade beperkt zich tot een kaal bar-end zal vanmiddag naar huis nog wel even goed kijken of er geen andere schade is. Als die er wel is, dan zal ik wel aangifte doen. (hangt ook een beetje af van de reactie van Connexion)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 29 sep 2010 21:30

Vanmiddag halverwege mijn ritje werk-woon gevallen. Ik fietste op een polderweg en voor mij fietste een jongen (17) op een stadsfiets. Op het moment dat ik de jongen wilde passeren, ging hij plotseling naar links (zonder om te kijken). Wat bleek, aan de andere kant van de weg stond een auto en de jongen kende de bestuurder. Dus ik riep nog iets maar hij was al tever naar links en ik reed tegen hem aan. Daarna gevallen met als gevolg een schaafwond op mijn knie en ook pijn aan de knie. Ook nog wat krassen erbij op mijn shifters, maar die waren toch al niet meer krasvrij. Fietcomputer was ook losgeraakt, maar die lijkt het ook nog gewoon te doen en ook de kleding is gelukkig nog heel. Adres-gegevens uitgewisseld voor het geval ik nog iets ontdek als gevolg van de valpartij. Een medewielrenner is nog gestopt en ook zijn adresgegevens mocht ik noteren (als getuige) waarvoor ik hem dankbaar ben.

Les die ik geleerd heb is om ruim om medeweggebruikers heen te fietsen....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 30 sep 2010 21:10

Dat zeker. Dit is het gene waar ik ook altijd bang voor ben. Daarom ook als ze rechts fietsen zeg ik toch even ''pardon'' als ik er langs ga. Voor de zekerheid dat ze niet uitwijken. Maar sommige (ouderen) vinden dat weer niet gepast. Waarna ze tekeer gaan. Meestal maak ik ze dan duidelijk dat het alleen op voorhand is.
Gelukkig nooit meegemaakt dat er zo plots 1 uitweek. En hoop ook dat het me niet overkomt.
In iedergeval hoop ik dat het bij je shifter en fietscomputer is gebleven.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 30 sep 2010 21:30

Gelukkig dat je 't zo met hem hebt kunnen regelen.

Ik had vandaag ook weer iets doms. Met een maatje van me zou ik even een paar uurtjes crossen. Altijd wel leuk om te doen voor de verandering. Vaste prik is ook de afdaling van de Kardingerbult. Daar is een 4-cross parcours aangelegd, maar met een cyclocrosser is dat goed te doen en ook best leuk. Het ging ook best goed, tot de laatste bult. Die heeft iemand blijkbaar opgehoogd, want er was een extra richel modder aangebracht. Daardoor werden we beide gelanceerd. Met als gevolg dat we in de lucht beide werden ingehaald door onze fiets en beide letterlijk op onze kop terecht kwamen. Gevolg: koppijn, opgezwollen vinger en m'n schouder compleet verrekt. Nu gaat dat al beter na 'n warme douche, maar ik kwam er ook achter dat er een dikke barst in m'n helm zit en dat die regelrecht de kliko in mag :(
Gelukkig heeft ie z'n werk wel goed gedaan, want ik heb totaal geen last meer van m'n hoofd!

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 30 sep 2010 21:48

tommeke tommeke.... inmiddels een jaar ouder en nogsteeds niet verstandig?:P
Die helm staat ook goed aan de muur hoor;) zonde om hem weg te gooien
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 30 sep 2010 22:42

Vallen hoort erbij he ;)
Dat ding hang ik wel ergens op idd

Thnx voor je krabbel btw!

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 01 okt 2010 00:48

[quote="Tommeke14"]Vallen hoort erbij[/quote]

Misschien wel een leuke stelling voor een poll. Ik ben (helaas) van mening dat deze stelling juist is voor fietsers......of in ieder geval voor mij :D
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 01 okt 2010 01:04

[quote="Plantagenet"][quote="Tommeke14"]Vallen hoort erbij[/quote]

Misschien wel een leuke stelling voor een poll. Ik ben (helaas) van mening dat deze stelling juist is voor fietsers......of in ieder geval voor mij :D[/quote]

Ik heb het helaas de laatste tijd ook moeten ondervinden. Zo val je een jaar lang niet en zo ga je in 3 weken tijd 3 keer hard onderuit... En bij het crossen tel ik schuifpartijen zonder schade niet eens mee.

We tarten het lot gewoon. Je in een grote groep, op smalle bandjes, met grote snelheden over wegen en door dorpen, auto's, drempels, vluchtheuvels en andere obstakels ontwijkende, een weg banen staat (eigenlijk) garant aan valpartijen. Een kwestie van je voorganger vertouwen, meer kan je niet. Toch zijn we maar mensen en gaat het soms mis. ;)

Maar wat doe je eraan? Als je eenmaal besmet bent door de wielermicrobe lik je je wonden en ga je door :D

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 01 okt 2010 01:49

[quote="Tommeke14"] je voorganger vertouwen, meer kan je niet. Toch zijn we maar mensen en gaat het soms mis. ;)

Maar wat doe je eraan? Als je eenmaal besmet bent door de wielermicrobe lik je je wonden en ga je door :D[/quote]

en zo is het!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 okt 2010 02:35

[quote="Tommeke14"]
We tarten het lot gewoon. Je in een grote groep, op smalle bandjes, met grote snelheden over wegen en door dorpen, auto's, drempels, vluchtheuvels en andere obstakels ontwijkende, een weg banen staat (eigenlijk) garant aan valpartijen. Een kwestie van je voorganger vertouwen, meer kan je niet. Toch zijn we maar mensen en gaat het soms mis. ;)

Maar wat doe je eraan? [/quote]

Leren sturen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie